Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: slant - 02.02.2019, 11:39:26
-
2008 290 tkm ajettu 2.0d. Kuusivaihteinen manuaalilaatikko, kuuluu rallattava ääni, ajonopeuden mukana muuttuu. Pyöränlaakerit ja vetoakselin tukilaakeri vaihdettu 10 tkm sisällä. Onkohan näistä mennyt vaihdelaatikoita, kuulostaa vähän niinkuin perän poskilaakeri olisi ongelma?
-
Ainakin yhden yksilön tiedän alle 300tkm ajettuna joutuivat laakeroimaan. Laakerit ei vissiin ole kovin kauhean kalliit jos pakettina ostaa mikäli oikein ymmärsin. MMT6 on toi laatikko malliltaan ja Getrag valmistaja.
-
Tutkimuksia jatkettu kun ei millään huvittaisi vaihteistorempan teettäminen ennenkuin ihan varmaa että siellä vika.
Vasemmassa sisemmässä vetonivelessä (tripod) löytyi pieni välys, ts pyörää pyöriteltäessä vetoakseli liikahtaa hiukan ennenkuin tripodin ulkokehä.
Oikeallahan on uusi vastaava nivel, siinä ei vastaavaa välystä tuntuisi olevan.
Neulalaakerithan siellä on, voiskohan ne pitää rahisevaa ääntä?
Jos jollakin olis vastaavaa ongelmaa ollut?
N. 200 e maksais uusi vetoakseli, jos tuo ääni on mahdollista tuostä nivelestä tulla täytynee kokeilla vaihtaa.
Vetopyörästössä tuntuu selvä välys kyllä, mutta 290 tkm ajetussa lienee normaalia?
-
Mä laittaisin uuden akselin ensiksi, ei se hukkaan mene vaikka lootan joutuiskin remppaamaan jos autoa aikoo pitää.
-
Uusi akseli paikallaan. Viaksi varmistui poskilaakeri. Olisko suosituksia korjaamosta pääkaupunkiseudulla missä korjaaminen onnistuisi järkevästi?
Ruotsista saisi korjatun laatikon 2500 e (Nordic Motor Center). Tietysti vanhan laakerointi vois olla ok jos löytyisi korjaamo mikä tuon tekisi.