Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: shoveltimppa - 21.01.2019, 18:01:26

Otsikko: V70 2001 2.4D ilmamassamittari
Kirjoitti: shoveltimppa - 21.01.2019, 18:01:26
Tervehdys,

V70:nen meni nilkutusmoodiin ja Autocom antaa vikakoodeiksi:

- 1300 ilmamassamittari, anturipiiri, virheellinen signaali, jatkuva
- Imuilmanlämpötila-anturi, kohtuuton arvo, jatkuva

Aluksi vikakoodina oli:

- 130A ilmamassamittari, anturipiiri, virheellinen signaali, katkonainen.

Vaihdoin uuden ilmamassamittarin ja ongelma ei hävinnyt, eli vaikuttaisi, että vika on johdoissa. Onko kenelläkään kokemusta potentiaalisista ongelmakohdista? Helposti näkyvissä johdoissa ei päällisin puolin ole mitään häikkää.

Tuohon ilmamassamittarin vaihtamiseen liittyen, pitäisikö uuden mittarin lähteä toimimaan heti vikakoodien nollaamisen jälkeen vai vaatiiko lisäksi ajolenkin? Kuulin, että joidenkin antureiden kanssa pitäisi menetellä näin. Huomenna pääsen hommaa kokeilemaan, nyt auto on työpaikalla parkisssa ja lainapeli alla.
Otsikko: Vs: V70 2001 2.4D ilmamassamittari
Kirjoitti: shoveltimppa - 23.01.2019, 22:56:44
Pientä lisäpäivitystä. Tänään sain mitatttua MAF:in liittimestä (ECU:lta tuleva) seuraavat tiedot, kun virrat on päällä:

- Napa 1: +5V
- Napa 2: +12V
- Napa 3: ground
- Napa 4: +5V
- Napa 5: ei jännitetttä, ei yhteydessä maahan

Olen kaivellut netin syövereistä tuon liittimen kytkentöjä ja löytänyt liudan eri variaatioita. Olisiko jollain faktaa mitkä liittimen eri navat ovat tai voisiko joku ystävällisesti mitata ne omasta autostaan?