Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: noviisivolvoilija - 22.11.2018, 15:51:03
-
Kyseessä Volvo S80 T6, vm. 2000. Nyt alkanut oireilemaan niin, että kylmänä startattaessa tuntuu kuin vain osa sylintereistä lähtisi käyntiin, sekunnin päästä moottori käy taas tasaisesti. Silloin kun ilmiö tapahtuu ja auto käynnistyy, niin kierroslukumittari käväisee hetkeksi tosi ylhäällä, tämäkin siis kestää vain sen sekunnin.
Osaan vain tankata ja lisätä öljyä tarvittaessa, joten kun vien auton huoltoon niin mitä arvelette niiden ehdottavan tehtäväksi? Voinko itse tehdä jotain? Kiitos.
-
Hi
Missähän kunnossa sytystulpat on ja kuinka paljon niillä on ajettu ?
-
En tiedä sytytystulpista muuta kuin että niitä ei ole uusittu ainakaan 10 vuoteen. Mitenkäs bensansuodatin, moottorin ilmansuodatin jne voisivat vaikuttaa? En muista milloin niitäkään on uusittu. Ajoa autolle ei tule vuositasolla kuin muutama tuhat kilometriä, mutta kai se silti kaipaa huollon?
-
No eiköhän kannattaisi tehdä perushuolto tuohon masinaan.
-
En tiedä sytytystulpista muuta kuin että niitä ei ole uusittu ainakaan 10 vuoteen. Mitenkäs bensansuodatin, moottorin ilmansuodatin jne voisivat vaikuttaa? En muista milloin niitäkään on uusittu. Ajoa autolle ei tule vuositasolla kuin muutama tuhat kilometriä, mutta kai se silti kaipaa huollon?
Kyllä kaipaa ja äkkiä huoltoon!
- Öljyt + suodatin (jos ovat yli vuoden vanhat)
- Syt. Tulpat
- Ilmansuodatin
Nuo nyt ainakin aluksi. Samaten jos jakopäästä ei ole tietoa, niin tarkastus/vaihto. Näissähän taitaa olla vaihtoväli sen 120tkm/4vuotta (tietävemmät varmistakaa).
-
Hi
vielä kerran suosittelen isoa huoltoa tehtäväksi,voipi maksaa jonkun verran,mutta
saman tasoinen huoltamaton vaihtoauto voi maksaa paljon enemmän.