Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: shoveltimppa - 21.01.2019, 18:01:26
-
Tervehdys,
V70:nen meni nilkutusmoodiin ja Autocom antaa vikakoodeiksi:
- 1300 ilmamassamittari, anturipiiri, virheellinen signaali, jatkuva
- Imuilmanlämpötila-anturi, kohtuuton arvo, jatkuva
Aluksi vikakoodina oli:
- 130A ilmamassamittari, anturipiiri, virheellinen signaali, katkonainen.
Vaihdoin uuden ilmamassamittarin ja ongelma ei hävinnyt, eli vaikuttaisi, että vika on johdoissa. Onko kenelläkään kokemusta potentiaalisista ongelmakohdista? Helposti näkyvissä johdoissa ei päällisin puolin ole mitään häikkää.
Tuohon ilmamassamittarin vaihtamiseen liittyen, pitäisikö uuden mittarin lähteä toimimaan heti vikakoodien nollaamisen jälkeen vai vaatiiko lisäksi ajolenkin? Kuulin, että joidenkin antureiden kanssa pitäisi menetellä näin. Huomenna pääsen hommaa kokeilemaan, nyt auto on työpaikalla parkisssa ja lainapeli alla.
-
Pientä lisäpäivitystä. Tänään sain mitatttua MAF:in liittimestä (ECU:lta tuleva) seuraavat tiedot, kun virrat on päällä:
- Napa 1: +5V
- Napa 2: +12V
- Napa 3: ground
- Napa 4: +5V
- Napa 5: ei jännitetttä, ei yhteydessä maahan
Olen kaivellut netin syövereistä tuon liittimen kytkentöjä ja löytänyt liudan eri variaatioita. Olisiko jollain faktaa mitkä liittimen eri navat ovat tai voisiko joku ystävällisesti mitata ne omasta autostaan?