Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kalikkala - 19.12.2018, 23:50:25
-
(https://i.ibb.co/3rMQhR9/20181219-225050.jpg) (https://ibb.co/3rMQhR9)
Muutama kuukausi takaperin pojalle hankittiin moitteettomasti toimiva em.menopeli, joka seuraavana päivänä kesken ajon alkoi humppaamaan käyntiä todella reilusti. Löyty coolerin putkesta reikä, mutta näköjään olin niin sokea etten irronnutta anturia löytänyt. Kävi sinisellä kysymässä mitä reikään niitten mukaan kuuluu ja vastaus oli, että pelkkä tulppa eikä muuta, joten tukin sen kuvassa näkyvällä keltaisella tulpalla. Tänään sitten tutkaillessa konehuonetta löysin anturin, joka ilmeisesti kuuluu tulpan paikalle? Auto on kuitenkin tulppaamisen jälkeen toiminut moitteetta, joka vähän ihmetyttää, kun anturi ei ole paikallaan. Onkos tietoa mihin kaikkeen ton pitäis vaikuttaa?
-
Käsittääkseni vain 10-venttiilisissä koneissa olisi toi imuilman lämpötilaanturi... voin olla väärässäkin. EDIT. pikainen googlettelu näyttäisi että toi anturi olisi juuri kyseinen anturi
-
Sinisellä eilen tutkittiin räjäytyskuvia uudelleen ja kuuluuhan tuo anturi tulpan paikalle ;D
Puhistin kunnolla ja anturi kiinni, niin ainakin käynnistyi kevyemmin. Enemmän ajoa, niin näkee vaikuttaako kulutukseen. 35e maksaa uusi, joten ei ole hinnan kiroissa.