Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: VLJ - 17.02.2019, 20:13:04
-
V70 -12 1.6 drive,
tulee mittaristoon ajon aikana herja "autom käynn.-pys vaatii huollon". Mitäköhän huoltoa start/stop-järjestelmä voisi vaatia?!
Koitin etsiä netistä, mutta en löytänyt tyhjentävää vastausta mitä pitäisi huoltaa, auton akku on syksyllä ostettu uusi. Onko tässä mallissa apuakku jossain?
Vikakoodeja en löytänyt.
-
V70 -12 1.6 drive,
tulee mittaristoon ajon aikana herja "autom käynn.-pys vaatii huollon". Mitäköhän huoltoa start/stop-järjestelmä voisi vaatia?!
Koitin etsiä netistä, mutta en löytänyt tyhjentävää vastausta mitä pitäisi huoltaa, auton akku on syksyllä ostettu uusi. Onko tässä mallissa apuakku jossain?
Vikakoodeja en löytänyt.
Apuakku on tuulilasin edessä olevan muovin alla vänkärin puolella. Millä luit vikakoodit? Obd-lukija ei noita koodeja näytä. Hyvä testeri näyttää myös tuon apuakun jännitteen ja luultavasti myös syyn miksi herjailee.
-
Voi olla ettei CRP 123 Premium lue kaikkia koodeja, täytyypä kaivella apuakku esiin ja mitata napajännite.
Ko lukijalla pitäisi pystyä kyllä lukemaan anturiarvojakin, perusvehje.
-
V70 -12 1.6 drive,
tulee mittaristoon ajon aikana herja "autom käynn.-pys vaatii huollon". Mitäköhän huoltoa start/stop-järjestelmä voisi vaatia?!
Koitin etsiä netistä, mutta en löytänyt tyhjentävää vastausta mitä pitäisi huoltaa, auton akku on syksyllä ostettu uusi. Onko tässä mallissa apuakku jossain?
Vikakoodeja en löytänyt.
Kun laitoit uuden akun syksyllä autoon, niin nollattiinko silloin akun valvonta-anturi? Jos tätä ei ole tehty, niin herjaa juuri tuolla tavalla. Apuakku on start and stopille ja löytyy auton keskivaiheilta tuulilasin alta. Niitä ei ole juuri tarvinnut uusia. Pelkkä pääakun vaihto yleensä riittää. Tee tuo akun valvonta-anturin nollaus, niin ongelma poistuu. Onnistuu ainakin Volvon Vidan avulla. Maksanee sinisellä noin 40 e.
-
Kun laitoit uuden akun syksyllä autoon, niin nollattiinko silloin akun valvonta-anturi? Jos tätä ei ole tehty, niin herjaa juuri tuolla tavalla. Apuakku on start and stopille ja löytyy auton keskivaiheilta tuulilasin alta. Niitä ei ole juuri tarvinnut uusia. Pelkkä pääakun vaihto yleensä riittää. Tee tuo akun valvonta-anturin nollaus, niin ongelma poistuu. Onnistuu ainakin Volvon Vidan avulla. Maksanee sinisellä noin 40 e.
Hyvä tietää, kun vaihdatin akun akkuliikkeessä, kysyttäessä nollausta sanottiin, ettei tarvitse nollata...täytyypä aloittaa nollauksesta
Tuota OBD-lukijaa hankkiessa ajattelin säästää muutaman kympin, enkä ostanut kalliimpaa mallia, jossa olisi ollut akun- ja huoltovälin nollaus, sähköisen käsijarrun ajo jne...
-
Tuota OBD-lukijaa hankkiessa ajattelin säästää muutaman kympin, enkä ostanut kalliimpaa mallia, jossa olisi ollut akun- ja huoltovälin nollaus, sähköisen käsijarrun ajo jne...
Sulla on jo melko arvokas lukija, mutta tähän tarvisi sellaisen, joka lukee CEM-moduulin eli keskuselektroniikan. Autocom, Delphi Ds150 tai Vida+Dice esimerkiksi. Akkuvahdin saa tosin nollattua monella muullakin.
-
Selvisi vikakin, laturi vaihtoon.
-
Itsellä oli sama herja. S&S:n pikkuakku oli kuukahtanut, meni vaihtoon samalla, kun vaihdettiin myös pääakku tuoreempaan.
Auto V60 D4 2013.