Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jantsa69 - 21.01.2019, 18:29:22
-
Volvo S70 2,5L 20V, letku näyttäisi tulevan ilmansuodattimen alapuolelta mutta jostain se on katkennut ja nyt on toinen pää vapaana puolan vieressä. Mihin letkun toinen pää kuuluu?
Tänään huomasin että tyhjäkäynti hieman seikkailee ja hieman joutuu antaa virsua, että pääsee liikennevaloista liikkeelle. Hieman ajossakin tökkii jos pitää samaa nopeutta yllä.
Voisiko nämä viat liittyä toisiinsa?
-
Liittyy. Imusarjasta saattaa lähteä. Letkut kannattaa tutkia tarkemmin, koska ne hapertuu ja sotkee käyntiä, kun seokset menee sekaisin.
-
Ilmansuodatinkotelon kyljes puolaa kohti saattais olla paikka sille, 2 letkulähtöä päällekkäin. Toinen menee imusarjalle ja toinen ilmansuodatinkotelon alle.
-
Volvo S70 2,5L 20V, letku näyttäisi tulevan ilmansuodattimen alapuolelta mutta jostain se on katkennut ja nyt on toinen pää vapaana puolan vieressä. Mihin letkun toinen pää kuuluu?
Tänään huomasin että tyhjäkäynti hieman seikkailee ja hieman joutuu antaa virsua, että pääsee liikennevaloista liikkeelle. Hieman ajossakin tökkii jos pitää samaa nopeutta yllä.
Voisiko nämä viat liittyä toisiinsa?
Irronut letku korjattu ja liitetty ilmanputsarin liittimeen, ongelma ei poistunut.
Tyhjäkäynti vaeltelee, kun moottori on lämmin ja kuulostaa siltä ettei kaikki pytyt ole mukana kuulostaa boxer moottorilta, hieman antaa kaasua niin kaikki pytyt ovat elossa taas. Mikä piru tuota autoa vaivaa ja entisen omistajan aikana tälläistä ongelmaa ei ollut. Aika varattu ensi viikolle jakopään ja apuhihnan vaihtoa varten, mutta tämän ongelman haluaisin selvittää itse.
-
Ilmamassamittarin liitin kannattaa tsekata, jos hapettunut, tai vaikka mittari tukossa. Suodattimen kotelosta irti, letku irti ja gleneria keskinapaan ja valuta tyhjäksi ja paikalleen.
-
Vuosimallia et kertonut, mutta jos käy vajailla niin ekana tulpanjohdot ja virranjakaja syyniin/vaihtoon.
-
Ihan jos lukisi vikakoodit.
Minkäs vuotinen tuo ässä on, vaijerikaasu vai sähköläppä (-99 eteenpäin)
-
Vika on ruiskun suuttimessa, 2 pytty. Nyt etsitään suutinta, volvolla maksaa 214€