Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: hmn11 - 03.01.2019, 15:46:08
-
Saako kaistavahtia testattua testilaitteilla? LDW menee päälle ja näyttäis että on toiminnassa, mutta mistään ei ikinä varoita vaikka kuinka koittaa ajella kaistaviivojen yli ja poikki. Ei siis herjaa mitään koskaan. Onko kellään konsteja?
-
Saako kaistavahtia testattua testilaitteilla? LDW menee päälle ja näyttäis että on toiminnassa, mutta mistään ei ikinä varoita vaikka kuinka koittaa ajella kaistaviivojen yli ja poikki. Ei siis herjaa mitään koskaan. Onko kellään konsteja?
Jos laitat keskinäyttöön näkymään tukijärjestelmät, niin saako se siihen luettua ne kaistaviivat? Tai jos uudempi mittaristo, niin myös siinä ne näkyy jos auto saa ne luettua.
-
Jos laitat keskinäyttöön näkymään tukijärjestelmät, niin saako se siihen luettua ne kaistaviivat? Tai jos uudempi mittaristo, niin myös siinä ne näkyy jos auto saa ne luettua.
Ainakin tutkan ympärille tulee tuollainen "sädekehä" ja autonsivuilla viivat kun auto tallissa ja ainakin niissä on lukenut kaikissa kohdissa käytettävissä eli törmäysvaroitin, LDW ja etäisyysvahti. Täytyypi testata kun pääsen liikenteeseen.
-
Ainakin tutkan ympärille tulee tuollainen "sädekehä" ja autonsivuilla viivat kun auto tallissa ja ainakin niissä on lukenut kaikissa kohdissa käytettävissä eli törmäysvaroitin, LDW ja etäisyysvahti. Täytyypi testata kun pääsen liikenteeseen.
Eli syttyykö nuo kuvassa olevat tutkat ja kaistaviivat. Vihreäksikkö ne piti muuttua keskinäytössä. Mittaristossa taas harmaasta valkoiseksi. Tuohan on toiminnassa vasta noin +65km/h jälkeen.
(https://i.ibb.co/KyHgXD2/Sieppaa.jpg) (https://ibb.co/KyHgXD2)
-
Eli syttyykö nuo kuvassa olevat tutkat ja kaistaviivat. Vihreäksikkö ne piti muuttua keskinäytössä. Mittaristossa taas harmaasta valkoiseksi. Tuohan on toiminnassa vasta noin +65km/h jälkeen.
(https://i.ibb.co/KyHgXD2/Sieppaa.jpg) (https://ibb.co/KyHgXD2)
Ei kyllä muuta väriä nuo viivat mutta nyt en ole 100 varma. Lukee ainakin kaikissa kohdissa >65km käytettävissä.
-
Ei kyllä muuta väriä nuo viivat mutta nyt en ole 100 varma. Lukee ainakin kaikissa kohdissa >65km käytettävissä.
Joo tosiaan käytettävissä pitäs olla tuossa >65km/h jälkeen ja sitten kun auto näkee nuo kaistaviivat, niin syttyy nuo kaistaviivat tuossa mitkä kuvassakin näkyy.
Jos ne ei syty, niin lähtisin kattoo minkähän sulakkeen takana tuo tutkat/kamerat on. Vaikka silloin luulisi herjaavan ehkä kokoajan, että ei käytettävissä. Onko autoon vaihdettu tuulilasia? Jos tutka/kamera on väärässä kohtaa eikä siksi nää viivoja.
-
Ei tietääkseni ole lasia vaihdettu. Mitens pystyykö esim Delphillä testaan tuota?
-
Ainakaan tälläsellä lumisella kelillä kun ei oo viivat kunnolla näkyvissä ei itellä toimi kunnolla. Koska ei viivat näy.
65km/h alle ei toimi edes. Itellä 2014 on toi digi mittaristo niin näkee kun viivat on himmeät (ei päällä) ja kirkkaat (päällä) jos ei viivat näy ni status vaihtuu kokoajan.
Sit muistaakseni asetuksista tuolle varoitukselle on myös äänenvoimakkuus. Omassa se lisäksi hiljentää median kun varoittaa.
-
Eli syttyykö nuo kuvassa olevat tutkat ja kaistaviivat. Vihreäksikkö ne piti muuttua keskinäytössä. Mittaristossa taas harmaasta valkoiseksi. Tuohan on toiminnassa vasta noin +65km/h jälkeen.
(https://i.ibb.co/KyHgXD2/Sieppaa.jpg) (https://ibb.co/KyHgXD2)
Tuli tuota nyt konetiellä testattua. Näytössä tosiaan viivat muuttuu kyllä vihereäksi, mutta en saa kyllä hälyttään sitä millään. Tuleeko tuo piipaus muuten auton kaiuttimista vai onko järjestelmälle oma kaiutin jossain.
-
Ilmeisesti etäisyysvaroitin on nidottu tuohon samaan kun sekään ei merkkiääntä anna varoittaessa. Mistähän vikaa mahdollisesti vois etsiä ja millä?
-
Ilmeisesti etäisyysvaroitin on nidottu tuohon samaan kun sekään ei merkkiääntä anna varoittaessa. Mistähän vikaa mahdollisesti vois etsiä ja millä?
Kaistavahti taitaa ainakin ilmoittaa mittariston kajarista sen äänen. Säätää kyllä myös samalla radiota hiljemmalla. Oletko ajatellu, että meneekö radio silloin hiljemmalle kun lähestyt kaistaviivoja? Piippaako mittaristo jos lähdet avaimen kanssa pois? Ja eihän siis ole varoitusääniä säädetty pois tms.
-
Kaistavahti taitaa ainakin ilmoittaa mittariston kajarista sen äänen. Säätää kyllä myös samalla radiota hiljemmalla. Oletko ajatellu, että meneekö radio silloin hiljemmalle kun lähestyt kaistaviivoja? Piippaako mittaristo jos lähdet avaimen kanssa pois? Ja eihän siis ole varoitusääniä säädetty pois tms.
Ok eli mittaristossa on erillinen kaiutin. En ole kiinnittänyt huomiota radion hiljentymiseen.
Mittaristo ei kyllä herjaa mitään äänellä avaimesta, näytöllä kyllä ilmoitus. Varoitus äänet on kyllä päällä tuolta näytöstä jos sitä tarkoitit.
-
Ok eli mittaristossa on erillinen kaiutin. En ole kiinnittänyt huomiota radion hiljentymiseen.
Mittaristo ei kyllä herjaa mitään äänellä avaimesta, näytöllä kyllä ilmoitus. Varoitus äänet on kyllä päällä tuolta näytöstä jos sitä tarkoitit.
Joo mittariston takana tosiaan on pieni kaiutin mistä nuo kuuluu. Avaimetomassa järjestelmässä pitäs jonkun aikaa piipata jos avain poistuu autosta ja samalla tulee se ilmoitus siihen mittaristoon, että avain on poistunut autosta.
Myös vilkunäänet pitäisi kuulua siitä mittariston kaiuttimesta. Ne kuitenkin varmaan taas kuuluu? Eli tuskin se kaiutin on rikki.
Et oo koittanu ihan perinteistä, että akun kengän irroittaa joksiki aikaa, niin nollautuu auto. Kello ja ikkunat pitää sitten vaan laittaa uusiksi. Eli käyttää ikkunoita alhaalta ylös ja pitää ylöspäin jonkun aikaa pidettynä, niin ne kalibroituu oikein.
-
Joo mittariston takana tosiaan on pieni kaiutin mistä nuo kuuluu. Avaimetomassa järjestelmässä pitäs jonkun aikaa piipata jos avain poistuu autosta ja samalla tulee se ilmoitus siihen mittaristoon, että avain on poistunut autosta.
Myös vilkunäänet pitäisi kuulua siitä mittariston kaiuttimesta. Ne kuitenkin varmaan taas kuuluu? Eli tuskin se kaiutin on rikki.
Et oo koittanu ihan perinteistä, että akun kengän irroittaa joksiki aikaa, niin nollautuu auto. Kello ja ikkunat pitää sitten vaan laittaa uusiksi. Eli käyttää ikkunoita alhaalta ylös ja pitää ylöspäin jonkun aikaa pidettynä, niin ne kalibroituu oikein.
Tuota täytyy koittaa kun saa auton sulamaan. ;D
Eipä auttanut resetointi asiaa. Ei piippaa kaistavahti,törmäysvaroitin eikä avain poistunut autosta.
-
Luetutin vikakoodit ja yksi vika jää päälle CEM-P062F00 ohjausyksikön sisäinen EEPROM virhe. Tuosta varmaan löytyy syy toimimattomuuteen.
-
Kertokaas kellä nää hommat toimii, mistä suunnalta tuo ääni kuuluu (kaistavahti,avaimeton auto avain poistunut autosta,turvavyö ei käytössä ym.) koska mistään näistä ei tule varoitusta.
-
Kertokaas kellä nää hommat toimii, mistä suunnalta tuo ääni kuuluu (kaistavahti,avaimeton auto avain poistunut autosta,turvavyö ei käytössä ym.) koska mistään näistä ei tule varoitusta.
Voiskohan se olla sitten ihan vain mittaristosta se kaiutin rikki? Ellei ole vartavasten ohjelmoitu pois, ainakin sen äänen voimakkuutta pystyy muuttamaan piuhan päässä.
Tuossa kuvassa oikealla oleva reikä.
(https://www.varaosahaku.fi/image/900/a/85/ea7697/path/mnt/newftp/829/fibdb/bild/lgnr/66099(3).jpg)
-
Nyt on vihdoin asia edennyt ja viaksi todettu mittarin kaiutin. Mistähän mahtais löytyä käypä kaiutin?
-
Nyt on vihdoin asia edennyt ja viaksi todettu mittarin kaiutin. Mistähän mahtais löytyä käypä kaiutin?
Voi olla huonosti tietoa siitä. Joutuu varmaan aukaisemaan ja katsomaan vähän kokoa ja speksejä ja ostamaan sen mukaan samanlaisen siihen.
-
Asia korjattu. Kylmä juotos piirilevyllä.