Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: radikalix - 28.11.2018, 19:37:39
-
Vaihdoin vetonivelen rupes valo palaan ,siitä sit vaihdoin anturin ku luulin sen rikkoontuneen asennuksessa ja rikoin uuden nivelen kehän poratessa irti anturia?Nyt vaihdoin kehän ja valo palaa silti,nyt ei tajuu enään ;)
-
Kehiä on erilaisia, onko se varmasti samanlainen kuin vanha? Valo ei välttämättä sammu itsestään vian jälkeen vaikka olisikin korjattu, voi vaatia testerin.
-
Autodocilta tilasin täydellisen vetoakselin, mutta abs-kehä oli uudessa eri halkaisijalla, ratkaisuna oli käyttää vanhemman akselin ulkoniveltä , vika oli sisemmän nivelen laakerissa
-
Valon saa sammumaan kun ottaa piuhan irti ja laittaa kiinni mutta syttyy taas ajossa.Testeri antaa vikana tuon oikean puolen anturin samanlailla syttyy valo kun ajaa muutaman metrin.Toisaalta tuo anturi lukee kyllä nopeuden että kyllä tuo kehä on oikean kokoinen pitääis olla.
-
Jos se ajossa syttyy niin nimenomaan ei saa signaalia ell tasaiset impulssit puuttuu.
Nopeusmittariin tuo etu ei mun tietääkseni vaikuta, yleensä nopeusmittariin jos abs:ltä nopeustiedon saa niin tulee taka-akselin anturilta.
Kehä väärä, etäisyys kehä/anturi pielessä, anturi, liitin tai johto rikki.
Yhdes muunmerkkisessä autos oli toistuva herja abs-anturin signaalin uupumisesta ja lopulta vika löytyi liittimen signaalipinnistä joka pääsi liikkumaan liittimessä poispäin alta kiinni liittimiä laitettaessa jolloin kontakti oli huono tai puuttui.
Tuo ilmeni lähinnä kääntyessä joko välähti ja sammu tai jäi kokonaan palamaan. Jos paloi vaati nollauksen.
Tuohonkin aikaa meni ja mm tutkittu kehä, passailtu anturia kehään nähden, kokeiltu toista anturia ja boxinkin liittimiä putsattu.
-
Ottaa tuosta oikeasta etupyörästä tuon nopeusignaalin,ajoin ilman anturia eli johto irti ja johto kiinni systeeemillä.Mut tosiaan jotain kytkennällistä nyt varmaan ku valo sammuu välillä ja absit hakkaa normaalisti ja sit taas syttyy ja ei toimi.Mietin että voiskohan jarrujen ilmaus jeesata tohon ku poljin vähän löysältä tuntuu.
-
Olisiko tuosta jutusta jotain jeesiä selvittämiseen?
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=35024.0
Tuon jutun mukaan reilun lootallisissa nopeustieto mittarille tulee laatikolta ja volvon m56 lootallisissa abseilta.
-
No nyt sain sen valon pois elikkä tuo ilmaus näytti auttavan,joku reilu 100km ajanut eikä valo pala ja absit toimii. :)
-
Eipä kauaa toiminu valo syttyy taas kun vasen etupyörä pääsee luistamaan jarruttaessa.Valon saa sammumaan kun kääntää vauhdissa virrat pois ja päälle.Elikkä toimii siihen saakka kunnes tilanne taas toistuuu.Hermot pinnassa leima ummessa ja kohta paali kutsuu :( >:(