Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: injector - 11.12.2018, 20:47:31
-
Kertokaas viisaammat missä vika. Tosiaan röttää hytkyy ja ei ota kierroksia ku alkaa kiihdyttää, puhumattakaan kaasunpainaa pohjaan nii näyttää jotta tukehtuu. Paikallaan toimii oikein loistavasti ja käy tasaisesti. Seosruuvia runkattu suuntaan ja toiseen
Juurikaan merkittävää saavutusta sillä ei ole saatu aikaiseksi
Moottoriin vaihdettu johtosarja, suuttimia useita kokeiltu, samontein bp säätimiä ja jakajiakin useampaa, lisärikastimia, tyhjäkäyntiventiilejä.
Bensapumppu vaihdettu tuliterään. Uusi tiiviste imusarjassa, kaasuläpällä ja o-renkaat suuttimilla
Suuttimet testattu, kuvio näyttää fiksulta.
bp säätimelle, lisärikastimelle ja tyhjäkäyntiventiilille tulee 12.73V mitattuna
Nyt ois hyvät neuvot tarpeen P>
-
onko vika tullut hetkessä?
-
onko vika tullut hetkessä?
Ei, kaikki lähti risaisesta johtosarjasta jonka vaihdoin ainakin päällisinpuolin ehyeen
Sitä ennen kävi himpuverran rikkaalla, joten vaihdoin vähempi ajettuun jakajaan, suuttiminiin yms
Entisiäkin on kokeiltu paikoillaan, tekee ihan samaa
Paha epäilys onkohan tuo johtosarja ehyt, nyt kuitenkaan?
-
katso se rintapellissä oleva iso harmaa liitin,mulla oli kerran tommonen missä oli 1 johto karannut muistaakseni vaaleansininen johto siitä liittimestä, oireet oli samankaltaisia
-
Häätyy kassoa ja kokeilla miltei vielä yhellä johtosarjalla ku sellainen löytyy
Onko tuosta moottorinjohtosarjasta muuten minkäänlaista sähkökaaviota?
-
Häätyy kassoa ja kokeilla miltei vielä yhellä johtosarjalla ku sellainen löytyy
Onko tuosta moottorinjohtosarjasta muuten minkäänlaista sähkökaaviota?
K-Jetin vihreekantinen, olepa hyvä: http://www.240.se/litteratur/tp30454.pdf
-
Jännitteesäätimen vaihdoin. Kaikki 4 töpseliä irti, kylmänä toimi normaalisti, lämpö nousi alarajaan nii alkoi nykiminen ja köhiminen. Harmaa isoliitin tarkastettu, saa kontaktia kaikki johot
-
Jännitteesäätimen vaihdoin. Kaikki 4 töpseliä irti, kylmänä toimi normaalisti, lämpö nousi alarajaan nii alkoi nykiminen ja köhiminen. Harmaa isoliitin tarkastettu, saa kontaktia kaikki johot
ootko mitannut kannen takimmaisenanturin töpselin johdot?
-
ootko mitannut kannen takimmaisenanturin töpselin johdot?
kaikki mittasin äsken ja ehyeltä vaikutti. Myös sen taka anturin. Nyt oon juuri johtosarjaa vaihtamassa vaikka veikkaan että turhaan vaihdan. Tulpat pistin uudet, äly nokiset mitkä oli paikoillaan
-
kaikki mittasin äsken ja ehyeltä vaikutti. Myös sen taka anturin. Nyt oon juuri johtosarjaa vaihtamassa vaikka veikkaan että turhaan vaihdan. Tulpat pistin uudet, äly nokiset mitkä oli paikoillaan
niin se saa nyt bensaa nii ..rkeleesti kokoajan,kylmänä jaksaa käydä mut kun lämpiää niin tukehtuu
-
Olihan se oikealle pyörittää rikastuu ja vasempaa laihentuu seos seosruuvista ?
-
Nyt on johtosarja vaihdettu. Edistyksen askelia havaittavissa. 1ja 2 kärsii lapun painaa lattiaan, isommilla vaihteilla töpeksii 2500 4000 väliin ja 4000 jälkeen vetää rajoittimeen ihan hönönä. Kone normaali lämpöinen
-
Olihan se oikealle pyörittää rikastuu ja vasempaa laihentuu seos seosruuvista ?
kiinnippäin rikastuu ja aukipäin laihemmalle
-
Kokeilla säätää seosta, toivotaan rupeis vetää puhtaammin
-
Kokeilla säätää seosta, toivotaan rupeis vetää puhtaammin
ja helvetin herkkä se säätö
-
Taas rupes tekee alkuperäisten oireiden mukaan
-
Oli kesällä vastaavaa ongelmaan B19E:n kanssa. Kesken ratapäivien alkoi rötääminen kuormittaessa.
Ennakon perussäätö oli jotenkin mystisesti mennyt aivan persiilleen. En tiedä miten, koska jakajan pultti kuitenkin kireällä ja eipä itse jakajakaan ihan helpolla kääntynyt.
-
Katoin ennakon lampulla, ei ollu muuttunnut mihinkään
-
miltäs tulpat näyttää, co arvo
-
miltäs tulpat näyttää, co arvo
mustat ja eo kotona pakokaasu mittaria muuta kuin oma nenä
-
Puristukset mittasin kaikki 9.3-10 väliin
-
Onko pyörijä kierroksen rajoittavalla vai ei .Mites se johtosarja onko rikki .
-
Onko pyörijä kierroksen rajoittavalla vai ei .Mites se johtosarja onko rikki .
Rajoittava, sellaisia olen pitänyt E ja K koneissa. Eikä ole kettuileet yhtään
Molemmat johtosarjat mittasin ja ehyviä ovat. Tosiaan vaihdoin vielä yhden johtosarjan, ei se siittää kummentunnut
-
Rajoittava, sellaisia olen pitänyt E ja K koneissa. Eikä ole kettuileet yhtään
Molemmat johtosarjat mittasin ja ehyviä ovat. Tosiaan vaihdoin vielä yhden johtosarjan, ei se siittää kummentunnut
kokeile ny kumminkin sitä pyörijää!
-
kokeile ny kumminkin sitä pyörijää!
Meinaat että ne rajoitinjouset ois väsyny ja siksi alkais rajoittaa liian aikaisin? Ei kai se silti seosta vedä rikkaalle?
-
Meinaat että ne rajoitinjouset ois väsyny ja siksi alkais rajoittaa liian aikaisin? Ei kai se silti seosta vedä rikkaalle?
ei,on ollut tapauksia myös että se jousi on lähtenyt kokonaan pois,ajattelin vaan että helppo kokeilla,on siihen tehty paljon isompia kokeiluja turhaan toistasex ;)
-
Kuhan saan uuden jakajan, tota rukannu siihen malliin ettei käyntiin edes enää lähe, pensaa syytää tuutin täydeltä. Voishan sen pyöriän kokeilla vaikka uudehko sekin on
-
Ohita ruiskurele johdolla. Esi ja pääpumppu yhteen sulaketaulust.mites se lämpöaika -anturi.vian ilmaantuminen pähkinänkuoressa
-
Ohita ruiskurele johdolla. Esi ja pääpumppu yhteen sulaketaulust.mites se lämpöaika -anturi.vian ilmaantuminen pähkinänkuoressa
Miksi pitäs pumput ohittaa? kuitenkin bensaa saapi enempi kuin tarpeeksi
Tuossa oli ne kaikki 4 töpseliä irti moottorinjohtosarjasta, eikä sillään kummennu
Alkupään viestejä ku lukaset, siellä kerrotaan vian ilmaantuminen. Eli johtosarjan vaihdosta lähti liikkeelle
-
Mittaa paineet, pääpaine suodattimen jälkeen, ohjauspaine säätimestä ja ehkä suutinpaine (yleensä ei vikaa tässä).
-
Toissapäivänä purin atomeiksi yhden määräjakajan, ilmamassamittarin puoleen en koskennut. Ei siellä mitään ihmeellisyyksiä näkyny, pistin nippuun ja paikoilleen. Kuivasin tulpat ja laakista käyntiin! hieman kävi rikkaan kuuloisesti, säädin kuulon perusteella laihemmalle
Sehän rupes pelaa, tässä tullut parina päivänä testattua kylmäkäynnistyksiä ja toimivuuttaa, eikä valittamista
Tänään kävin lähemmäs 100km lenkin ajelemassa 8) Vetoja on kyllä huomattavasti maukkaammin kuin ennen, eikä röpötä tai röttää. Toki pitää vielä hienosäätää mittarin kassan
Vika oli jakassa, vaikka tuli useampaa kokeiltua. Sinällänsä jännä, ettei alkuperäisellä toiminnut johtosarjan vaihdon jälkeen
-
Heh, niin nää on näitä. Henkimaailman juttuja :D
-
Nyt on mittarissa käyty, arvot oli kohillaan ei tartennu säätää edes 8)