Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Huikkoster - 25.01.2019, 06:28:04
-
Siirryin eilen nykyaikaan ja ostin V70:in ja muutamia nykyajan ongelmia.
Vika 1:
Xenonien automaattinen korkeudensäätö ei toimi joten valot osoittaa puskurin eteen. Vikakoodit luettiin ja koitettiin nollata ja tämä jäi. U018100 "Ei tietoyhteyttä kaukovalojen korkeussäädön ohjausmoduulin kanssa"
Vika 2:
Kun laitan ovet lukkoon, alkaa hälytin huutamaan heti. Valot eivät vilku, huutaminen ei lopu ovet avaamalla eikä autoa käynnistämällä. Muutaman kerran huutaa ~30sek ja sitten rauhoittuu.
Vikakoodeissa oli "hälytin akku, vara".
Sireenin akku kuollut? Mistä tuo löytyy ja voinko ottaa sen irti kunnes saan uuden/kunnostettua vanhan?
Vika 3:
Jarrunestetaso alhainen, pysähdy heti. Neste on maksimissa. Tästä ei vikakoodeja löydy. Koho rikki/jumissa?
-
Siirryin eilen nykyaikaan ja ostin V70:in ja muutamia nykyajan ongelmia.
Vika 1:
Xenonien automaattinen korkeudensäätö ei toimi joten valot osoittaa puskurin eteen. Vikakoodit luettiin ja koitettiin nollata ja tämä jäi. U018100 "Ei tietoyhteyttä kaukovalojen korkeussäädön ohjausmoduulin kanssa"
Vika 2:
Kun laitan ovet lukkoon, alkaa hälytin huutamaan heti. Valot eivät vilku, huutaminen ei lopu ovet avaamalla eikä autoa käynnistämällä. Muutaman kerran huutaa ~30sek ja sitten rauhoittuu.
Vikakoodeissa oli "hälytin akku, vara".
Sireenin akku kuollut? Mistä tuo löytyy ja voinko ottaa sen irti kunnes saan uuden/kunnostettua vanhan?
Vika 3:
Jarrunestetaso alhainen, pysähdy heti. Neste on maksimissa. Tästä ei vikakoodeja löydy. Koho rikki/jumissa?
Vika 3: melko varmasti joko siinä kohossa /anturiss vika. Jos se on ehjä niin sitten johdossa/liittimessä.
Vika 2:mk2 malleissa ainakin pystyi ottaa sireenin töpselit irti niin toimi sen jälkeen pelkkä kaukosäätöinen keskuslukko.
Vika 1: Oletko tuota Vidalla lukenut? Mitähän se ehdottaisi viaksi. Kertooko lukija että kummassa ajovalossa on se vika? Jos kertoo niin mietin että sopiikohan liittimet ristiin. Umpiot irti ja koittaa vaihtaa umpiot ristiin. Jos vikakin vaihtuu puolelta toiselle niin vika umpiossa.
-
1 & 2: kiitän kokeillaan
3: Ei oo vidalla katsottu. Mitä luin ruotsin forumia niin headlight control module (HCM) on yksi palikka joka ohjaa tuota korkeussäätöä ja sijaitsee tuulilasin etupuolella, samassa kotelossa kuin sireeni.
Vida = Siniselle tiskille?
-
1 & 2: kiitän kokeillaan
3: Ei oo vidalla katsottu. Mitä luin ruotsin forumia niin headlight control module (HCM) on yksi palikka joka ohjaa tuota korkeussäätöä ja sijaitsee tuulilasin etupuolella, samassa kotelossa kuin sireeni.
Vida = Siniselle tiskille?
Vida on volvon diagnostiikka softa. Virallisesti löytyy vain Volvon huolloista ja softa on kallis. Piraatti versioitakin löytyy, mutta niistä ei enempää.
-
Joo eiköhän tämä sireeni ole valmis. Otin pois ja nyt voin lukita ovet.
(https://i.ibb.co/2kQYNwR/IMG-20190125-WA0016.jpg) (https://ibb.co/2kQYNwR)
Tuo lienee se hcm. Delphin lukija ei saanut yhteyttä korkeussäätimeen, sulake oli ehjä. Joten oisko tuon uusiminen ja ohjelmointi? Pystyykö testauttaa esim sercap?
(https://i.ibb.co/2NzhjPS/IMG-20190125-101045.jpg) (https://ibb.co/2NzhjPS)
-
Kato onko oikealla edessä tukivarressa kiinni olevan korkeudensäädön potentiometrin liitin kiinni ja ettei ole hapettumaa.
-
Pitää katsoa mutta eikö silloin ole vikakoodi anturista? Nyt ei lukija saanut mitään yhteyttä korkeudensäätö yksikköön.
-
Voi olla joo, mutta pari huonoa liitintä tullut pajalla vastaan näissä.
-
Viat selvitetty ja kyseessä oli huono maadoitus.
(https://i.ibb.co/pKgcDdD/IMG-20190219-121309.jpg) (https://ibb.co/pKgcDdD)
Nuo kun avasi, öljysi ja kiristi niin kaikki toimii. Paitsi tietysti hälyttimen sireeni jonka otin pois. Hälytin toimii kylläkin edelleen. Nyt se käyttää auton torvia sireenin sijasta :o.