Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: KariL - 26.11.2018, 17:41:06
-
Ostin Tokmannilta langattoman lämpömittarin:
https://www.tokmanni.fi/langaton-lampomittari-7410-6411570074102
Laitoin sen tuntopään nippusiteellä syyläriin menevään letkuun kiinni ja hieman kuplamuovia ympärille lämmöneristeeksi. Lähetinyksikön laitoin ilmanpuhdistimen ja sulakekotelon väliseen rakoon. Se lähettään kerran minuutissa lämpötilatiedon näyttölaitteelle.
Mittari toimii paristoilla, joten ei tarvitse sotkeutua sähköihin, eikä johdon läpivienti kabiiniin ole tarpeen. Nyt on lämpötilatietoa tarjolla (ilman OBD:tä) ja voi sen perusteella arvioida keulan tukkimistarvetta.
-
Ostin Tokmannilta langattoman lämpömittarin:
https://www.tokmanni.fi/langaton-lampomittari-7410-6411570074102
Laitoin sen tuntopään nippusiteellä syyläriin menevään letkuun kiinni ja hieman kuplamuovia ympärille lämmöneristeeksi. Lähetinyksikön laitoin ilmanpuhdistimen ja sulakekotelon väliseen rakoon. Se lähettään kerran minuutissa lämpötilatiedon näyttölaitteelle.
Mittari toimii paristoilla, joten ei tarvitse sotkeutua sähköihin, eikä johdon läpivienti kabiiniin ole tarpeen. Nyt on lämpötilatietoa tarjolla (ilman OBD:tä) ja voi sen perusteella arvioida keulan tukkimistarvetta.
Käy se noinkin. Joku toinen olisi tilannut 5 euron obd-kalikan Kiinasta ja katsonut lämpötilat kännykällä.
Ajattelitko avata keulan peitteitä, kun lämpötilat ovat jatkuvasti yli 90 astetta vai miten termostaatin jälkeen mitattu lämpötilatieto on hyödynnettävissä?