Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: donidee - 01.01.2019, 13:21:37
-
Mulle tuli tällanen kansivika epäilty volvo 850, B5252S 140hp 10v.
Elikkä paikkasin ylävesiletkun, laitoin litkut paisariin vähän yli maximi viivan, käytin autoa noin 20min, lämmöt nousee hitaasti normaalisti puoleen väliin, pakoputki ei kummosia pölläyttele, kabiiniin tulee kuumaa, tulee kylmää, ajoin pienen lenkin pihaa ympäri että lähtis neste kiertää ja sehän lähti, täytin uudestaan min/max viivan väliin. Ei siis menny paisari tyhjäksi vaan tippui min määrän kun lähdin ajaa.
Nyt kun lisätty min/max välille käytin autoa 1h, ajelin arviolta 30 kierrosta hallia ympäri --> kaikki niiku pitää, vesiletkut ei oo kovat vaan aika sopivat, nesteet ei katoo, lämmöt pysyy MUTTA ---->
KYSYMYS: Kun avaan paisarin korkkia vähän, pyrkii neste nousemaan todella korkealle, haluu hissukseen valua ulis korkin juuresta, kun auto käynnissä siis. Samantien kun sulkee korkin, nestetaso laskee pikkuhiljaa takas siihen min/max väliin? Ylävesiletku paisarin vieressä tuntuu myös tosi kuumalta.
Edellinen omistaja laittanut jotain vuotofixiä koneeseen, vaihdan vielä huomenna paisarin korkin ja termostaatin varmuudeksi.
Mutta mikä aiheuttaa ton ylläolevan, kun muuten vaikuttaa ihan ehjältä? Onko ideoita?
-
On. Älä avaa sitä korkkia kuumana.
-
Siksi se on paisuntasäiliö nimeltään. Jos vedet pysyy koneessa eikä letkut ole kivikovia niin ajoa vaan
-
Siksi se on paisuntasäiliö nimeltään. Jos vedet pysyy koneessa eikä letkut ole kivikovia niin ajoa vaan
Tämä selvä. :D
-
Tänään testasin vähän lisää, kun neste oli min max välissä, ja kattoo paisaria kun pitää kiekat 2000rpm tai enemmänkin, niin nesteen pinta nousee sille pienelle letkulle asti paisarin yläosassa? Onko normaalia. Sit ku päästää tyhjäkäynnille nii laskee taas hissuksee?
-
onkohan jakopää kilkkeineen ja pumppuineen koska vaihdettu?
-
onkohan jakopää kilkkeineen ja pumppuineen koska vaihdettu?
Konehuoneen tarran mukaan n. 1500km sitten 09/2018. Tiedä sit onko oikeasti, vaiko lätkästy tarra vaan. Äkkiäkös kopan avaa ja vilkasee.
-
Meinaan jos viallinen pumppu niin ei paljon vedet kierrä..
-
Siellä voi olla muovisiipinen siivetön pumppu, mulla meni kannentiiviste, kun oli siivet irronneet
-
TAI, jos ne nesteletkut ei kovetu juuri lainkaan, kannattaa hommata uusi paisuntasäiliön korkki.
Pilipaliteemasta saa ihan hyvän uuden halvalla.
Tuotenro 61-304
-
Korkin oon jo vaihtanut. Kyl se tuntuu nyt joka päiväsessä ajossa pelittävän. Myin auton jo eteenpäin tuttavalle, ei oo ongelmia ollut. :)