Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: injector - 08.02.2019, 13:21:27

Otsikko: E-koneen lisärikastus, kymäkäynnistyminen
Kirjoitti: injector - 08.02.2019, 13:21:27

Ongelmana on kylmänä tahtoo olla houkuteltavissa käyntiin, lämpimänä pelaa vallan mainiosti
Oireena on kylmänä starttaa, pärähtää heti tulille mutta käy sen 2-3sek ja sammuu. Näitä saa jonkun starttauksen tehdä, ennenkuin jää käyntiin. Mittasin lisärikastimen piuhasta, juuri starttauksen yhteydessä virtaa tulee 2-3 sek jolloin rikastin pelaa, moottori käy sen aikaa mutta sammuu heti ku virta loppuu.

Onko minulla nyt se lämpöanturi rikki? vaikka olen mitannut sen toimivaksi vai miksi ihmeessä tuota tekee?
Eikö tuolle lisärikastimelle pitäisi paljon kauvemman aikaa tulla virta kylmänä?
Otsikko: Vs: E-koneen lisärikastus, kymäkäynnistyminen
Kirjoitti: Joni- - 08.02.2019, 17:23:24
Oisko vika kuitenki ohjauspaineensäätimes? Sen pitäs rikastaa kylmänä ja lisäsuutin on vaan että saa hörähtämään käyntiin.
Otsikko: Vs: E-koneen lisärikastus, kymäkäynnistyminen
Kirjoitti: Panssarivaunu - 09.02.2019, 18:04:59
2-3 sekunttia on normaali aika. kato ohjauspaineen säädin jännite,liittimen kunto ja vaihda säädin jos et muuta keksi
Otsikko: Vs: E-koneen lisärikastus, kymäkäynnistyminen
Kirjoitti: injector - 09.02.2019, 19:07:50
2-3 sekunttia on normaali aika. kato ohjauspaineen säädin jännite,liittimen kunto ja vaihda säädin jos et muuta keksi

Liitin on kyllä kunnossa, siinä missä koko johtosarja. Täytyy mitata mitä antaa ja vaihtaa säädin, kertoa uusia kokemuksia  :D
Otsikko: Vs: E-koneen lisärikastus, kymäkäynnistyminen
Kirjoitti: injector - 13.02.2019, 14:47:09

Säädin vaihdettu, pärähti heti tulille sekä kävi tasaisesti. Tyhjäkäyntiäkin piti ruuvista säätää pienemmälle
Korjaus näyttäisi onnistuneelle alustavasti   O0