Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: villeeg800 - 21.11.2018, 20:33:07

Otsikko: V70 mk3 etuvastus
Kirjoitti: villeeg800 - 21.11.2018, 20:33:07
Missäs mahtaa puhaltimen etuvastus sijaita? Volvo v70 2010 d5
Otsikko: Vs: V70 mk3 etuvastus
Kirjoitti: janne81 - 21.11.2018, 20:35:50
Kuskin jalkatilasta pääset kun irroitat keskikonsolin potkupaneelin. Kaasupolkimen kohilla suunnilleen.
Otsikko: Vs: V70 mk3 etuvastus
Kirjoitti: hessu80 - 21.11.2018, 21:36:12
Missäs mahtaa puhaltimen etuvastus sijaita? Volvo v70 2010 d5
Puhaltaako täysillä vai miksi haet sitä? Minulta löytyy käytetty etuvastus ja lähes uusi puhallin, jos niille olisi vaikka tarvetta.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=98283.msg1061326466#msg1061326466
Otsikko: Vs: V70 mk3 etuvastus
Kirjoitti: villeeg800 - 21.11.2018, 22:36:18
Ei puhalla ollenkaan, uusi moottori hommattu mutta ei tule virtaa puhaltimen pistokkeelle.
Otsikko: Vs: V70 mk3 etuvastus
Kirjoitti: hessu80 - 22.11.2018, 09:23:20
Katso tuon ketjun viimeinen vastaus
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=74595.15
Jospa olisi vaikka sama ongelma.
Otsikko: Vs: V70 mk3 etuvastus
Kirjoitti: villeeg800 - 22.11.2018, 11:32:43
Missähän mahtaa tuo kyseinen liitin olla? Onko jossain verhoilun takana tms?
Otsikko: Vs: V70 mk3 etuvastus
Kirjoitti: hessu80 - 22.11.2018, 15:08:40
Vänkärin etupyörän lokasuojaa vasten auton sisällä. Käännä matto pois ja katso sellaisen valkoisen muoviläystäkkeen takaa. Keltapunainen paksu johto on puhaltimen virransyöttö.
Otsikko: Vs: V70 mk3 etuvastus
Kirjoitti: Mane - 29.05.2022, 21:13:36
Missäs mahtaa puhaltimen etuvastus sijaita? Volvo v70 2010 d5
Kaasupoljin pitää irrottaa, jotta siihen pääsee käsiksi. Minulla ei käsivoimin irronnut, vaan piti pihdeillä avittaa kiertämistä.
Itse asiassa se ei ole etuvastus vaan elektroninen kierrosluvun säädin. Siihen tulee plussa (4 puna/kelta), miinus (musta/valkea), lähtö puhaltimelle (3 musta) sekä ohjaussignaali (2 viol/musta, muistaakseni 0-5 V). Puhallin
 saa suoran plussan ja säädin katkoo sen miinusnapaan tulevaa jännitettä. Puhaltimen toiminnan voi kokeilla kytkemällä liittimen miinuksen (1 musta/valkea) ja puhaltimelle menevän (3 musta) yhteen. Silloin pyörii täysillä.