Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: juho82 - 01.02.2019, 18:28:12
-
Moro. Olisiko kenelläkään räjäytyskuvaa D4 huohottimesta. Kone aina märkänä siitä edestä. Tihkuttaa siitä liitoksesta kun kiinnittyy turbon Imuputkeen. Varmaan joku tiiviste siinä pitäis olla? Heiluu ku huono hammas se liitos. 5 sylinterinen kone.
-
Tyyppivika. Liitos on kierrettävä ja lukittuu sähkölämmittimen liitin klo. 6 asennossa. Lisäksi siinä kuuluu olla klemmari lisäpuristuksena imuputken puolella Vidan mukaan. Kaikissa näkemissäni sitä ei ole ollut.
Tihkuttaa se klemmarinkin kanssa, mutta vähemmän. Youtubessa joku sen tiivisti silikoonillakin, tiedä sitten onko järkevää jos rämmäleitä silikoonia alkaa irtoilla kohti turboa.
Puhdistus, liitos oikeaan asentoon, klemmarin lisäys (jos ei ole) ja silloin tällöin rievulla pyyhkäseen niin sen kanssa varmasti elää...
-
Tyyppivika. Liitos on kierrettävä ja lukittuu sähkölämmittimen liitin klo. 6 asennossa. Lisäksi siinä kuuluu olla klemmari lisäpuristuksena imuputken puolella Vidan mukaan. Kaikissa näkemissäni sitä ei ole ollut.
Tihkuttaa se klemmarinkin kanssa, mutta vähemmän. Youtubessa joku sen tiivisti silikoonillakin, tiedä sitten onko järkevää jos rämmäleitä silikoonia alkaa irtoilla kohti turboa.
Puhdistus, liitos oikeaan asentoon, klemmarin lisäys (jos ei ole) ja silloin tällöin rievulla pyyhkäseen niin sen kanssa varmasti elää...
Tarkotin sitä liitosta millä liittyy Imuputkeen. Ei siinä mun mielestä ollu kierrettä. Ainaki lähtee ihan vetämällä pois. Eikä ole klemmaria. Eikä mitään tiivistettä. Vai onkohan se edes huohotin :o Siinä laturin yläpuolella
-
Samasta asiasta puhutaan, tiivistettä siellä ei ole. Voihan se olla ettei kaikissa vuosimalleissa ole samanlainen kiinnitys (kierrettävä+klemmari vs. suora uritettuputki) imuputkeen.
Lisää klemmari ja ajele menemään.
-
Samasta asiasta puhutaan, tiivistettä siellä ei ole. Voihan se olla ettei kaikissa vuosimalleissa ole samanlainen kiinnitys (kierrettävä+klemmari vs. suora uritettuputki) imuputkeen.
Lisää klemmari ja ajele menemään.
Joo vuotanu jo 3 vuotta. 100tkm nyt ajettu autolla. Mitähän nuo johdot tykkää ku koko nippu on öljyssä?
-
Kannattaa katsoa kyseinen video, ymmärtääkseni siinä ratkaisu tuohon ongelmaan.
https://youtu.be/kLhsfrZ6vKE
Kyseiseltä kaverilta muitakin hyviä videoita.