Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: v940b230f - 21.12.2018, 16:49:55
-
Eli ongelmana on -91 940 b230fb joka lähtee käyntiin silloin kun haluaa. Jos sattuu lähtemään käyntiin niin toimii aluksi ihan normaalisti, mutta n.5km ajon jälkeen (välillä enemmän, välillä vähemmän) alkaa tuntua pientä nykimistä. Silloin jos laittaa kytkimen pohjaan tai vaihteen vapaalle niin kierrokset sukeltaa nollaan ja auto sammuu eikä lähde enään käyntiin. Kerran on myös sammunut tasakaasulta yht äkkiä. Bensaa saa (ainakin pumput hurisee) mutta kipinää ei tule ja kierroslukumittari ei liiku startatessa. Autoon on vaihdettu: tulpat, puola, ykk-anturi ja sytkäboksi. Virranjakajan kansi ja pyöriä on tarkastettu. Itse en näistä niin paljoa ymmärrä että keksisin mikä volvoa vaivaa joten kaikki apu on tervetullutta!
-
Vilkaseppas bensapumpun rele
Itellä teki pari kertaa 240 samaa kunnes rele halvaantu lopullisesti.
-
Vilkaseppas bensapumpun rele
Itellä teki pari kertaa 240 samaa kunnes rele halvaantu lopullisesti.
Eikös ton releen voinut jotenkin ohittaa hyppy langalla? Mitkä navat pitää yhdistää?
-
Ulkomuistista sanoisin että noi mun hahmotelman "×":t
× -
- ×
× -
Se sitten työntää tolla hyppärillä pumpuilla ainetta vaikkei olis avaimet virtalukossakaan.
-
Eli mitkä navat tulee yhdistää että saa pumpun pelaamaan "normaalisti"
(https://i.ibb.co/hfdp8Bw/IMG-20181222-115842.jpg) (https://ibb.co/hfdp8Bw)
-
Lue mun ylempi viesti ;)
Rautalangasta väännettynä,
Ylimmästä parista vasen,
Keskimmäisestä parista oikea,
Alimmasta parista vasen.
-
Onko toisella sytkäpäätteellä koitettu?
-
Lue mun ylempi viesti ;)
Rautalangasta väännettynä,
Ylimmästä parista vasen,
Keskimmäisestä parista oikea,
Alimmasta parista vasen.
Joo ymmärsin kyllä, mutta ajattelin jos sen sais jotenkin ettei tarvis johtoo irrotella kun ajelee
-
Eihän sitä relettä jatkuvasti voi jättää ohitetuksi. Kokeillaan vaan pyöriikö pensapumput tai pumppu jos pelkkä tankkipumppu.
-
Onko toisella sytkäpäätteellä koitettu?
On kokeiltu jollain bilteman romulla mutta kierrokset näytti mitä sattuu eikä vika korjaantunut sillä joten nyt on alkuperäinen edelleen kiinni.
-
Noniin aamulla kävin taas volvoa ihmettelemässä ja bensa pumput hyrräs, mutta kipinää ei tullut tulpille. Suoraan puolalta kipinä oli todella heikko. Puolan mittasin ja näyttää startatessa n. 10V.
-
Korjatkaa jos olen väärässä
Eikös tässä pyörinyt b-pumput ongelman alusta lähtien? Nyt kun ollaan relettä hyppyjohdolla ohiteltu niin eikös näin saada vain pumput pyörimään jatkuvalla syötöllä.
Mielestäni samalta releeltä menee heräte puolalle kun koneelta tulee pyörimistieto releelle.
Nyt kun taas ollaan hyppyytelty vain pumppuja niin eikös ongelman ratkaisua etitä nyt vika tavalla.
Itse kokeilisin suoraan uudella/varmasti toimivalla releellä.
-
Korjatkaa jos olen väärässä
Eikös tässä pyörinyt b-pumput ongelman alusta lähtien? Nyt kun ollaan relettä hyppyjohdolla ohiteltu niin eikös näin saada vain pumput pyörimään jatkuvalla syötöllä.
Mielestäni samalta releeltä menee heräte puolalle kun koneelta tulee pyörimistieto releelle.
Nyt kun taas ollaan hyppyytelty vain pumppuja niin eikös ongelman ratkaisua etitä nyt vika tavalla.
Itse kokeilisin suoraan uudella/varmasti toimivalla releellä.
Juu on bensapumput pyörinyt koko ajan mutta eikö se heräte sitten kulje puolalle tuolla hyppy johdolla? Ja kun puolalle kuitenkin tulee jännite mutta kipinä on todella heikko ja on kokeiltu kahta eri puolaa samalla tuloksella.
-
Ja akun varaus on nyt mitä?
-
Ja akun varaus on nyt mitä?
12.45V
-
Juu on bensapumput pyörinyt koko ajan mutta eikö se heräte sitten kulje puolalle tuolla hyppy johdolla? Ja kun puolalle kuitenkin tulee jännite mutta kipinä on todella heikko ja on kokeiltu kahta eri puolaa samalla tuloksella.
Käsittääkseni tuolla hyppyjohdolla on vain hyppyytelty suora virta molemmille pumpuille
-
12.45V
Koita suoralla sähköllä akulta puolalle. Reilun kokosella virtapiuhalla akun + puolan +
-
Koita suoralla sähköllä akulta puolalle. Reilun kokosella virtapiuhalla akun + puolan +
Täytyy huomenna kokeilla kun kerkeen taas autoa kattomaan. Ei ilmeisesti sammu avaimesta kun puolan + tulee suora virta?
-
Täytyy huomenna kokeilla kun kerkeen taas autoa kattomaan. Ei ilmeisesti sammu avaimesta kun puolan + tulee suora virta?
Jos yksinäs teet ni laita katkasija väliin