Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ESE - 05.12.2018, 18:18:41
-
Ajattelin kokeilla helpommalla korjaamista eli vaihtaa releen. Onko sen paikka missä rele 203 on? Eli kuskin jalka tilassa ylhäällä? Ja sopiiko tämä sen tilalle. Tämä motonetin numero 48-1887
(https://static1.motonet.fi/img/4/481887/500/481887.jpg)
Jos releen vaihto ei tuo toivottua lopputulosta, mistä saa uuden moottorin??
-
Vivusto liikkuu herkästi?
-
Täytyy huomenna kokeilla. Voiko sitä jotenkin voidella?
-
Saaks jostain noita viiksiä uutena? jos niin mihin hintaan mahdollisesti?
-
Saaks jostain noita viiksiä uutena? jos niin mihin hintaan mahdollisesti?
Esim. Skandix.de, 115e.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/switches/control-stalk-window-wipers/1058044/
-
Jotkuthan on noista viiksistä korjaillut johtojakin, siis jos menneet poikki.
-
Vaihdoin releen mut eipä juuri vaikutusta. Huomasin et kun hiukka koskee viikseen pyyhkimisen aikana niin pysähtelee. No onneksi on "uusi" toimiva tulossa.
Toi motonetin rele pitäis olla jotenkin "ohjelmoitavissa" viiksellä. Tietääkö kukaan kuinka se tapahtuu??
-
Jos se on vastaava kuin volkkareista laitetut, niin tihku päälle ja pois ja uudelleen päälle kun tarve seuraavalle pyhhkäisylle. Rele jää toistamaan tuota äskeisten käynnistysten välistä aikaa. Koitin omaan vaihtaa releen, mutta hermo meni ja kädet verinaarmuilla kun tuossa volkkarin releessä ei ole vastaavia muovisia ohjaimia kuin alkuperäisessä :(
-Tomppa
Edit: eikös tuossa nimenomaan sanota, että ei ole säädettävälle tihkulle?
-
Mä käsitin että viiksessä pitäisi olla säätö et simmoselle ei kävisi. Joo omat kädet naarmuja täynnä on aikas ahdas väli vaihtaa. Jännä juttu mut toi tihku ei toimi nyt ollenkaan.... :idiot2:
-
Rele ja viiksi vaihdettu. Ei mitään vaikutusta tihkuun... PRKL! Kellään jotain ideaa mikä tässä nyt mättää???
Vaihtomoottori tilattu...jos ei tällä ala toimimaan ni prkl....
-
Vitut toimi vaihtomoottorillakaan tihku...muut nopeudet kyllä mut ei oo takuutra kuin kauan... Mistä sais tarvikkeena moottoria????
-
Pitäskö ottaa aikalisä ja vähän miettiä asiaa...
- Ensin pyyhkimet takkusivat tarkemmin määrittelemättömällä tavalla.
- Sitten vaihdettiin ehkä-sopiva rele ja tihku hävisi. Samalla huomattiin, että viikseen koskeminen pätkii toimintaa.
- Sitten vaihdettiin viiksi. Ilmeisesti tuo pätkiminen lakkasi?
Tuosta nyt jo voisi (ilman tarkempaa kuvausta alkuperäisestä viasta) ajatella, että alkuperäinen rele ja uusi viiksi pitäisi toimia. Onko tämä yhdistelmä vielä ollut kokeilussa?
Moottorissa tuskin vikaa on, jos jatkuvat nopeudet toimivat, se rele sen jaksotuksen tekee. Toimiko alun perin tihku ja millainen alkuperäinen vaiva oli?
-
Pyyhkijöiden liike takusi jo ihan alkujaankin kuin viikseen koski. Vois tietty nyt kokeilla vanhalla releellä. Paikallaan on uusi käytetty viiski joka toimii niinkuin aiempi alkuperäinen. Alunperin juuri tihku oli se minkä takia tämä operaatio alkoi. Eli se ei toiminut aiemmin eikä nytkään. Laittelen ton vanhan relee takasin ja testaan.
Eli nyt vaihdettuja:
-uusi moottori
-uusi rele
-uusi viiksi (käytetty toimivasta autosta)
-
Joo...tilasin Skandikselta vastaavan releen kuin alkuperänen. Nyt pyyhkii.... MUTTA.. miks vitussa pyyhkimet jää keskelle lasia??!?! Tekee kyllä liikkeen alas ja ylös ja paluumatkalla alas jämähtää keskelle lasia..PRKL
Tosin tällä hetkellä pääasia et edes toimii...on vaan pikkasen huonossa kulmassa :idiot2:
-
Joo...tilasin Skandikselta vastaavan releen kuin alkuperänen. Nyt pyyhkii.... MUTTA.. miks vitussa pyyhkimet jää keskelle lasia??!?! Tekee kyllä liikkeen alas ja ylös ja paluumatkalla alas jämähtää keskelle lasia..PRKL
Tosin tällä hetkellä pääasia et edes toimii...on vaan pikkasen huonossa kulmassa :idiot2:
Olikos sulla ollut varret irti?
Varret irti, laitat pyyhkijät päälle, annat pyörittää vähän aikaa, pyyhkijät pois päältä ja nyt varret paikalleen. Ny pitäisi toimia normaalisti.
-
Korjaamolla olivat muistaakseni aukasseet moottorin en muista miks...laitoin jo sinne mailia. Tässä jännä juttu, "0" asento siis nyt keskellä lasia, kun laittaa pyyhkimaan, niin käy aivan alhaalla ja ylhäällä sit palaa keskelle.. Eli onko moottorissa joku juttu itä olis mahdollisesti korjaamolla roplattu että tämä nolla kohta olisi muuttunut? Tai kasattu vaihtomoottori väärin kiinni..toihan täytyy laittaa just eikä melkein samoin kuinolikin, siis vivusto täytyy olla prikulleen niinkuin purkaessa
-
En muista saiko vivustoa väärään kohtaan moottoriin, mutta jos saa niin se ois tarkastettava. Jos sitä ei saa kuin yhteen asentoon niin silloin moottori on koottu väärin.
-
https://www.youtube.com/watch?v=VGxyj0UTDp4 (https://www.youtube.com/watch?v=VGxyj0UTDp4)
Tossa kohdassa 03:46 kerrotaan miten noi tulee olla samalla tavalla kuin purkaessa. Itse en ole purkanut vaan korjaamo.
-
Joku hämärä mielikuva, että jos vivuston kokoaa väärin, niin kävisi noin? Ei varmasti ainakaan pyyhkijän varsia irroittelemalla korjaannu, jos tekee liikeen molempiin suuntiin.
-
Joo...toi motonetin rele ei ollutkaan sopiva, alkuperäistä vastaava saksastaja taas pyyhkii... Joten jos jollakulla sama ropleema niin hakekaa siniseltä rele tai tilatkaa vastaava ulkomailta. Niin ja vaihdoin vielä toiseen vivustoon ja moottoriin ku sain halvalla.