Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Arnes - 21.12.2018, 14:21:13

Otsikko: 850-96 takatukivarren sisähelojen vaihto
Kirjoitti: Arnes - 21.12.2018, 14:21:13
Moro!
Miten tuo onnistuu, tarviiko ottaa koko taka-akseli pois? Pikaisia neuvoja kaivataan!
Otsikko: Vs: 850-96 takatukivarren sisähelojen vaihto
Kirjoitti: Elk - 21.12.2018, 14:31:28
Moro!
Miten tuo onnistuu, tarviiko ottaa koko taka-akseli pois? Pikaisia neuvoja kaivataan!
Ne delta-linkin päätyhelat? Ei tarvi irrottaa akselia, pystypultit pois, kampeaa puslan ulos, avaa päätypultin , irrottaa puslan akselista ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä + nelipyöräsuuntaus.

Mutta EI onnistu ilman nosturia tai rasvamonttua. Ne pystypultit on todennäköisesti fuusioituneet puslan kanssa.
Otsikko: Vs: 850-96 takatukivarren sisähelojen vaihto
Kirjoitti: Xanthe_ - 22.12.2018, 16:54:45
(http://volvoforums.com/forum/attachments/volvo-850-16/5772d1330147474-rear-control-arm-bushings-volvo-850-rear-control-arm.jpg)

Tuo kuvan 1 vai 3?
Otsikko: Vs: 850-96 takatukivarren sisähelojen vaihto
Kirjoitti: janne81 - 25.12.2018, 12:47:41
Kuvan puslat nro 1 olen muistaakseni vaihtanyt autossa paikallaan ja tunkin varassa eli tehtävissä on.
Ei mikään helpoin remontti mut ei kummoinenkaan  ;)
Otsikko: Vs: 850-96 takatukivarren sisähelojen vaihto
Kirjoitti: Pikku-Matti - 02.06.2019, 17:36:15
S70:stä pitäisi juurikin vaihtaa tuo sisähela eli pusla nro 1 kuvassa. Ja tämä kuskin puolelta. Ilmeisesti kallistuksenvakaajatanko pitää irroitella tieltä. Mutta pitääkö ulommaisen puslan (nro 3) kiinnitystä hieman avata, jotta saisi tuon tukivarren sivuttaiseen liikkeeseen? Ja näin pääsisi sisähelan päätypulttiin käsiksi. Vai vieläkö siellä jokin muu jarruttaa tukivarren liikkumista (iskari tai jousi)?  :-\
Otsikko: Vs: 850-96 takatukivarren sisähelojen vaihto
Kirjoitti: Lankku - 02.06.2019, 20:11:51
S70:stä pitäisi juurikin vaihtaa tuo sisähela eli pusla nro 1 kuvassa. Ja tämä kuskin puolelta. Ilmeisesti kallistuksenvakaajatanko pitää irroitella tieltä. Mutta pitääkö ulommaisen puslan (nro 3) kiinnitystä hieman avata, jotta saisi tuon tukivarren sivuttaiseen liikkeeseen? Ja näin pääsisi sisähelan päätypulttiin käsiksi. Vai vieläkö siellä jokin muu jarruttaa tukivarren liikkumista (iskari tai jousi)?  :-\
Jos meinaat oikeanpuoleista helaa eli vasemman tukivarren päässä olevaa, niin: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=105472.msg1061400239#msg1061400239