Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Uuhis - 17.12.2018, 16:38:01
-
Terve
Ongelma seuraavanlainen, otsikossa mainittu etuveto-S40 tärisee hiukan vedätettäessä . Puslat vaihdatettu alkukesästä ja nyt tärinän poistamiseksi vaihdettiin matkustajan puoleinen vetoakseli. Tärinä ei kuitenkaan poistunut, korjaamo ehdotti kuljettajan puolen vetoakselin vaihtoa myös, mutta Volvojen kanssa elämäntyönsä tehnyt sukulainen ei pitänyt kovin todennäköisenä että kuskin puoli tuota aiheuttaisi koska rakenne niin erilainen. Tietysti mahdollista että alatukivarren takapuslat ovat olleet valmistusvikaisia ja löystyneet vaihdon jälkeen. Onko muita mahdollisia syitä? Moottori ei tärise paikallaanollessa, joten siis todennäköisesti moottorin tuennan kumit eivät ole syynä.
-
Onko aurauskulmat tarkistettu?
-
Itse olen vaihtanut tärinän takia kyllä kuskin puolen vetareitakin, ei kait niissä sen kummallisempi tripodi ole kuin toisellakaan puolella... ???
-
Onko aurauskulmat tarkistettu?
Aurauskulmat laitettiin puslien vaihdon yhteydessä, värinää oli jo kesärenkailla eikä niissä ollut merkkejä kulmien pielessä olemisesta.
-
Automaatti vai manuaali?
-
Automaatti vai manuaali?
Manuaali
-
Manuaali
Kaksoismassavauhtipyörä? ???
-
Itse olen vaihtanut tärinän takia kyllä kuskin puolen vetareitakin, ei kait niissä sen kummallisempi tripodi ole kuin toisellakaan puolella... ???
Ja kuskin puolen vetarihan tuo syyllinen sitten oli.
-
Ja kuskin puolen vetarihan tuo syyllinen sitten oli.
Hyvä uutinen ;)
Omassa on vastaava vapina ja katsurin annettua hylyn katkenneen jousen takia päätin laittaa kerralla kaikki mieleen tulevat:
Molemmat vetarit, iskarien yläpäät ja alatukivarret - toivottavasti vapinat jää tallin lattialle 8)
Niin ja ne jouset...