Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: v70 alokas - 22.12.2018, 12:38:08
-
Mikähän mahtaa olla vialla kun ei meinaa volvo käynnistyä jos ollut lohkolämmittimen perässä kiinni?
ilman lohkolämppärin käyttöä lähtee hyvin.
onko joku lämpöanturi tmv rikki?
-
Oletko varma että on lohkolämmitin? Ettei vaan olisi säteilylämmitin, niillä saa heittää leipää.
Itse vaihdoin letkulämmittimen tuossa viime vuoden syksyllä, paikallaan oli tehdas asennettu säteilylämmitin, joka oli niin toivoton, että ei tarttenu kahta kertaa miettiä pidänkö sen vai vaihdan letkulämmittimeen.
-
Onko säteilylämmittimessä lämpötahna välissä, minkä voisi uusia ? Onko letkulämmitin hankala asentaa ja mitä sellanen maksaa ? Sehän taisi tulla jonnekkin öljynlauhduttimen yhteyteen.
-
Onko säteilylämmittimessä lämpötahna välissä, minkä voisi uusia ? Onko letkulämmitin hankala asentaa ja mitä sellanen maksaa ? Sehän taisi tulla jonnekkin öljynlauhduttimen yhteyteen.
Helppo asentaa, kun nosturille pääse ja juuri sinne ennen öljynlauhdutinta laitoin oman, ostat vielä sitä putkea sille lämmittimelle ja jäähdytysnestettä kannattaa varata ja muistaa ottaa ilma pois jäähdytysnesteen järjestelmästä. Tutulla oli alipainepumppu, jolla ajettiin nesteet järjestelmään, tällöin varmistettiin ettei sinne jää ilmakuplia.
Se itse letkulämmitin muistaakseni maksoi sen 70€
-
Ok. Minkätehoinen lämmitin on ?
-
Autossa on siis toimiva letkulämmitin,ja ardicci toimii myös,mutta jos käyttää ardiccia tai letkulämmitintä niin ei meinaa käynnistyä kunnolla,rytkii ja sammuu... vaatii muutaman startin ennenku pysyy käynnissä.
..mutta jos kylmiltään käynnistää niin lähtee kuin palmunalta(-15)
-
Koitappas lämpimänä antaa olla virtojen päällä yhtä kauan kuin kylmänä hehkuttaessa, voi olla että vetää jostain ilmoja ja kylmänä kun joutuu hehkuttamaan niin tankin polttoainepumppu kerkeää poistamaan ilmat polttoaine linjasta
-
Nyt on testattu . 20 min. ardikki päällä ja käynnistys(+-0),lähti kyllä heti käyntiin,mutta vie hetken ennenkuin ottaa kierroksia normaalisti.
jos on enemmän pakkasta niin ei todellakaan lähde käyntiin noin helposti
mutta edelleenkin,jos ei ole roikassa tai polttoaine käyttösellä lämmitetty niin lähtee hyvin
Mikä hemmetti tätä nyt vaivaa?
oireet alkoivat heti syksyllä kun aloin pitämään roikassa,viime talvena toimi normaalisti.
-
ja vikahan oli irrallaan ollut imm johto.
Jäänyt syksyllä irti kun vaihdoin ilmansuodattimen ja putsasin kotelon.
nyt toimii.... ajossa en huomannut mitään eroa,ainoa tuo käyntiinlähteminen..
-
Heh, aika jännä. Ei sitten antanut mitään vikavaloa tai koodiakaan?
-
Ei palanut vikavalot .
Liekkö sillä merkitystä että on optimoitu versio?
No nyt on pakkasaamuina mukavampi lähteä töihin kun pystyy pitämään lämmöissä :)
-
Tuskin optimointi vaikuttaa. Enemmän se vaikuttaa siihen, suostuuko esim. Vida lukemaan vikakoodit, mutta jos koodeja tallentunut on tarpeeksi vakavia kyllä ajotietokone siitä varoittaa.