Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: donidee - 26.12.2018, 15:00:58
-
Elikkäs, laatikko menee säännöllisen epäsäännöllisesti vikatilaan. Sanotaanko 5-50km haarukalla, eli alkaa nuoli vilkkumaan, ja econ sport winter napissa valo.
Sen takia outo vika kun välillä pystyy ajelee pitkään ilman vikaa että kaikki pykälät menee niiku kuuluu silmää, sit ihan yhtäkkiä saattaa lyödä vikatilan päälle kun on neloselle vaihtamassa, ja koodi 4 vaihteen häiriöstä.
Pnp kytkin uusittu n. 2v sit, laatikkoöljyt äskettäin liikkeessä edellisen omistajan toimesta, econ s w nappi on vaihdettu, akku on vaihdettu kun joku laitto tähän 320a 45ah akun, tilalla perus biltema 62ah 620a.
Kävin broidilla nollaa koodit, motronicista ja suoraan vaihteistolta, autocomin lukija kyseessä. Luulin jo hetken että riitti että sai vikamuistin tyhjäksi, mutta 190km päästä alkoi nuoli vilkkumaan ja 3 vaihde jää päälle.
Vikakoodiksi antoi sellaisen kuin "Häiriö, 4-vaihde" numeroa en muista. Onko tähän nyt joku simppeli korjaus, vai askin irrotusta tiedossa?
Tää auto vähän sellanen, että ei ole tarkotus enää sijottaa, lähinnä myydä tai ajaa kunnes porsii, mitä en haluaisi kun kori on erinomaisessa kunnossa! Ja kone myös.
Oisko mtn helppoja niksejä laatikon suhteen. Toki pitää vielä selvittää mitä öljyä liike laittanut laatikkoon, kun kuitissa pelkkä atf, toivotaan että jotain 3309 öljyä! Vaikkakin nuoli kuulemma syttynyt ennen öljynvaihtoa, mutta kuitenkin.
Vähän pitkä postaus, toivottavasti olisi jotain helppoja diy vippaskonsteja tarjota! :)
-
-97 850? ???
Kuitenkin -96 -> on jo S/V70
Oisko mtn helppoja niksejä laatikon suhteen. Toki pitää vielä selvittää mitä öljyä liike laittanut laatikkoon, kun kuitissa pelkkä atf, toivotaan että jotain 3309 öljyä! Vaikkakin nuoli kuulemma syttynyt ennen öljynvaihtoa, mutta kuitenkin.
Miksi turhaan kallis öljy?
Dexron III riittää tuohon 4-vaihteiseen AW50-42-laatikkoon.
-
-97 850? ???
Kuitenkin -96 -> on jo S/V70
Miksi turhaan kallis öljy?
Dexron III riittää tuohon 4-vaihteiseen AW50-42-laatikkoon.
No meinasin nyt öljyä luokituksella jws3309, laitoin tänään sisään täysin uudet Teboil Fluid S, nyt on kirkkaan punasta, ja laatikon toimivuus muuttui ainakin täysin, pykälät löytyy ja vaihtaa pehmeästi, toivotaan että vikatila pysyy poissa.
Ja kyllä, käyttöönottopäivä 09.01.1997, eli papereissa on 1997. :)
-
-97 850? ???
Juu, on mullakin -97 850 ensirek. -96 joulukuu.Loppu joskus keväällä -97 tuo 850.
*taavih->
-97 850? ???
Kuitenkin -96 -> on jo S/V70
Se VIN koodin kymmenes on mulla V eli 1997.
-
Nyt on vielä 1 satsi laatikkoöljyä uusittu, kirkkaan punasta oli edelleen ja ei ollut kerääntynyt töhnää tyhjennyspropun magneettiin.
Nyt neuvoja, sen verran olen huomannut ettö laatikko takkuaa kylmänä. Elikkä kun lähtee niin 3 vaihteella huudattaa pitkään kolmessa tonnissa, kunnes nuoli alkaa vilkkuu ja pompahtaa neloselle. Tästä tulee siis vikakoodi 4. vaihteen häiriö, ja kylmänä on myös R vaihde hukassa lähes aina!
Ajaa n. 10min, kuittaa virtalukolla vikatilan pois, niin auto toimii niiku pitää, pykälät löytyy ja kaikki menee silmää niiku kuuluu. Onko nyt jotain neuvoja mistä tää kylmänä takkuaminen/vikatilaan meno johtuu?
Yhtä vikakoodii antaa lambdasta, mutta auto eilen katsastettu ja päästöt oli hyvät, imusarjassa on kyllä imuvuotoja kolmessa sylinterissä, miten vaikuttaa mihinkin? Vaihdan imusarjan tiivisteen maanantaina.
-
Eikös lootalle ole oma ohjainyksikkö? Oliskos siinä jokin juotosvika niinkuin noissa abs-bokseissa ollu...
-
Yhtä vikakoodii antaa lambdasta, mutta auto eilen katsastettu ja päästöt oli hyvät, imusarjassa on kyllä imuvuotoja kolmessa sylinterissä, miten vaikuttaa mihinkin? Vaihdan imusarjan tiivisteen maanantaina.
Lambdan vikakoodi johtunee säätörajan ylittymisestä imuvuodon takia. Tarkasta vikakoodi imuvuotojen korjauksen jälkeen.
-
Nyt ei ainakaan löydy start pilotilla vuotoja enää ja tyhjäkäynti laski normaaliksi. Joten uskon että vuodot ainakin paikattu, nollasin koodit samalla, katotaan palaako. Vähän eksyi aiheesta tää imuvuoto.
Onko kellään tietoa nyt miksi laatikko kylmänä 10-15min ajoonlähdöstä takkuilee niin että pakkia ei tahdo löytyä, ja neloselle vaihtaessa kestää ja kun vaihtaa nii menee vikatilaan?
Tosiaan 15min ajon jälkeen toimii vaikka 8h putkeen niiku pitää. Laitoin tosiaan teboil fluid ässäst laatikkoon, ja sen jälkeen tekee ainoastaan kylmänä. Aikaisemmin kakkaöljyillä jotka oli varmaan väärätkin, teki sitä myös lämpösenä aika ajoin, nyt siis vain kylmänä!
-
Ja kyllä, käyttöönottopäivä 09.01.1997, eli papereissa on 1997. :)
Käyttöönottopäivällä ei ole mitään tekemistä vuosimallin kanssa.
Ja vuosimallin ratkaisee valmistenumeron 10. merkki.
-
Käyttöönottopäivällä ei ole mitään tekemistä vuosimallin kanssa.
Ja vuosimallin ratkaisee valmistenumeron 10. merkki.
Tiedän sen kyllä, 10= V on 97. Ei nyt liity mun vaihteistomurheeseen millään.