Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Teemu R - 07.02.2019, 17:55:41

Otsikko: Aftermarket kampiakselin kiilahihnapyörän kiristys.
Kirjoitti: Teemu R - 07.02.2019, 17:55:41
Onko jollain jo valmiiksi kehiteltyä ideaa, kuinka saa varmuudella kiristettyä kampiakselin hihnapyörän? Näissä alumiinisissa ei ole lukitustyökalulle paikkaa.
Vaihdetta vasten vaikko tehdä kiilahihnasta jonkinlainen lukitustyökalu?
Otsikko: Vs: Aftermarket kampiakselin kiilahihnapyörän kiristys.
Kirjoitti: Jambo - 07.02.2019, 18:58:00
Moottori autossa vai pukissa? Jälkimmäisessä aika paljon helpompi. Autossa jos on ja lootakin paikallaan niin ehkä startti pois ja vauhtipyörästä lukita. Toinen olisi isolla ketju/hihna-avaimella pitää hihnapyörästä vastaan.
Otsikko: Vs: Aftermarket kampiakselin kiilahihnapyörän kiristys.
Kirjoitti: Teemu R - 07.02.2019, 21:06:42
Moottori täysin palasina vielä. Jatkoa varten ajattelin, mutta pitää tekasta sopiva hihnapyöräavain. Ei vaurioudu sillä tuo alumiininen hihnapyörä. Mutta tämähän on vasta tulevaisuudessa, kun alkaa miettiä millon Gates racing-hihnan meinaa vaihtaa. ::)