Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: therealdeal - 22.12.2018, 15:37:04
-
Onko treelle kuka pystyis lukee vikakoodeja heti s60 01 2.4 mallista... Ikeaata lähössä kun käynnistin auton sytty moottorin häiriövalo .. kuulostaa ainakin käyvän normaalisti.
-
Villi veikkaus tuohon oireeseen: lambda-anturi. Tarkista ensin jäljempänä oleva, koska se vaikuttaa olevan herkemmin hajoava osa.
-
Onko treelle kuka pystyis lukee vikakoodeja heti s60 01 2.4 mallista... Ikeaata lähössä kun käynnistin auton sytty moottorin häiriövalo .. kuulostaa ainakin käyvän normaalisti.
Hi
Ei kannata hosua,jos masina toimii eikä haittaa ajamista niin ajele vaan ihan rauhassa,ja kun arki koittaa niin mene paikalliseen VOLVON merkkiliikkeen huoltoon missä ammattilaiset selvittävät mikä on vikana,,,tottakai se maksaa
mutta saattaa tulla halvemmaksi loppupeleissä kun tietää missä vika oikeasti on
-
Jos se suoraa käynnistäessä jäi päälle niin tuskin takalambda. Taaempi yleensä alkaa mitata myöhemmin kun katti vähän lämmennyt ja syttyy ajossa.
Koodit lukea niin ei tarvia arvailla, lukea voi perus obd-palikallakin ja esim torque ilmaissoftalla. Tarkemmin saa koodit tietysti mitä parempi lukija löytyy ja pystyy myös sitten kuittaamaankin.
-
Antoi koodin P0420. Auto tuntuu kumminkin pelittävän ja kulkevan normaalisti. Ja lähti kuittaamalla pois eikä oo tullu toistaiseksi vielä takas.
-
Tuolle koodille löytyi selitys, mikä viittaa katalysattorin alentuneeseen toimintakykyyn. Jos vikavalo vielä syttyy, päästöpuolelta vikaa kannattaa ensisijaisesti ryhtyä etsimään. Tosiaankin, mitä tarkemmalla lukijalla vian pyrkii paikantamaan, sitä varmemmin löytyy oireen varsinainen aiheuttaja.