Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Siili - 29.09.2011, 19:04:40
-
onko kukaan nähnyt kuullut / omistanut diisseli 960. Kiinnostas vaan onko siinä minkälainen kansi ja onko ylipäätään sama deeku kone kuin ysineliskantissa?
EDIT: nimenomaan tuota uudenpaa korimallia, ja autowikissä mainittu moottori on R6 SOHC 12V Turbo D24TIC
-
Siinä on joko hydraulinen tai mekaaninen kansi. Muita ei ole,
siis vahvistettuja tai muuten erilaisia kuin tuo venttiilinpainin systeemin ero.
Klonkswaagenin tuote, lohkon on oltava sama, öljyruiskut ja sama imu/ pakosarja.
Mutta hiukan skeptinen olen että 960 on dieselillä myyty, muttei mahdotonta kun on niitä b280f PRV-koneellakin myyty muutamia kappaleita.
E: Kerta facelift-keulassa olisi ollut, niin hydraulinen kansi.
Mutta ei varmasti ole saannut deekulla tuohon aikaan enään 960
jos koskaan on erikoiskappaleita myytykkään.
-
Uusikorista 960 dieseliä ei ole olemassa, siis tehdastekoisena. Johonkin maahan on tarinan mukaan viety alkupään 960 dieselinä, jollonka patahan on sama kun muissakin.
-
Tuo vaan jotenki ihmetytti kun tuolla autowikissä luki r6 sohc 12 venttiilinen deeku, ja niinhä tuolla tosiaan lukee että joissakin maissa sitä on ehkä saanut tuolla koneella.
BTW kiihottasi aika kovasti ajatus 2.5 tdi vitos moottorista omaan 940 tiisseliin
-
Tuo vaan jotenki ihmetytti kun tuolla autowikissä luki r6 sohc 12 venttiilinen deeku, ja niinhä tuolla tosiaan lukee että joissakin maissa sitä on ehkä saanut tuolla koneella.
BTW kiihottasi aika kovasti ajatus 2.5 tdi vitos moottorista omaan 940 tiisseliin
Mikäs siinä kun rakennat.
-
Pitäs rueta ottaa nuista laki pykälistä selvää että mitä ne vaatii ja mitä ei saa tehä ku tarkotuksena ois joskus leimasta saaha vielä läpi.
-
Tuo vaan jotenki ihmetytti kun tuolla autowikissä luki r6 sohc 12 venttiilinen deeku, ja niinhä tuolla tosiaan lukee että joissakin maissa sitä on ehkä saanut tuolla koneella.
BTW kiihottasi aika kovasti ajatus 2.5 tdi vitos moottorista omaan 940 tiisseliin
Mua taas ei ihmetytä yhtään kun tossa lukee se wiki..
Sieltä ei kannata ihan kaikkea uskoa, kun kattoo huvikseen jotain autoja
mitä tietää niin virheitä löytyy.
-
Mua taas ei ihmetytä yhtään kun tossa lukee se wiki..
Sieltä ei kannata ihan kaikkea uskoa, kun kattoo huvikseen jotain autoja
mitä tietää niin virheitä löytyy.
no joo välillä tuntuu että ihan sama lukeeko juttuja hiki vai wikipediasta :)
-
Pitäs rueta ottaa nuista laki pykälistä selvää että mitä ne vaatii ja mitä ei saa tehä ku tarkotuksena ois joskus leimasta saaha vielä läpi.
Olen myös pohdiskellut samanlaista moottorivaihtoa. Jossain -96 paikkeilla menee raja, jota vanhempiin moottorinvaihto onnistuu (byrokratian puolesta). Kuulin yhdestä purkaamosta, että manuaali laatikon (M90) jatkoksi D5 sopisi suoraan. Eikun peräkolaroitua V/S70 tai S80 D5:sta haeskelemaan.
-
Olen myös pohdiskellut samanlaista moottorivaihtoa. Jossain -96 paikkeilla menee raja, jota vanhempiin moottorinvaihto onnistuu (byrokratian puolesta). Kuulin yhdestä purkaamosta, että manuaali laatikon (M90) jatkoksi D5 sopisi suoraan. Eikun peräkolaroitua V/S70 tai S80 D5:sta haeskelemaan.
S70:ä ei oo ollu ikinä D5:lla. :nohnoh
-
BTW kiihottasi aika kovasti ajatus 2.5 tdi vitos moottorista omaan 940 tiisseliin
Tuosta juttua aiheen tiimoilta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7927.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7927.0)
Nimim."Projekti hyvällä mallilla...."
-
http://www.youtube.com/watch?v=febbFiafcWo&feature=related
8)
-
Uusikorista 960 dieseliä ei ole olemassa, siis tehdastekoisena. Johonkin maahan on tarinan mukaan viety alkupään 960 dieselinä, jollonka patahan on sama kun muissakin.
Ainakin Christer Olssonin kirjassa Volvo 1927-2000 sanotaan sivulla 98 että " 960:stä ei koskaan tehty dieselversiota - se oli auto niille,
joilla oli varaa polttoaineeseen ".
-
Ainakin Christer Olssonin kirjassa Volvo 1927-2000 sanotaan sivulla 98 että " 960:stä ei koskaan tehty dieselversiota - se oli auto niille,
joilla oli varaa polttoaineeseen ".
Class Ohlson on väärässä D24tic löytyy 960:sen keulilta 1991-1994.