Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: käbi - 15.01.2019, 11:54:54

Otsikko: 850, 2.4l bensa,144hv
Kirjoitti: käbi - 15.01.2019, 11:54:54
Moi,

jos on menossa ostamaan 850 vollea, niin mihin kohtaan kannattaa kiinnittää huomiota ostaessa? Vanhasta ja edullisesta autosta kyse, mutta olisi kiva silti tietää, että mitä esim tyyppivikoja tms? Manuaalilaatikolla auto.

Vai vaihtoehtosesti ensimmäisen korimallin v70 bensakoneellisia olen myös katsellut.


Kiitos no etukäteen vastauksista :)
Otsikko: Vs: 850, 2.4l bensa,144hv
Kirjoitti: laatikkovika - 15.01.2019, 12:52:36
ÄLÄ osta -94 tai alle malleja, tyyppivikana sylinterien outo kuluminen.
Katsoisin suosiolla 20V malleja. :)
Mielestäni paras ja hiljaisin on -96-97 mallin 850 20V. 850 vaihtui 70 sarjaan  -97 keväällä. Turboja ei tarvitse pelätä.
70 mallit, miksei myös ok, tekniikka sama.
Otsikko: Vs: 850, 2.4l bensa,144hv
Kirjoitti: tomeri - 16.01.2019, 14:41:53
Olisiko 70-sarjasta parempi pysyä alkupään malleissa? Missä vaiheessa tuli Spagetti Marinellon kaasuläppäkotelo ja sähköinen kaasupoljin, jo -99 puolella? 
Otsikko: Vs: 850, 2.4l bensa,144hv
Kirjoitti: Wolvis - 16.01.2019, 15:06:41
V70 sarjaan sähkönen kaasuläppä ja magneettinen marenkilaatikko tuli '99 vuosmalleihin. Ite tuolla omalla kelannut tosin jo lähemmäs 100tkm omia, ja ennen minua ties kuinka paljon lisää.
Otsikko: Vs: 850, 2.4l bensa,144hv
Kirjoitti: käbi - 16.01.2019, 18:07:35
Kiitos vastauksista. Päädyin 850:n. Suurimmat rempat just tehty ja ajoaikaakin marraskuulle. Saa nähdä mistä porsii eka  :D erittäin hyvän tuntuinen peli kyllä.

Ainoa mikä toistaiseksi ei toimi on ovien kaukosäätöinen/-avaus. Paristojen vaihto ei auttanut. Vinkkejä? :)
Otsikko: Vs: 850, 2.4l bensa,144hv
Kirjoitti: käbi - 16.01.2019, 22:21:33
Niin ja vuosimalli -96 :)
Otsikko: Vs: 850, 2.4l bensa,144hv
Kirjoitti: laatikkovika - 17.01.2019, 08:10:15
Ainoa mikä toistaiseksi ei toimi on ovien kaukosäätöinen/-avaus. Paristojen vaihto ei auttanut. Vinkkejä? :)
No se ainoa vinkki jos paristot on uusittu.
Virta päälle 5 kertaa nolla-2 asennot, viidennellä kerralla jätä virta päälle ja paina jotain säätimen nappia 5 sek kuluessa.
Jos useampi säädin ohjelmoitavana, paina max 10 sek välein niiden nappia. Jos ei toimi, kake varmaan viallinen.
Otsikko: Vs: 850, 2.4l bensa,144hv
Kirjoitti: käbi - 17.01.2019, 18:40:06
Kiitos. Pääsin vähän eteenpäin mutta en ihan maaliin asti :) nyt avausnapista saan vilkut vilkkumaan - ikäänkuin hätävilkut päälle. Ja kerran on auton ovet napista auenneet, lukkoon en ole saanut. Eli jotenkin toimii mutta vähän sitäsuntätä saa kun nappia painaa :D any tips?
Otsikko: Vs: 850, 2.4l bensa,144hv
Kirjoitti: Spude1 - 17.01.2019, 19:07:52
Kiitos. Pääsin vähän eteenpäin mutta en ihan maaliin asti :) nyt avausnapista saan vilkut vilkkumaan - ikäänkuin hätävilkut päälle. Ja kerran on auton ovet napista auenneet, lukkoon en ole saanut. Eli jotenkin toimii mutta vähän sitäsuntätä saa kun nappia painaa :D any tips?
Katoitko pariston vaihon yhteydessä piirilevyn kakesta? Itellä oli irronnut avausnapin juotokset piirilevystä. Ja minkä merkkisen pariston laitoit? Luin vanhan topicin, jossa joku oli huomannut, että Philips merkkinen paristo toimi huonommin kuin Panasonic. Tosin voi olla myös auton vastaanotin heikossa hapessa.