Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Makkewl - 28.12.2018, 21:00:19
-
Mitenkäs tuo käsijarruvaijeri tulee oikealta pyörältä siihen keskellä kiinnikkeeseen mihin yhistyy se kahvalta tuleva vaijeri? Edellinen vaijeri oli katkennut ja nyt uusi ei yletä jostain syystä linkulle.. Jotenkin tuntuu, että ei olisi asennettu oikein, mutta eikös nuo käsijarrukengät tule niihin molempiin linkun hahloihin, linkkukin on oikein perin. Käsijarrun luonta ruuvasin muovimutterin kokonaan auki ja vaijeri tuntuu löysältä ainakin käsijarrun luonta. Onko satuloissa erikseen vielä jotkut kiristyspultit?
http://aijaa.com/zo27IA
Noin tuon verran jääpi vajaaksi
http://aijaa.com/SWvd0b
Tuossa kuva linkusta
Tähän videoon verrattuna pitäs olla ainakin ihan samalla tavalla asennettu?
8min 20sek kohalla näkyy
https://www.youtube.com/watch?v=p_dRJSN-qS4&t=8m20s
-
Onko kaikki löysät annettu kahvan päästä pois. Vetämällä vaijeria ulospäin voi tulla lisää thjää.. Ja kuskinpuolen vaijerin pää on voinu mennä liian pitkälle ja se nullikka on 10mm väärässä kohtaa jumissa. En heti muista oliko tuohon mahollisuutta.
-
Löytyikö syytä miksei yllä?
Kuvan perusteella vaijeri ois säädetty kahvalta tiukalle. Vaijerin kiinnike akseliin on suurinpiirtein pystyssä silloin kun kaikki on kohdallaan. Nyt näyttää olevan ihan vinossa vasemmalle?
-
Joo, muutamat kuvat löysin netistä kun ruotsiks etti niin huomasin kanssa että oli vinossa vasemmalle kun pitäs olla keskellä. Muljautti sen keskelle niin oli jo aika lähellä. Oli kahvalla vielä vähän löysää ja se muovinen pultti jotenkin huonosti.. Ne kun vielä laitto kuntoon niin meni jo nätisti!
Noh tulipahan nyt ekaa kertaa räpellettyä käsijarruvaijerin ja kenkien kanssa, aikaa meni mutta tulipahan opittua taas paljon lisää ;D