Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: mulugren - 02.02.2019, 10:52:17
-
Kuulostaa että hintaa kertyy 1400Eur :o Tämä siis sinisellä. Tuohon sisältyy jakohihna vesipumppuineen rullineen kaikkineen ja vissiin kiristinkin. Loput hommat on suodattimia (kaikki suodattimet) ja moottoriöljyä.
Mitäs hintoja sininen on teille muille tarjoillut XC60 Volvoon?
-
No ei sininen, mutta 680€ just samat operaatiot yksityisellä pajalla muutama vuosi sitten. Niin ja kaupan päälle Haldexin ja perien öljyjen vaihto.
Edit: jos tarkoitat apulaitehihnan kiristäjä niin sitä ei vaihdettu. Sen hintahan on n 120€ ja simppeli vaihtaa.
-
No ei sininen, mutta 680€ just samat operaatiot yksityisellä pajalla muutama vuosi sitten. Niin ja kaupan päälle Haldexin ja perien öljyjen vaihto.
Just :facepalm:
Houkuttais tuo sininen kun haluaisin orggisosia ja softapäivitykset. Pitääpä miettiä tätä hommaa
-
Tuolta tilasin alkuperäis osat ennen brexittiä.Sama satsi merkkiliikkeessä 660
https://www.ebay.com/itm/Genuine-Volvo-D5-Engine-Belt-Change-Full-Set-Timing-Belt-Aux-Belt-Water-Pump-Aux/322180973554?hash=item4b037b83f2:g:X8sAAOSwhOVXekHZ:rk:1:pf:0
-
Just :facepalm:
Houkuttais tuo sininen kun haluaisin orggisosia ja softapäivitykset. Pitääpä miettiä tätä hommaa
Nämä softapäivitykset on Volvolla huvittavia. Service 2.0 kuuluu aina softapäivitys eli ajetaan se sama mikä on ollut sisässä uudestaan. Hyvä markkinointikikka. Eikai kukaan usko, että Volvo on tehnyt niin päin persettä softat, että joka helvatan huollossa löytyy uusi versio missä korjataan vanhan softan virheet. Noista sitten porukka maksaa Volvo-lasit päässä.
-
Nämä softapäivitykset on Volvolla huvittavia. Service 2.0 kuuluu aina softapäivitys eli ajetaan se sama mikä on ollut sisässä uudestaan. Hyvä markkinointikikka. Eikai kukaan usko, että Volvo on tehnyt niin päin persettä softat, että joka helvatan huollossa löytyy uusi versio missä korjataan vanhan softan virheet. Noista sitten porukka maksaa Volvo-lasit päässä.
Uskaltaisinpa väittää että ainakin VOC softaan ihan oikeasti tulee päivityksiä. Uudemmissa malleissa jopa auton featureita poistuu tai tulee uusia. Sitten kun autolle tulee ikää niin tuskin päivittyy juuri mitään
-
Eiköhän tuo pari ensimmäistä vuotta ole jolloin noita päivityksiä voi tulla jolloin niitä kannattaa ottaa. Tosin on mahdollista, että uusista autoista saatu parannus tuo myös vanhempiin etu. Eiköhän volvon järjestelmät ole sellaisia, että kun uusi tulee uuteen autoon, se voidaan heittää myös vanhempaan, tuskin ne erikseen alkaa mallikohtaiseti niitä tekemään.
Jos nuo päivitykset kiinnostaa, ottaa essential huollon jossa vaihdetaan öljy+suod. ja samalla saa päivitykset jos on. Muut suodattimet voi ja kannattaa itse vaihtaa ja jakopää teettää jossain muualla.
-
Jos nuo päivitykset kiinnostaa, ottaa essential huollon jossa vaihdetaan öljy+suod. ja samalla saa päivitykset jos on. Muut suodattimet voi ja kannattaa itse vaihtaa ja jakopää teettää jossain muualla.
Ei taida otsikon autoon saada vielä Essential huoltoa.. Liian uusi.
-
Eiköhän tuo pari ensimmäistä vuotta ole jolloin noita päivityksiä voi tulla jolloin niitä kannattaa ottaa.
Autossa on aika monipuolinen viihdejärjestelmä, kaksi graafista näyttöä, navigointi, adaptiivinen vakkari, adaptiiviset kaukovalot, avaimeton ajo, automaattinen hätäjarrutus, liikennemerkkien tunnistus, peruutus ja risteävän liikenteen tutkat, VOC, yms yms yms. Radioita niin monta etten ole viitsinyt laskea. Tämän päälle sitten moottorin, sähköjärjestelmän ja voimalinjan ohjaus. En usko että Volvon softaparonit ehtii iltalehteä lukemaan ;D
Tässä yksi esimerkki. Tämä siis vain loppukäyttäjälle näkyvää tauhkaa
http://volvo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9837/~/new-features-available-as-of-may-2017#Gracenote
-
Autossa on aika monipuolinen viihdejärjestelmä, kaksi graafista näyttöä, navigointi, adaptiivinen vakkari, adaptiiviset kaukovalot, avaimeton ajo, automaattinen hätäjarrutus, liikennemerkkien tunnistus, peruutus ja risteävän liikenteen tutkat, VOC, yms yms yms. Radioita niin monta etten ole viitsinyt laskea. Tämän päälle sitten moottorin, sähköjärjestelmän ja voimalinjan ohjaus. En usko että Volvon softaparonit ehtii iltalehteä lukemaan ;D
Tässä yksi esimerkki. Tämä siis vain loppukäyttäjälle näkyvää tauhkaa
http://volvo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9837/~/new-features-available-as-of-may-2017#Gracenote
Kyseessä uuden mallisarjan auto. Tuskin noihin myynnistä poistuneihin malleihin mitään päivityksiä enää tulee, ellei ilmene joku fataali ominaisuus, joka hoidetaan takaisinkutsun kautta.
-
Omaan XC60 -12 kyselin huoltohintaa Wetteriltä, tosin en noin mittavaa. Essential + Haldexöljyt ja suodatin(töineen)
169€ + 300€. Pelkät osat (öljy+suodatin) Haldexiin löytyis noin 70€:lla atk-netistä, jää työlle hintaa
-
Kyseessä uuden mallisarjan auto. Tuskin noihin myynnistä poistuneihin malleihin mitään päivityksiä enää tulee, ellei ilmene joku fataali ominaisuus, joka hoidetaan takaisinkutsun kautta.
Joo tuo olikin esimerkki vain.
Pitääpä ottaa huollossa puheeksi tämä olemattomilla päivityksillä rahastaminen eli huijaaminen ;D
Edit: unohtui mainita et viime kesänä auto itse ilmoitti että olis ohjelmistopäivitys VOC:lle. Huollossa sen sitten päivittivät ja laskuttivat, ryökäleet
-
Joo tuo olikin esimerkki vain.
Pitääpä ottaa huollossa puheeksi tämä olemattomilla päivityksillä rahastaminen eli huijaaminen ;D
Edit: unohtui mainita et viime kesänä auto itse ilmoitti että olis ohjelmistopäivitys VOC:lle. Huollossa sen sitten päivittivät ja laskuttivat, ryökäleet
Uusiin tulee päivityksiä myös verkon yli tämän tästä. Liittyvät enempi navigointiin, VOCiin, Spotifyhyn yms. hupisoftiin.
-
Ei taida otsikon autoon saada vielä Essential huoltoa.. Liian uusi.
Oma on 2014 xc70 ja kyllä komeesti tuo annettiin. Se on käyttöautossa vuosihuolto nimellä ja sitä ei mainosteta. Tuo riittää, että saa nuo päivitykset jos niitä on
(https://i.ibb.co/8xqc6jg/vuosihuolto.jpg) (https://ibb.co/8xqc6jg)
-
Oma on 2014 xc70 ja kyllä komeesti tuo annettiin. Se on käyttöautossa vuosihuolto nimellä ja sitä ei mainosteta. Tuo riittää, että saa nuo päivitykset jos niitä on
(https://i.ibb.co/8xqc6jg/vuosihuolto.jpg) (https://ibb.co/8xqc6jg)
Vuosihuolto kuuluu volvon huolto-ohjelmaan. Tarkoitettu käytettäväksi silloin jos kilometriperustaisen huollon jälkeen on ajettu vuodessa 15 tkm tai alle. Se siis on ns välihuolto kimometriperustaiseten huoltojen välissä eikä ole sama, kuin ns vanhemmille autoille tarkoitettu essential huolto.
-
Kuuluu kuuluu, tämä on käyttöauton mukaan uudemmille autoille tehty vuosihuolto joka korvaa essential -huollon. Yhtä kaikki tuossa vaihdetaan öljyt+suod, tehdään tarkastukset mutta muuta ei vaihdeta. päivitykset tulee ja hinta 190 euroa.
Aivan sama, käytä tässä huollossa ja vaihdata jakopää muualla ja ite muut suodattimet, tulee edullisemmaksi.
(https://i.ibb.co/9tvMZGZ/tarkastukset.jpg) (https://ibb.co/9tvMZGZ)
(https://i.ibb.co/47bD912/p-ivitys.jpg) (https://ibb.co/47bD912)
-
Näissäkin niin paikkakohtaista, Hämeenlinnan siniseltä 1100e VS Hyvinkään sininen 840e. Molemmissa samat vaihtotyöt ja osat. 180tkm, jakopää, vesipumppu, moniurahihna, öljyt, suodattimet ja nesteet. V70 d5 mk3
-
tuolla edellisellä sivulla jo mainitsin että Wetterillä oli Haldexiin öljyt ja suodat 300€, sama homma SAH:lla 245€ (Oulussa)
-
tuolla edellisellä sivulla jo mainitsin että Wetterillä oli Haldexiin öljyt ja suodat 300€, sama homma SAH:lla 245€ (Oulussa)
2014 mallissa uudempi haldex eikä ole suodatinta niin kustannus selvästi edullisempi. Oisko ollut puolet halvempi
-
XC60 my10 vs 11 on myös jätetty suodatin pois. Kertauksena - syy on se että suodatin kerää vettä itseensä ja jäätyy, sitten loppuu öljynkierto ja nixnax. Vaikka äkkiä toisin luulisi on suodatin vaihtoehto se huonompi.
-
Mulla toimi vm. -14 V70:n jakopään/apuhihnan/kiristimen kanssa niin, että kyselin tarjouksia eri sinisiltä ja kun halvin ei ollut oman paikkakunnan liikkeestä, mutta melko läheltä, eli oli realistista käyttää siellä, niin kerroin sen omamekaanikolle. Lupasi vähintään samaan ja jäi lopulta vähän allekin. Olen tosin käynyt 8 vuotta samalla, ehkä käyntihistoria vaikutti...tai sitten ei. Mitään tuttavan kauppaa ei ollut kuitenkaan.
-
XC60 my10 vs 11 on myös jätetty suodatin pois. Kertauksena - syy on se että suodatin kerää vettä itseensä ja jäätyy, sitten loppuu öljynkierto ja nixnax. Vaikka äkkiä toisin luulisi on suodatin vaihtoehto se huonompi.
Lähes kaikki öljyt sitoo itseensä vettä ajan kuluessa ja siksi niitä myös vaihdetaan. Tuo suodatin ei sido vettä itseensä sen toimintatavan/sijainnin ansiosta vaikka huollossa väitetään. Siellä ei ole mitään vedenerotinta (tilaa) mihin vesi kertyy vaan se joutuu uudelleen kiertoon pumpulle ja taas sama ruljanssi alkaa. Jossain vaiheessa piiitkän ajan kuluessa JOS vettä on saattanut kertyä öljyn sekaan ja siksi se myös vaihdetaan kuten sen heikentyneen voitelun takia
Tuon suodattimen tehtävä on erottaa ajan saatossa muodostuvat hiukkaset ja kun niitä hiukkasia on vuosienvarrella tullut, tukkeentuu oljyn virtaus ja pumppu ei saa sitä ja poks.
Tuo on hankalampi vaihtaa sen sijainnin vuoksi ja siksi sitä ei haluta niin kovasti vaihtaa ja ovat kuulemma myös jossain huolloissa kertoneet, että GEN IV:ssä ei olekaan suodatinta :) Kyllä se siellä on.
Jos tuo pitäisi paikkansa että suodatinta ei kannata vaihtaa, ei kannattaisi vaihtaa moottoriöljyn suodatintakaan ;)
Tuossa hyvä video Haldexin suodattimen toiminnasta, saa hyvän käsityksen https://www.youtube.com/watch?v=mGGNlhR7ozI (https://www.youtube.com/watch?v=mGGNlhR7ozI)
-
Jaaha, onko siellä suodatin vai ei ? Satuin omistamaan -10 XC60.sen johon vaihdatin voimalinjan öljyt erikoistuneessa automaattikorjaamossa heti kun se sain. Suodatin tilattiin ja vaihdettiin. Seuraavana nykyinen XC on -11 mallia johon taas vastuullisena Volvo harrastajana tilasin saman setin. Tilattu suodatin, (listoilta löytyi) jouduttiin palauttamaan koska valu oli siinä "ehjä" , vain valupursereunus näytti missä kohtaa suodattimen olisi pitänyt olla. Jäi vaihtamatta. Että kumma juttu
-
Tässä uudemmassa mallissa on "suodatin" pumpun päässä oleva sihti.Minun autosta käytettiin myös öljypropun kohdalla oleva kansi pois ja pestiin sisältä samaa töhkää oli siellä kuin suodattimessa
-
Jaaha, onko siellä suodatin vai ei ? Satuin omistamaan -10 XC60.sen johon vaihdatin voimalinjan öljyt erikoistuneessa automaattikorjaamossa heti kun se sain. Suodatin tilattiin ja vaihdettiin. Seuraavana nykyinen XC on -11 mallia johon taas vastuullisena Volvo harrastajana tilasin saman setin. Tilattu suodatin, (listoilta löytyi) jouduttiin palauttamaan koska valu oli siinä "ehjä" , vain valupursereunus näytti missä kohtaa suodattimen olisi pitänyt olla. Jäi vaihtamatta. Että kumma juttu
2013 tuli Gen V jossa ei ole suodatinta (itellä myös tuo)
Gen IV on XC60:n malleissa 2009 - 2012 ja valitettavasti tuossa on suodatin.
(https://i.ibb.co/LQcBBbw/haldex-gen-4.jpg) (https://ibb.co/LQcBBbw)
Tuossa video jossa tuo vaihdetaan ja onhan tuo hankala paikka vaihtaa ja ehkä huollossa tuota ei mielellään tehä https://www.youtube.com/watch?v=uZNC06Z7imQ (https://www.youtube.com/watch?v=uZNC06Z7imQ)