Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: temle - 12.12.2018, 09:34:54
-
miten se trippimittarin nippelin korjaus onnistuu . toinen kysymys uudempi nopeusmittari niin miten voi muuttaa kilsoja helpoiten .uudessa mittarissa eri kilsat.
-
Jep,
You tubesta löytyy ohjeita esim hakusanoilla :; Volvo 240 odometer repair. Tuossa yksi ”elokuva” miten mittari puretaan ja pääsee käsiksi sen sielunelämään. Jos vaihdat mittaria niin huomioi että 240 srj autoissa on sekä VDOn ja Yazakin mittareita eikä ne toimi oikein jos mittarin merkki vaihtuu autossa. Myös nopeusmittarin alla oleva luku on oltava sama esim K6241. Joka kertoo montako pulssia peräanturin tulee anttaa kilometrillä.
https://www.youtube.com/watch?v=r1UMmaTKkKg
Toivottavasti jotain apua jos otat työn alle.
-
Ainakin 740 mittarit menee ristiin, mutta liittimet eri paikoissa.
(http://www.saliv8.com/beta/turbobricks/gauge_clusters.jpg)
Tossa turbobricksistä kuva.
-
Joutuu purkamaan mittariston että saa sen napin vaihdettua.
Trippi/nopeusmittarin joutuu purkamaan atomeiksi, irrottamaan muistaakseni ylhäältä akselin, sitten rullaten kilsat.
Tämä ulkomuistista 5v takaa, voin muistaa väärinkin... :-[
Kaveri halusi kanssa toiseen mittariin samat kilsat, mutta loppuen lopuksi kinaamisen jälkeen sain vain tinata ensimmäisen ja "uusi" myytiin samoilla kilsoilla eteenpäin. :D
-
Mittaristosta puheen ollen, 240 mittari tippuu välillä näyttämään nollaa, kojelautaan lyömällä herää henkiin. Onko joku tyyppivika että pitää tietty juotos korjata vai. ? Sähköinen nopeustieto. Vakkarikin tippuu pois päältä kun viisari tippuu nollaan
-
Mittaristosta puheen ollen, 240 mittari tippuu välillä näyttämään nollaa, kojelautaan lyömällä herää henkiin. Onko joku tyyppivika että pitää tietty juotos korjata vai. ? Sähköinen nopeustieto. Vakkarikin tippuu pois päältä kun viisari tippuu nollaan
Juotos (näkemättä tietenkin). Sieltä nopeusmittarin takaa/sisältä juurikin.