Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: jamppa77 - 24.01.2019, 17:58:46
-
Auto seissyt viikon verran tarpeettomana, eilen oli lämmityksessä ja hetken ajossa. Tänään huomasin että maassa oli jäähdytysnestettä kun lumi oli punertavaa, hieman tutkin ja huomasin että paisuntasäiliön korkin reikä oli jäässä. Mistä tuo purkaa nestettä pihalle jos ei paineet pääse ulos? Pohjapanssarin päällä näkyy nestettä.
Tänään käytin auton kuumaksi ja lisäsin nestettä, mistään ei näytä enää nestettä vuotavan.
Mutta mistä nesteet on vuotanut ja onko johtunut tuosta paisarin korkista. Apua kaivataan.
-
Vanhemmassa V50:ä tuli nesteet pihalle viallisen shunt valve tiivisteiden välistä, eli se muovihässäkkä siinä moottorin kupeessa. Muta uudemmissa ko venttiiliä ei enää ole.
(https://i.ibb.co/bWfynRq/IMG-20190105-212711.jpg) (https://ibb.co/bWfynRq)
-
Itsellä ei ole jäähdytysnestettä ulos työntänyt, mutta asiaa sivuten;
Mikähän olisi hyvä jäähdytysnesteen vaihtoväli V50 T5? Kilometrit/vuodet?
-
Itsellä ei ole jäähdytysnestettä ulos työntänyt, mutta asiaa sivuten;
Mikähän olisi hyvä jäähdytysnesteen vaihtoväli V50 T5? Kilometrit/vuodet?
Ainakaan c30n virallisessa ohjelmassa ei ole erikseen määritelty, in vain tarkastus/pakkaskesto/säädä eli kokonaan menee vaihtoon vesipumpun vaihdossa vasta, mikä on 10v/180tkm käytännössä jos merkkikiikettä on uskominen.