Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ReeVeeRee - 01.10.2011, 11:52:37
-
Ja murheenkryynin tapahtumat jatkuvat. Alkaa mennä usko tuohon autoon.
Aamulla liikkeelle. Pieni kolahdus tai vastaava. Kaikki vaihteet kadoksissa. Mitäköhän taas meni paskaksi?
Vivusto ainakin liikkuu vaihdelaatikossa. Mitä nyt *ittuuntuneena viitsin edes katsoa.
Eli vaihteet ilmeiseti menee päälle, mutta veto uupuu. Pieni rahina tai vastaava kuuluu kun vaihde on päällä ja pitäisi liikkeelle lähteä.
-
Moro nosta se etupää ylös ja teillä varmaakin on hallitunkki siinä edessä siinä apurungossa on paikkaa jossa voi nostaa laita taakse ne palikat ettei liiku minnekään .Katsotaan missä mättää laitaa pykälä silmaa ja katso pyörikö se rengas yhtään .Voimasiirossa häikkää ilmeiseti on vetonivelt mennyt tai muuta sanomista siellä voimansiirto puolella laatikossa.Jos veto häviää niin kyllä se viika tällä puolellee menee ja onhan teillä se manuaalilaatikko kun tuosta viestistä ei oikein saanut varmuutta
-
Unohtu mainita, että manuaali kyseessä. Juuri muutettu, ja emännän romua vielä talli täys. --->Käsky annettu, että talli tyhjäksi.
-
Kun ajelit silloin kun auto kunnossa kuuluiko sieltä vetoakselien luota mitään naputusta tai muuta vastavaa kun tiukenpaan kurviin ajoi ja panoi vähän kaasua.Se on merkki että vetonivelet kaipaavat huoltoa..Siirtolava pihaan ja talli tyhjäksi ei niistä tavaroista muuten pääse eroon.
-
Kun ajelit silloin kun auto kunnossa kuuluiko sieltä vetoakselien luota mitään naputusta tai muuta vastavaa kun tiukenpaan kurviin ajoi ja panoi vähän kaasua.Se on merkki että vetonivelet kaipaavat huoltoa..Siirtolava pihaan ja talli tyhjäksi ei niistä tavaroista muuten pääse eroon.
Talli tyhjä. Ei kehtaa taas tilata siirtolavaa. Vanhan kodin pihassa oli jo sellainen. Lavallinen lähti emännän romuja. :)
Keula ylhäällä. Ykkönen silmään. Vasen rengas pyörii. Jos vähänkin ottaa kiinni, niin pysähtyy. Kaasulla ei ole mitään vaikutusta nopeuteen.
Mitään erikoista naputusta ei ole kuulunut. Tosin. ---> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7961.msg155151#msg155151 Tuo ääni ei ikinä selvinnyt. Ääni luului suoraa ajaessa, ja reippaasti kiihdyttäessä.
-
Onko kaikilla vaihteilla sama homma kun renkaasta ottaa kiinni liike loppuu.Kato ne vetarit että ne ok ja kuuluko sielltä vaihdelaatikkoss kovakin rutina?Ne koladukset viitaisi tuohon vetopuoleen kytkinhän tässä on toiminut hyvin ei ole luistanut ja vaihteet menee hyvin silmään ja paljon autolla on ajettu ?
-
Onko kaikilla vaihteilla sama homma kun renkaasta ottaa kiinni liike loppuu.Kato ne vetarit että ne ok ja kuuluko sielltä vaihdelaatikkoss kovakin rutina?Ne koladukset viitaisi tuohon vetopuoleen kytkinhän tässä on toiminut hyvin ei ole luistanut ja vaihteet menee hyvin silmään ja paljon autolla on ajettu ?
Sama homma kaikilla vaihteilla. Kytkin toiminut ok, ja vaihdot ok. Autolla ajettu n. 340 000. Jonkunlaista rutinaa kuuluu juurikin tuolta vaihteiston puolelta, kun pyörittelee. Otin renkaat irti ja ryömin kuvailemaan alhaalta. Öljyä/rasvaa kohtalaisesti vaihteiston alapuolella.
(http://i.imgur.com/M5cbN.jpg)
(http://i.imgur.com/Mj9Dv.jpg)
(http://i.imgur.com/9h3H0.jpg)
-
Vetoakseli joka menee sinne laatikkoon siellä on sellainen öljytiiviste se varmaakin on korkannut kun noin vuótaa laatikko.Varmaakin kannattaa viedä pajalle ne katsoo mikä siellä on mennyt kun auto hinattavassa kunnossa turhaa sitä ruvetaan purkamaan siinä pihassa.Jos vaikka selviää pienillä kustanuksillä ja olet tarkistanut napamutteri on paikoillaan siellä vetoaksel päässä ja terpeeksi kireällä.Muuten onko siitä vetoakselissa heittoa eli onko tukevasti viellä kiinni että vetoakseli ei ole poikki.
(http://image.fbt.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/815/fibdb/bild/lgnr/2490(1).jpg&width=370&height=)
-
Eipä se poikki tunnu olevan. Tarkistin vakuutuspapereista, että onneksi on omavastuuton hinauspalvelu lähimmälle korjaamolle. :)
-
Se vetoakselin päässä napapultti oli kiinni? .Tarkista siitä vakuutuspaperista koskeeko hinaus omaa pihaa ettei tarvitse työntaa siihen kadunreunaa noin 97 metrin päähän kotipihasta.
-
Sitten kun irrotat laatinkon niin varo kun se keskiöstään irronnut kytkinlevy tippuu maahan painaa kuitenkin toistakiloa ;)
eli minun arvio on hajonnut kytkinnlevy, mitä voitin?
-
kuvaa katsoessa näytöstää niinkuin sisempinivel ei olisi pohjassa asti tai sitten kuva hämää.
-
Eli ne boorit ei ole paikoillaan kun se stefakin vuotaa noin kovaa.Samaa minäkin ajattelin mutta kun kaikki ok. niin ei siitä sen enenpää.
-
Keula ylös ja vaihde päälle auto sammuksissa pitäisi rengasta pyörittässä toisenpuolen rengas pyöriä vastakkaiseen suuntaan. Jos ei niin pitäisi selvittää meneekö vaihteet päälle ja sitten onko kytkin kaput. No toivottavasti ei o kallis remontti...
-
Keula ylös ja vaihde päälle auto sammuksissa pitäisi rengasta pyörittässä toisenpuolen rengas pyöriä vastakkaiseen suuntaan. Jos ei niin pitäisi selvittää meneekö vaihteet päälle ja sitten onko kytkin kaput. No toivottavasti ei o kallis remontti...
Vaihteet menee ihan ok päälle. Auton käydessä. Eli ilmeisesti kytkin kunnossa. Isä-puoli oli tuossa kanssa ihmettelemässä ja soitti veljensä pojalle. Volvolla huollossa töissä. Oli sitä mieltä että se vetonivel vaihteiston päästä sökö. Maanantaina auto korjaamolle.
Se vetoakselin päässä napapultti oli kiinni? .Tarkista siitä vakuutuspaperista koskeeko hinaus omaa pihaa ettei tarvitse työntaa siihen kadunreunaa noin 97 metrin päähän kotipihasta.
Napapultti on kiinni.
-
vaihteet menee sujuvasti päälle jos kytkinlevy on revenyt navasta ja mikä hauskinta kytkinpoljinkin tuntuu normaalilta auto vaan ei liiku.
-
vaihteet menee sujuvasti päälle jos kytkinlevy on revenyt navasta ja mikä hauskinta kytkinpoljinkin tuntuu normaalilta auto vaan ei liiku.
No sitten tuo ei ole poissuljettu homma.
-
vaihteet menee sujuvasti päälle jos kytkinlevy on revenyt navasta ja mikä hauskinta kytkinpoljinkin tuntuu normaalilta auto vaan ei liiku.
Tätä minäkin epäilen tai kytkinakseli poikki. Todennäköisesti kuitenkin kytkinlevyn keskiö korkannut.
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?PHPSESSID=7214c5fc9d81810d5858711b789dff29&topic=7961.msg155151#msg155151 kysyjä 2 kuukauttaa sitten kyseli rohinoista tuolla konehuoneen puolellaa ilmeisesti vikaa johti tähän tapaukseen että matkanteko loppui.Tarinan opetus ne asiat pitäsi tarkistaa mistä johtuu ja kuinka korjaan vian?
Täristääkö kun lähdet liikkeelle vai vai kuuluuko pelkästään kop kop
Kytkinlevy finaalissa tai öljyn likaama
Paineasetelma kytkimessä viallinen
Kytkinakselin/levyn uritus kulunut
Vaihteiston kiinnitys löysällä
Paljon autolla on ajettu? sekä vaihteistoon on laitettu 2.1 litraa hyvää Castrolin vaihteistoöljyä täyssyntteetistä
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?PHPSESSID=7214c5fc9d81810d5858711b789dff29&topic=7961.msg155151#msg155151 kysyjä 2 kuukauttaa sitten kyseli rohinoista tuolla konehuoneen puolellaa ilmeisesti vikaa johti tähän tapaukseen että matkanteko loppui.Tarinan opetus ne asiat pitäsi tarkistaa mistä johtuu ja kuinka korjaan vian?
Täristääkö kun lähdet liikkeelle vai vai kuuluuko pelkästään kop kop
Kytkinlevy finaalissa tai öljyn likaama
Paineasetelma kytkimessä viallinen
Kytkinakselin/levyn uritus kulunut
Vaihteiston kiinnitys löysällä
Paljon autolla on ajettu? sekä vaihteistoon on laitettu 2.1 litraa hyvää Castrolin vaihteistoöljyä täyssyntteetistä
Huoah. Eipä paljon apuja tuolloin löytynyt. Ei aavistustakaan missä vika, ja miten korjaan.
Onko nuo kysymykset tarkoitettu nyt vastattavaksi, vai mitä ihmettä?
-
Laitoin vain nuo jutut siiheen vanhaan kyselyy mistä voi johtua kolahdus kun nostaa kytkintä. Joka asiaan pitää saadaa kunnon vastaus ei mitään ympäri pyöreitä arveluja??
Kysymys muodossa siksi kun en voi tietää täällä missä kunnossa se kytkinlevyn uritus on, tämä on sellainen kieliopillinen juttu. :nohnoh silloin ei tule näitä merkkejä toivon mukaan.
-
Laitoin vain nuo jutut siiheen vanhaan kyselyy mistä voi johtua kolahdus kun nostaa kytkintä. Joka asiaan pitää saadaa kunnon vastaus ei mitään ympäri pyöreitä arveluja??
Hmm. No tuo kaksoimassa hommahan on kai aika yleinen. Ja ihmiset tuntuu ajelevan autoillaan kuitenkin. Eipä tuossa oikein muita arveluja ollut. Moottorin tukikumeja on vaihdeltu jne. En kuitenkaan ole mikään autokorjailun ammattilainen, joten aika tarkkoja neuvoja sitä aina kaipailee. Oppiihan tässä kuitenkin joka päivä jotain uutta.
Raha kuitenkin arvokasta, joten ei viitsisi turhaa alkaa vaihtelemaan ehjiä osia. Ja auto perheen ainoa tällä hetkellä, joten isot remontit hankalia toteuttaa itse... Eli korjaamolle vietävä, jos isompaa tulee. Kuten tässä tapauksessa.
-
Kyllä sehän on kalleinta hommaa kun toimivan osan vaihtaa ja vika ei katoa näitäkin on nähty ja kuultu.Mutta kuten varmaakin huomaat ei tämä autonkorjaus ole mitään avaruustiedettä kun ostat sen korjausoppaan nin siinä sanoin ja kuvin selvitetty auton rakenne ja muut jutut .Kunnon avaimet ja n muut tilpetöörit jota auton korjaus vaatii niin ja motivaatio oppia uuttaa niin olet päässyt pitkälle auton ylläpidossa.Kun perheen auto ainut niin täälä konstilla se ei makaa siellä huoltohallissa niitä ajopäiviä
-
Kyllä sehän on kalleinta hommaa kun toimivan osan vaihtaa ja vika ei katoa näitäkin on nähty ja kuultu.Mutta kuten varmaakin huomaat ei tämä autonkorjaus ole mitään avaruustiedettä kun ostat sen korjausoppaan nin siinä sanoin ja kuvin selvitetty auton rakenne ja muut jutut .Kunnon avaimet ja n muut tilpetöörit jota auton korjaus vaatii niin ja motivaatio oppia uuttaa niin olet päässyt pitkälle auton ylläpidossa.Kun perheen auto ainut niin täälä konstilla se ei makaa siellä huoltohallissa niitä ajopäiviä
Aivan. Ei avaruustiedettä. Onhan mulla koneella tuo Alfamerin kirja. Ja kuten sanoin motivaatiota on. Ja oppiihan tässä kokoajan. Täytyy ilmeisesti ostaa joku kinneri kakkosautoksi. Remppapäiviä varten. :) Eiköhän tästäkin taas selvitä ja opita.
Ja kiitos neuvoista. Tunnut olevan aina valmis ja halukas auttamaan ja neuvomaan. Sunlaisia täällä juurikin tarvitaan. O0
-
Se on kun on noita vanhanliiton miehiä jotka ajaa Volvollaa meillä kun tämä auttamien on tullut äidinmaidon mukana tänne sivilielämään.Kiitos tuo lauseesi lämmitti tosi kovasti.
-
Enpä ole noin märkää nähnyt... Et kai oo ajanut lootaa kuivaksi?
Vetopyörästö korkannut? Tai sitten vaan työnnät vetarin paikalleen, näyttäis tosiaan olevan tullut pois lukituksestaan....
-
Enpä ole noin märkää nähnyt... Et kai oo ajanut lootaa kuivaksi?
Vetopyörästö korkannut? Tai sitten vaan työnnät vetarin paikalleen, näyttäis tosiaan olevan tullut pois lukituksestaan....
Ei se aiemmin ole vuotanut. Sen verran tullut alla ryömittyä, että olis kyllä vuodot huomannut. Pitää huomenna perehtyä vielä ennen roudausta korjaamolle. Pakollisia menoja tänään ja huomenna. Laina-autolla. (Kohtalon ivaa. Auto on ykkös koppanen v70 :) )
-
Joko on pajalla?
-
Sunnuntaina pajalle. Maanantaina työn alle. Kytkintä tai vetarin booreja epäili. Näkee sit.
-
Ja auto palannut korjaamolta. Mitään vikaa ei löytynyt. :2funny:
Eli korjaamolla olivat aamulla siirtäneet autoa halliin. Veto tosiaan pois. Siirsivät sitten nostimelle ja auto ylös. Toinen korjaaja jäi autoon ja toinen alapuolelta katsastelemassa. Onneksi nosti varovasti kytkintä. Nimittäin autossa veto päällä. Hyvä ettei tullut nosturilta alas. :2funny:
Sitten testilenkit jne. jne. Ei mitään vikaa autossa. Ei mitään asiaankuulumattomia ääniä tai mitään outoa. Aika mysteeri homma.
-
kuvaa katsoessa näytöstää niinkuin sisempinivel ei olisi pohjassa asti tai sitten kuva hämää.
Huomioitiinko korjaamolla tämä, minunkin mielestäni varsin varteenotettava vaihtoehto? Kuvassa tosiaan vetari näyttää olevan pois paikaltaan.
-
Tarkistettiin vaihdelaatikon öljymäärä ja öljystefan kunto miksi vuotaa.Pari kysymystä tuli mieleen ja jos korjaamolla miksi sitä ei korjattu samantein loppujen lopuksi se vetarin irroitus ei ole kova homma.Olisko että se vetoakselin pää olisi luiskahtanut paikoilleen kun sitä korjaamolle veitte.Muuten näitä "auto korjautui itsestään" ei tapahdu oikeastaan.Toinen seikkaa se vika voi iskeä vaikka jossan korvessa ulkona 30 astetta pakkasta,tätä ajoin takaa että auto on siinä 100% kunnossa .
-
Huomioitiinko korjaamolla tämä, minunkin mielestäni varsin varteenotettava vaihtoehto? Kuvassa tosiaan vetari näyttää olevan pois paikaltaan.
Vuosi sitten vaihdoin kuskin puolen vetoakselin nivelineen. Testilenkillä sitten kävi niin että vetoakselin sisänivel pomppasi booreissaan vaihdelaatikosta irti ja veto loppui siihen. Komppaan siis epäilijöitä, että kysyjälläkin taitaa olla vetoakseli booreistaan irti.
-
Joo, ja mäkin oon vaan komppaaja kun katsoo ensimmäistä asiaa puhuvaa viestiä...
Mielipiteeni pysyy tuossa alkuperäisessä, vetari tullut ulos.
-
Jees. Takaisin korjaamolle. En ollut itse autoa hakemassa, tai edes samassa kylässä. :) Isä-puoli hoidellut asiaa. Kunhan tästä kotiudutaa, niin ihmetellään lisää.
-
Selviskö se vika mikä Volvoasi oikeasti vaivasi ,kun ei halunnut tehdä matkaa??
-
Selviskö se vika mikä Volvoasi oikeasti vaivasi ,kun ei halunnut tehdä matkaa??
Vein auton varmuuden vuoksi takaisin korjaamolle. Saavat nyt tutkia mikä sitä vaivasi. Vaikka veto palautui. Ollut nyt kuulemma kiireiden takia jonossa. Tällä viikolla pitäisi saada takaisin.
Ilmoittelen kyllä mitä selvisi.
-
Se on hyvä kun se palaute on ainaa kiva lukea kun noita juttuja tuli kirjoitettua tuonne ilmeisesti oli "plääh" mutta kummiskin yritystä oli.
-
Jotain hyvää tässäkin. Käytössä on isäpuolen 360 GL. Kolmella ovella.
-
Huomioitiinko korjaamolla tämä, minunkin mielestäni varsin varteenotettava vaihtoehto? Kuvassa tosiaan vetari näyttää olevan pois paikaltaan.
Eli oikeaan osui.
Korjaamolta soitettiin. Auton voi hakea. Oli vetoakselin vaihteiston päästä mennyt se sokka paskaksi. Eli vetari ei ollut vaihteistossa kunnolla.
-
V70 2.5 TDI Arvasi ensin oikein -H-. Ite vaan komppailin tuolla...
Enpä ole noin märkää nähnyt... Et kai oo ajanut lootaa kuivaksi?
Vetopyörästö korkannut? Tai sitten vaan työnnät vetarin paikalleen, näyttäis tosiaan olevan tullut pois lukituksestaan....
Syyhän siihen ulostuloon on oltava ja se nyt paljastuikin, se lukitusrengas paskana.
-
V70 2.5 TDI Arvasi ensin oikein -H-. Ite vaan komppailin tuolla...
Syyhän siihen ulostuloon on oltava ja se nyt paljastuikin, se lukitusrengas paskana.
Kyllä, kyllä... Ihmetys on että mistä syystä tuo rengas sitten oli lopettanut yhteistyönsä.