Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Alhaisteri - 04.10.2011, 15:30:58
-
Volvo 850 t-5 äRRä, vakio kunnossa ja pientä laittamista vailla. :) onhan auto jo vuodesta -95 rullannut maanpäällä noin 280tkm, mutta vasta vuodesta 2003 suomessa. Käytön jälkiä siis löytyy.
2.3litrainen 20 tappinen ahdettu vitos kone päästää sen 240heppaa, vakiona asfalttiin.
Tavoitteina olis laittaa popit uusiksi, laittaa vaimennusmattoo sinne sun tänne, etupenkkien verhoilut korjauttaa jossain,
lastua kattella, alustaa, atp inox ss 18" olis jo tiedossa.. jarruja .. Noh, koko auto pistää nättiin kovaan kuntoon siltä osin kun rahapussin nyörit antaa periksi. Mutta ei kai liiallisuuksiin mennä..
Kuvia laitan tuosta värmeestä joskus.
Mitä lastua suosittelette? Deraa ne isot pojat kehuvat? Mitä kannataisi heti alkaa tekemään?
Antakaa hyviä(huonotkin käy) neuvoja, mielipiteitä, ideoita? :)
-
Mielenkiintoiselta kuullostaa! On aina hienoa kun joku jaksaa näitä 850 laitella kuntoon, ovat meinaan lähellä omaa sydäntä :).
Niin ja ennen lastutusta itse suosittelisin putkiston ja dp:n vaihtoa, hyödyt minun mielestäni lastutuksesta silloin enemmän jos jotain muutakin pientä on tarkoitus tehdä.
Ja tosiaan onnea tulevaan rojektiin! 8)
-
Jyväskylän MoTestilla on muuan 440hv T-5R:ää säädelty.. ::)
Ja homma kuulemma pelittää aika hyvin.
-
Laita siistiin kuntoon ja pidä orkkiksena. Näitä ei liikaa ole ehjinä liikenteessä..
-
(http://i1086.photobucket.com/albums/j458/Alhaisteri/24092011414EIREK.jpg)
nuo vanteet onkin nyt menossa talveksi alle.
tällä hetkellä t-5 vanteet, 16"
-
...Niin ja ennen lastutusta itse suosittelisin putkiston ja dp:n vaihtoa, hyödyt minun mielestäni lastutuksesta silloin enemmän jos jotain muutakin pientä on tarkoitus tehdä...
Kai niitä dpeja saa jostain kaupasta vai tartteeko itte kyhäillä? onhan tuossa jo aika iso putki tälleen vakionakin, onkohan 2,5" vaiko isompi? ??? Niin ja oon kattellu noista katalysaattori jutuistakin sen verran että joku 200nen kisakatti vielä kait toimii? olihan niitä jotain 100 ja 200 mistä puhuivat mutta en mää niistä mitää ymmärrä :D
-
(http://i1086.photobucket.com/albums/j458/Alhaisteri/01102011417.jpg)
no pitihän sitä viikonloppuna vähän helliäkin... S*
-
Kai niitä dpeja saa jostain kaupasta vai tartteeko itte kyhäillä? onhan tuossa jo aika iso putki tälleen vakionakin, onkohan 2,5" vaiko isompi? ??? Niin ja oon kattellu noista katalysaattori jutuistakin sen verran että joku 200nen kisakatti vielä kait toimii? olihan niitä jotain 100 ja 200 mistä puhuivat mutta en mää niistä mitää ymmärrä :D
Taitaa olla vakiona 2.25" tai 2.5" maksimissaan jos alkuperäinen. Jos isompi on niin mielestäni on vaihdettu. Niin ja esim Doc-power myy BSR:n valmistamia DP:tä ja putkistoja valmiina jos itse ei tee mieli kyhäillä :) http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=12&sbrand=53&smodel=146&sengine=945 tuolta näkee mitä on esim. saatavilla valmiina.
-
JOOOO SEITTEMÄN SATAA EUROO!!! hyi olkoon! :buck2:
taidan ajella sit vaan näillä vakio tehoilla tai tehä itte! :D
-
JOOOO SEITTEMÄN SATAA EUROO!!! hyi olkoon! :buck2:
taidan ajella sit vaan näillä vakio tehoilla tai tehä itte! :D
Valmiista saa maksaa, voihan Simotaa jne. saada vähän halvemmallakin jos oikein muistan? Niin ja itse tekemällä säästää + jos auton lastutat niin ei putkistoa ja dp:tä ole pakko uusia, ajattelin vain jos haluat saada vähän enemmän potkua irti niin softankin saa sitten kerralla oikein. :)
-
jooo no ajatuksena olis että ei tarvis vaihtaa voimansiirtoo hirveesti kallimpaan tai kummempia muutoksia tehdä. vähällä rahalla koitetaan päästä :D (vaikka sehän ei koskaan ole suotavaa)
-
jooo no ajatuksena olis että ei tarvis vaihtaa voimansiirtoo hirveesti kallimpaan tai kummempia muutoksia tehdä. vähällä rahalla koitetaan päästä :D (vaikka sehän ei koskaan ole suotavaa)
No sanotaanko niin että jos rahaa on jonkun verran, käsiä tehdä itse niin tässä tilanteessa tekisin putkiston itse, ostaisin vakiokoteloon menevän vapaavirtaussuodattimen ja kävisin lastuttamassa. Näin ei tarvitse vaihdella suuttimia, kankia tai mitään ja saa potkua omasta mielestä aika mukavasti :).
Sen verran vielä edittiä että jokainenhan tekee niinkuin haluaa ja mikä on budjetti, nämä ovat vain minun ehdotuksia ja mielipiteitä ;).
-
...ja ehdotuksia ja mielipiteitä mä tänne halusinkin muilta! No täytyy varmaan sen verran lykätä tuota lastua, ehkä ensi kevääseen, että jos vaikka kun laittaisi ensiksi ajomukavuuden kohilleen ja sitten alkaisi tehoa hakemaan :) katsotaan mitä nyt keksii
-
Nyt kun tässä rupesin mietiskelee nii tarttis kytkin jostain hommata.. kestäiskö vakio ärrä asetelma vaikka 300hp asti? Koitin tossa kattella landiastakin asti noita kytkin juttuja mutta ei pistäny silmää. joku SRE asetelma varmaa sopii mutta mikä?
-
tuossa hups keikkaa sattui kolari volvolle ja nokkahan siitä vähän sai sitten osumaa :(
(http://i1086.photobucket.com/albums/j458/Alhaisteri/2011-10-29_15-45-19_HDR.jpg)
Onneks ei menny paljoo rikki. konepelti mutkalle, apparin puolen umpio ja vilkku, ja lista joka on lampun alla.
(http://i1086.photobucket.com/albums/j458/Alhaisteri/2011-11-05133540.jpg)
No ei siitä masennuttu. puskuri jäi vielä irti kun piti maalata se uudestaan. no empä saanut aikaseks sitäkään.
mutta umpion ja konepellin hommasin kaverilta. On se puskurikin jo paikallaan. :)
-
Onneks ei ollu paha kolari. Olikos vakuutukset kunnossa? :D
-
Mulla oli laaja osa kasko eli jos palava hirvi varastaa auton ja paskoo ikkunat ELK nii eli hirvi palo varkaus ilkivalta. ja tietysti normi liikenne vakuutus.
ajoin yhden mazdan perään, nii siihen ei tullu paljon mitää, takaluukku ja pakoputki rikkes. :/
reiluna tyyppinä mazda kuski heitti mut kotiin kun volvolla en uskaltanu ajaa, ei tienny mitä meni rikki :D
-
Oli vain mukavan reilu mazda mies :D