Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Baxter - 18.02.2019, 10:19:38

Otsikko: oikea kytkin B230FT / M47 laatikko
Kirjoitti: Baxter - 18.02.2019, 10:19:38
Miten saa / saako toimimaan littuvauhtipyörän (ohut vauhtipyörä) sachs asetelmalla 883082999618? Laatikko on M47. Näyttäisi että on aika paljon "matalalampi" kuin se paksumpi malli + vakio asetelma.
Otsikko: Vs: oikea kytkin B230FT / M47 laatikko
Kirjoitti: Lankku - 18.02.2019, 11:16:22
Toimii kun korottaa kytkinhaarukan kuulaa. Oisko 10-15mm luokkaa tarvinnut.
Otsikko: Vs: oikea kytkin B230FT / M47 laatikko
Kirjoitti: Baxter - 18.02.2019, 12:48:57
Täytyy kokeilla. Onkohan saatavilla korkeampia painelaakereita? Pitääkö muuten ko. asetelmaa shimmata sintterilevylle?
Otsikko: Vs: oikea kytkin B230FT / M47 laatikko
Kirjoitti: Lankku - 18.02.2019, 21:04:51
Aika paljon halvempaa korottaa haarukkaa.

Asetelman asennuskorkeus aina kytkinlevyn mukaan. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=82017.0
Otsikko: Vs: oikea kytkin B230FT / M47 laatikko
Kirjoitti: Baxter - 03.03.2019, 17:25:54
Palaan vielä tähän aiheeseen. Kytkinlevy on 8,5mm paksu ja vauhtipyörään on sorvattu 1,4mm upotus paineasetelmalle. Korotin haarukan ja painelaakeri tuntuisi nyt aika hyvin olevan asetelman tuntumassa. Pitäisikö kytkimen näillä toimenpiteillä/vermeillä toimia? Epäilen ettei kytkin irrota. Ainakaan polkimessa ei tunnu selkeää kytkentä/irrotuskohtaa. Auto ei ole käyntikuntoinen vielä niin ei oikein pääse kokeilemaan irrottaako kytkin mutta vahva epäilys on että ei irrota. Mitä nyt kannattaisi tehdä?