Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: joona97 - 10.01.2019, 11:56:23
-
Moi näkeekö mistä onko hiukkasloukkua ja egr operoitu. auto ollut mulla vasta 3kk
-
Ja mistä autosta on kyse ?? Myöskään vuosimalli ei ole pahitteeksi ilmoittaa kyselyssä..
-
Jos pönttö on avattu niin hitsaussaumoista. Harva seppä osaa hitsata niin siistiä/samanlaista saumaa etteikö huomaisi.. Jos on onnistuttu kairaamaan kenno pois niin sitten jokin anturin irroittamalla ja reiästä tähystämällä näkee onko kenno tallessa. Jos ei itse halua tutkia niin aja softapajalle tai merkkarille, eiköhön ne näe jos softaa on muutettu
-
Ja mistä autosta on kyse ?? Myöskään vuosimalli ei ole pahitteeksi ilmoittaa kyselyssä..
V70 d5 2003 395000km
-
Eipä taida tuon ikäisessä hiukkasloukkua olla. Katalysaattori kyllä on.
-
Ei ole loukkua tuossa.
-
EGR:n käpelöinnin näkee softaaja tai jos se on tulpattu niinsitten sen näkee irrottamalla egr:n tosin noilla on myö taipumus self tulppautumiseenkin.
-
Joku checksum herja tulee jos on softattu. Näkee ihan vitosen bluetooth obd palikallakin. Nollauksen jälkeen herja pulpahtaa taas esiin liki välittömästi mutta ei haittaa ajoa.
Jos auto softattu niin kohtuu suurella todennäköisyydellä egr:kin eliminoitu. Softaaja kertoo totuuden. Egr ei ole suoraan yhteydessä hiilidioksidipäästöihin vaan typen oksidien päästöihin eli kanssaihmisten hengityselimien hyvinvointiin :-[
-
Ei ole loukkua tuossa.
Juu ei oo. vain tupla katalysaattori löytyy moisesta.
Mitä tohon EGR-juttuun niin jos valittaa että virtaus liian pieni, niin se on tulpattu.
Helpoiten sen tulppaa kun ottaa EGR-solenoidin käteen ja katkaisee tangon joka säätää läppää.
Katkaisu aiheuttaa sen että läppä on koko ajan kiinni.
jos ei katkaise niin se on kokoajan vähän auki ja tarvittaessa aukeaa enemmän. ::)
-
Mistähän johtuu että osa näistä D5 koneista vuosimalleilla 01-04 on kahdella katalysaattorilla ja osa yhdellä?
-
Ne kahdella katalysaattorilla varustetut yksilöt ovat luultavasti Saksan tuontiautoja, siellä on vissiin jotenkin tiukemmat päästömääräykset.
-
Ne kahdella katalysaattorilla varustetut yksilöt ovat luultavasti Saksan tuontiautoja, siellä on vissiin jotenkin tiukemmat päästömääräykset.
Minun auto on uitettu ehkä Belgiasta? ja siinä on yksi katalysaattori..
-
mulla 1kpl tuotu saksasta
-
Ne kahdella katalysaattorilla varustetut yksilöt ovat luultavasti Saksan tuontiautoja, siellä on vissiin jotenkin tiukemmat päästömääräykset.
Se toinen saattaa olla myös DPF.
-
Itellä ollut neljä D5 putkistoa suolistettavana, vm2002-2004
Automaateissa ollut yksi katti auton alla joka hieman pidempi kuin kahdella varustettu.
Manuaaleissa ollut kaksi kattia.