Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: janne102 - 19.02.2019, 09:19:57
-
Alotetaanpa nyt tämmöinenkin keskusteluaihe kun myös megaruutasta on vastaava.
Eli tänne saapi kirjoitella kaikki maxxecu aiheiset kokemukset, ongelmat, plussat ja miinukset.
-
Omien kokemusten perusteella ei voi kuin suositella, tosi helppo käyttää ja softakin on aikalailla tältäpäivältä. Vikadiagnosointi ja säätäminen älyttömän helppoa, eli onnistuu jopa minulta :D
Omat kokemukset race -versiosta ja autona (R)S4.
-
Street versio B230F + 16T, A-nokka ja kiinacooleri.
Anturi 850 TPS, Bosch moottorin lämpötila- ja imuilma-anturit.
LH alkuperäinen VR triggeri 60-2 vsuhtipyörä, sekä tyhjäkäyntimoottori. Volvon ahtopainesolenoidi ja sähköflektin ohjaus.
Selkeä softa, ohjelman arpomat alkuarvot osui hyvin ja lähti helposti käyntiin.
VW puola pääteasteella, msd piuhat, Puolan pään liittimet Finjectorilta.
Hyvä tuotetuki, vastasivat sähköpostikyselyihin muutaman tunnin vasteella. Vastaukset olivat kunnollisia, kuvaruutukaappauksia mitä pitää tehdä.
Kannattaa opetella pikavalinnat ja loggaustoiminnot kunnolla, säätäminen helpottuu kummasti.
Dynossa irtosi 295 hp 6200 rpm ja 440Nm 2600 rpm. Ahtoa 1,4 bar, Re85 poltetttiin bensalla tuli naku vastaan aiemmin. 250 HP 380 Nm.
-
Tervehdys,
Löytyykö mistään ohjetta miten tps pinnit kytketään? Käytössä LH2.4 originaali tps ja Maxxecun sport- versio. Onko ylipäätään mahdollista saada tuo tps pelaamaan vai miksi yleensä tilalle vaihdettu 850 tps?
-
Lh:n käyttämä TPS on käytännössä tyhjäkäyntikytkin.
Eli on/off kytkin.
Sen takia vaihdettu esim. 850 TPS tilalle.
-
Juu ei käy LH 2.4. pitää olla potikkatyylinen asentoanturi.
Kaasuläpän akselia vähän lyhentää, viilaa sitä D profiilia pidemmälle ja kiinnityslevy väliin.
-
Kiitoksia, jatkamme näillä ohjeilla puuhastelua.
-
Onkos kukaan ottanu nopeustietoa eculle orkkis mittaristosta? Tai siis onko kellään tietoa että pystyykö, käsittääkö maxxecu tuota volvon signaalia joka vakiona menee lh:lle ???
(https://i.ibb.co/R488608/20190902-082255.png) (https://ibb.co/R488608)
-
Joo, voi kuulemma käyttää. Ainoastaan se mittarin piuha kytketään DIgital in kanavaan. Maita ei saa kytkeä, oli neuvo.
-
Kiitän :sundaydriver:
-
Tervehdys
Volvo saatiin pelaamaan 850 tps-anturilla. Nyt kuitenkin tulee triggeriltä häiriötä koko ajan. Häiriöt ovat seuraavanlaiset:
33- Too few triggerteeth before sync signal
35- Triggersignal too early
Laitoin vasta uuden LH2.4 YKK anturin paikoilleen eikä ollut vaikutusta asiaan. Kyseinen anturi pitäisi kuitenkin olla sopiva?
Vika on pahentunut koko ajan, ennen se saattoi tulla vain tyhjäkäynnillä, mutta nyt alkaa pätkimään vedossakin.
Kaipaisin apuja nuihin trigger-asetuksiin. Hammaslukukentissä on 60 ja 2 missing tooth, kun lh vauhtipyörä käytössä. Angle kenttään kokeiltu kaikkea 86-90° välillä, mikä siihen olisi oikea? Arming kohdassa on automat tracking, pitäisikö kokeilla manual tablea?
Kiitokset jos joku jaksaisi auttaa ongelmissa.
-
Oikein päin kytketty? Riittävästi etäisyyttä sytkävehkeisiin? Häiriökonkka Puolan johdossa?
Onko home signal kanava off?
-
Anturi kytketty jonkin ohjeen mukaan;
Pin1 +
Pin2 -
Pin3 shield
Home signaali on off. Meinaatko tuolla konkalla sitä joka on kytkentäkaaviossa puolan + johdossa noise filter nimellä? Sitä ei ainakaan ole laitettu. Trigger kaapeli menee ihan puolan vierestä, pitäisikö siirtää kulkemaan kauempaa?
-
Anturi kytketty jonkin ohjeen mukaan;
Pin1 +
Pin2 -
Pin3 shield
Home signaali on off. Meinaatko tuolla konkalla sitä joka on kytkentäkaaviossa puolan + johdossa noise filter nimellä? Sitä ei ainakaan ole laitettu. Trigger kaapeli menee ihan puolan vierestä, pitäisikö siirtää kulkemaan kauempaa?
Suosittelen reitittämään uusiksi. Itsellä teki vastaavaa kun Atecun kanssa oli vielä johdot sukittamatta/niputtamatta ja triggerin johto kulki suoraan puolan kuvetta pitkin
-
Reititettiin kauempaa, ei vaikutusta. Tulee välillä myös häiriö:
19- Electromagnetic interference detected
Ilmeisesti ei ole tarpeeksi vastusta tulpissa/johdoissa. Tilasin uudet msd 5551 johdot, jospa ne auttaisi? Tulppina NGK BPR6E.
-
Alkais olla Maxxecun Sport asenneltu T5 kaveriksi, enää puuttuis tinakoneen nokka-akselin asentotunnistimen kytkentä.
Mikähän mahtaisi olla tuon 850 / 960 anturin pinout?
-
Mikähän mahtaisi olla tuon 850 / 960 anturin pinout?
(https://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=28836&t=1)
Vinkki: vihreä on signaali
-
Hyviä kokemuksia täälläkin, ei mitään valittamista. Mulla ohjaa bemarin 7v kaksoiskytkinvaihteistoakin.
-
Tosi kiva softa, helppo säätää ja varsin komeasti mahdollisuuksia tehdä omia funktioita. Suurimpina ärsyttävyyksinä koin, että integroidun lambdaohjaimen kanssa ei voi yhtaikaa käyttää ulkoista lambdaa, vaan jos haluaa kaksi lambdaa niin tarvitset kaksi ulkoista tai mallin jossa on kaksi sisäistä ohjainta. Ja nakutunnistusta nuo tukee huonosti, esim mun V1 ei tue ollenkaan.
Myös aspa oli uskomaton. Iltakympiltä kun pistin kyselyn miksi mun boksi kivettyi firmwaren päivitykseen, sain vartin sisään vastauksen. Ja kun boksi lähti pääkallopaikalle ehjättäväksi, he kehuivat korjanneensa purkin ennenkon kuljetusfirmalta tuli sposti että purkki toimitettu perille maxxecun päämajaan.
-
Tosi kiva softa, helppo säätää ja varsin komeasti mahdollisuuksia tehdä omia funktioita.
Täytyy kyllä kompata tätä O0 Meni kaikki 5min näppäillä funktio jossa tabletin näytöltä saa aktivoitua "cracle tunen"
-
Moro.
Mistä olette ottaneet herätteen Maxeculle? Puolan sinisestä?
-
Moro.
Mistä olette ottaneet herätteen Maxeculle? Puolan sinisestä?
Sulakerasian takaa kattoo jonkun missä pysyy jännitteet startti asennossa
-
Moro.
Mistä olette ottaneet herätteen Maxeculle? Puolan sinisestä?
Alkuperäisestä puolan johdosta on tullut otettua muutamaan autoon
-
Kiitoksia.
Mikähän on pinnien järjestys käytettäessä LH:n pottapyörää ja vakio pyörintäanturia Maxxeculle?
-
Pystyykö maxx ecu ohjelmoida siten että lähtis käyntiin hukkakipinällä ja muuttuisi sekventtiaaliseksi lähdettyä käyntiin.ärsyttää sellanen turha sahaaminen joka kerta kun käynnistää.
-
Pystyykö maxx ecu ohjelmoida siten että lähtis käyntiin hukkakipinällä ja muuttuisi sekventtiaaliseksi lähdettyä käyntiin.ärsyttää sellanen turha sahaaminen joka kerta kun käynnistää.
Eiköhän ongelma ole fuel priming jne asioissa, ei sitä paljon tartte pyöritellä täyssequnakaan.
-
Itellä ainaki "pitkän" sahaamisen aiheuttaa volvon vakio kampuran tunnistin, kestää muutaman pyöräytyksen että tulee kunnollinen signaali eculle.
Huomas hyvin asentaessa että ei meinaa riittää jännitteet mitä sieltä tulee pihalle startilla. Tämä siis kutoskoneessa.
Ei tosiaan pitkä pitkä, muutama pyöräytys enemmän mitä vinokone aikoina vakio kamoilla kestää :)
-
Eikös tuohon Maxxecuun ollut tulossa joku softapäivitys juurikin tuon pitkän startin ehkäisyyn? Tästä on kyllä yli vuosi kun oli juttua asiasta tienneiden kanssa.
Itellä ei tinavitosen kanssa ole mikään pitkä vieteri Maxxeculla. Tinakoneen vakioanturit
-
Pari kierrosta tarvii pyörittää huonoimmillaan että saa ittesä synkattua ja antaa vasta sen jälkeen sähkön puolille ja suuttimille.vois kai toi lähtä samantien käyntiin.jos lähtis hukkiksena käyntiin niin kävis samantien.on jotenkin tympeä ominaisuus.
-
Alottelin tuossa johtosarjan tekemistä Amazoniin Maxxeculle (Sport) ja nämä sähköhommat ei oo todellakaan oma juttu, joten vähän kyssäreitä olisi..
Mistä otetaan jännite +5-24V kampiakselin triggerille? Omasta mielestä tuossa Maxxecun johtosarja-aihiossa ei olisi tälle omaa. ???
Onko "shield" jokin suojamaa? Eli suojaamaton johto joka tulee triggerin johtonipussa ja mihin tämä liitetään anturin päässä?
Mitä kaikkia antureita olisi hyvä laittaa/ mitä vaaditaan että tuommoinen ahdettu 8V vinokone toimii Maxxeculla hukkakipinällä?
Lambda nyt tietenkin, map-anturia käytän varmaankin Maxxecun sisäistä..
Ei ole siis mitään lämpöantureita tms. koneessa tällä hetkellä..
Teettäisin nää hommat jos olisi rahaa, mutta ite on tehtävä : :buck2:
-
Eikös triggerin 5v tulon voi ottaa samasta kuin muidenkin antureiden? Jos siis käyttää hall-anturia. VR-anturihan tätä ei tarvitse ja tällainen vinokoneessa alunperin pottapyörän kehää lukee.
Shield on triggerin häiriösuojaus. Maxxecussa näkyy olevan GND SHIELD nimellä pinni johon tämän voisi oletettavasti kytkeä.
Tarvittavat anturit yksinkertaisimmillaan:
-MAP-tieto (esim. suoraan boksiin jos mahdollista)
-Kampiakselin triggeri
-Imuilman lämpö (esim. ahtoputkeen anturi ennen imusarjaa)
-Moottorin vedenlämpö
-Kaasuläpän asento
-Lambda
-
Juu ainakaan Sportissa ei ole kuin yksi +5V lähtö eculta antureiden syöttöön ja sitä joutuu sit haarottamaan antureille tarpeen mukaan (mikä minusta vähän köpsää, mutta niimpä tuo on kaikkien ecujen kanssa ollut tähän mennessä).
Ja tuo gnd shield on tosiaan se häiriösuoja, yleensä sitä ei kytketä anturin päästä minnekään (pl. esim. vinokoneen YKK-anturi jossa se menee ihan anturille asti).
8-pätkän mainitsemat on tosiaan noita ns. välttämättömiä. Mikäli itse kokee tarpeelliseksi niin aina voi lisätä esim. öljynpaineelle / lämmölle anturin, sama juttu polttoaineen kanssa. Eipä vinokoneen kanssa juurikaan muuta tulis mieleenkään kaivata.
Nakuantureitahan tuo Sport ei tue
-
Teettäisin nää hommat jos olisi rahaa, mutta ite on tehtävä : :buck2:
Pari vinkkiä:
Mieti ensin boksin paikka (kuiva, poissa jaloista jne.
Pari pientä läpivientiä tulipellissä on parempi kuin yksi iso.
Triggerit ja sytkäsignaalit sotkevat herkästi antureita
PIIRRÄ JOHTOSARJA
IKH myy mukavaa asennusputkea. TSP myy asiallisia tarvikkeita, t-haaroja yms.
Mallaile johtosarja ensin jollain narulla ja teippaile siihen tarvittavat haarat
Opettele avaamaan väärin tökätty liitin. Niitä tulee aina.
Maxxecun sulakerasia on hintansa arvoinen.
-
Oma näkemys on ettei ainakaan semmosta haitariputkea tule pistää minkään piuhan ympärille liikkuvassa kalustossa. Itse olen hakenut Biltemasta kutistesukat 5m rullissa ja piuhat sukittanut tollasella nylon- tai polyesterisukalla.
Kova jätkä vetäisi rintapeltiin läpiviennit liittimillä, mutta kunnolliset tuppaa olemaan hiukan arvokkaita ja altistaa herkemmin triggerin jne herkempien signaalien häiriöille.
-
No jos haitariputki kelpaa traktorin moottoriin niin kelpaa myös omiin johdotuksiin.
-
No jos haitariputki kelpaa traktorin moottoriin niin kelpaa myös omiin johdotuksiin.
Nimenomaan työkonepuolelta oppinut sen ettei sitä perkelettä pidä käyttää missään mikä altistuu tärinälle. Ainakin normaalit PVC-eristeiset johdot se syö jo muutamissa vuosissa todella roisiin kuntoon. Plus se on auton konehuoneessa melko törkeen näköstä...
Ohi aiheen mutta just sai taas 4 vuotta vanhasta koneesta tehdä ison osan johtosarjaa uusiksi kun eristeet murusina ja säikeet yhdessä tai sit ihan viittä vaille sitä kun kivikovaa koppuraa mihin painunut haitariputken jäljet ja tehtaan uus johtis olis maksanut jotain +7k€ :buck2:
Joo on sitä paljon käytetty henkilöautoissakin, mutta todella monessa nykykiesissä on ihan samaa vaivaa että johtosarjat murenee haitariputken sisältä. Osa varmasti heikkolaatuisista johdoistakin voi johtua mutta en viittis omiinkaan laitteisiin kokeilla miten tuo ajastaan syö jostain Raychemin johdoista läpi...
-
Siitä muoviputkesta on kahta laatua, pehmeää ja kovaa muovia. Sitä kovaa en käytä ja voin kuvitella sen järsivän eristettä. Käytän Würthin ja Finjectorin johtoja, nykyautoissa on usein biohajoavaa muovia johtojen eristeenä, se voi olla syy?
-
Ihan piliteeman putkee vedelly, pääsee volvossa orkkislookkiin.
Kun en mitään hifiä hae ja ei maksa paljon mitään. :)
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sahkojarjestelma/johtosukat/taipuisa-asennusputki-11-mm-2000048194
Tuo piltsun sukka on kans kelvannu.
-
Kertokaapa tyhmälle meinasin tuohon S40 projektiini hommata MAxxecun street version mutta onko näin että näissä ei ole nakutus tunnistusta kuin pro ja race malleissa?
Ja häviänkö tässä mitään? microsquirtissa tuo on mutta sen tuki sit hieman eppäilyttää ja riittääkö se yhtä pitkälle...
-
Kertokaapa tyhmälle meinasin tuohon S40 projektiini hommata MAxxecun street version mutta onko näin että näissä ei ole nakutus tunnistusta kuin pro ja race malleissa?
Ja häviänkö tässä mitään? microsquirtissa tuo on mutta sen tuki sit hieman eppäilyttää ja riittääkö se yhtä pitkälle...
after markettie nakutustunnistus on asia johon en ihan hirveästi laske arvoa jollei se ole todelle todella spesifisti ko moottorille, porauksella valmiiksi konfikuroitu.
-
after markettie nakutustunnistus on asia johon en ihan hirveästi laske arvoa jollei se ole todelle todella spesifisti ko moottorille, porauksella valmiiksi konfikuroitu.
Ok eli ei huolta vaikka puuttuukin. säätäjä säätää ilman niin että ei tartte pelätä nakua.
-
Ihan piliteeman putkee vedelly, pääsee volvossa orkkislookkiin.
Kun en mitään hifiä hae ja ei maksa paljon mitään. :)
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sahkojarjestelma/johtosukat/taipuisa-asennusputki-11-mm-2000048194
Tuo piltsun sukka on kans kelvannu.
Jos laadukasta ja kestävää wirsboa tarvitsee johtosarjojen tekoon, niin "Nippelit Tepolta" löytyy useita kokoja, myös haaroituspalat valikoimassa. Tuota käyttänyt jo vuosia sähkötöissä, kestää varsin hyvin myös lämpöä ja on juuri samaa tavaraa mitä autotehtaatkin käyttävät.
https://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=351&editmode=showmain&s=1&p_id=57
-
Kertokaapa tyhmälle meinasin tuohon S40 projektiini hommata MAxxecun street version mutta onko näin että näissä ei ole nakutus tunnistusta kuin pro ja race malleissa?
Ja häviänkö tässä mitään? microsquirtissa tuo on mutta sen tuki sit hieman eppäilyttää ja riittääkö se yhtä pitkälle...
Ei tosiaan ole. Asiansa osaava säätäjä käyttää nakuluureja tai muuta erillistä nakumonitoria.
Ite olen kans VT86:n samoilla linjoill
-
Alottelin tuossa johtosarjan tekemistä Amazoniin Maxxeculle (Sport) ja nämä sähköhommat ei oo todellakaan oma juttu, joten vähän kyssäreitä olisi..
Mistä otetaan jännite +5-24V kampiakselin triggerille? Omasta mielestä tuossa Maxxecun johtosarja-aihiossa ei olisi tälle omaa. ???
Onko "shield" jokin suojamaa? Eli suojaamaton johto joka tulee triggerin johtonipussa ja mihin tämä liitetään anturin päässä?
Mitä kaikkia antureita olisi hyvä laittaa/ mitä vaaditaan että tuommoinen ahdettu 8V vinokone toimii Maxxeculla hukkakipinällä?
Lambda nyt tietenkin, map-anturia käytän varmaankin Maxxecun sisäistä..
Ei ole siis mitään lämpöantureita tms. koneessa tällä hetkellä..
Teettäisin nää hommat jos olisi rahaa, mutta ite on tehtävä : :buck2:
Jos sulla on 3 johtoinen Hall anturi, niin +5v saat nastasta G1, +12v tuot jostain muualta missä jännite virtalukon ign ja start asennoissa
Shield on häiriösuoja sukka anturijohdon ympärillä, jos johtosarjassa on suoja ja anturissa ei, niin suojaa ei kytketä mihinkään. Pidä suojaamattomat anturijohdot mahdollisimman lyhyinä.
Ahdettuun moottorin ja imuilman lämpöanturit
-
onko jollain tämmöistä näyttöä maxxecussa https://www.thedynolab.com/store/Powertune-Digital-dash-p295754095 vai onko joku kikkaillut vakio mittariston toimimaan exun kanssa vai tablettiako kaikki katsoo?
-
onko jollain tämmöistä näyttöä maxxecussa https://www.thedynolab.com/store/Powertune-Digital-dash-p295754095 vai onko joku kikkaillut vakio mittariston toimimaan exun kanssa vai tablettiako kaikki katsoo?
Mulla vakio mittaristossa ecun ohjaamana kierroslukumittari ja moottorin häiriövalo. Moottorin lämpö ja öljynpaineen varoitusvalo alkuperäiset. Loput sitten tabletilta.
Tabletissa katukäytössä näppärä ominaisuus, että voi näytölle tehdä "katkaisijoita" ilman mitään johdottamisia
-
Nyt hommasin itelleni tuon Maxxecu sportin, mistä olette ostanut liittimiä esim suuttimille, puolille yms antureille?
-
Nyt hommasin itelleni tuon Maxxecu sportin, mistä olette ostanut liittimiä esim suuttimille, puolille yms antureille?
www.ttspeed.fi
-
www.ttspeed.fi
Kiitos -H-
-
www.ttspeed.fi
En nyt halua olla viemässä leipää yrittäjän suusta, mutta Starelecillä ja Finjectorilla on huokeampia liittimiä:
https://www.starelec.fi/index.php?cPath=60_1282
https://www.finjector.com/fin/2_napainen_liitinsarja_mm_suuttimille_ja_tunnistimille_ev1_jetronic_amp_johtokoolle_0_5_1_mm2-p-237560-39
-
Suuri osa noista löytyy vaikka ihan Motonetistäkin jne jos ei tilata halua.
-
Suuri osa noista löytyy vaikka ihan Motonetistäkin jne jos ei tilata halua.
Niin näkyy olevan kun ensi into uudelle laatikolle laantui niin osaa jo katsoa että tuolta saa tuota ja tuolta tuota. Kiitän vinkeistä. TTspeed oli hyvä vinkki huomasin että haltechin IC-7 on liki halvin näyttö mitä on ja se toimii Maxxecun kanssa...
-
Nyt tuli vähän aivopieru.
Hukkakipinä 4-sylinteriseen erillisellä pääteasteella.
Kytketäänkö ohjaus ainoastaan 1 ja 2- sylintereiltä, vai vaatiiko 1-4 ja 2-3 samoihin napoihin?
Nyt kytkin vain 1 ja 2, mutta jälkeenpäin alkoi mietityttää menikö sittenkään oikein. ???
Yritin netistä selailla mutta antaa vaan signaali 1 ja 2 vähän jokapaikasta
Muuten kytkin tän kuvan mukaan, mutta tietenkin 4-pyttyselle..
(https://i.ibb.co/2sc6vwG/Screenshot-2023-03-25-11-05-06-36-40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg) (https://ibb.co/2sc6vwG)
-
2 sytkälähtöä käytetään 4cyl hukkiksessa
-
2 sytkälähtöä käytetään 4cyl hukkiksessa
Eli siis riittää nuo 1- ja 2- IGN johdot mitkä laitoinkin. Kiitoksia.
-
B230ft + maxxecu street Auto tulossa kadulle ja tehotavoite 300-400Hv.
Mikäs olis parastapa saada kipinä perille ja miksi? Vakio jakaja kannenpäässä, Hukkakipinä vai ls puola (tai joku vastaava)
-
B230ft + maxxecu street Auto tulossa kadulle ja tehotavoite 300-400Hv.
Mikäs olis parastapa saada kipinä perille ja miksi? Vakio jakaja kannenpäässä, Hukkakipinä vai ls puola (tai joku vastaava)
Sama systeemi kuin ylempänäkin, eli VAG-hukkakipinä (pääteasteellinen) puola. Helppo, halpa ja täysin toimiva isommillekin tehoille
-
Voiko maxxecun kanssa käyttää vinokkaan vakio tyhjäkäyntimoottoria? Miten sen kytkentä?
-
Voi käyttää.
Mulla street versio omassa 242 ja extra out putista kytkentä.
-
Voi käyttää.
Mulla street versio omassa 242 ja extra out putista kytkentä.
Ok ja toiseen napaan ilmeisesti 12v? ???
-
Riittääkö tuollainen mini vai ostanko streetin. Koittanut katsella mutta mielestäni ei huomattavai eroja noiden välillä ole? Missaanko jotain oleellista ::)
-
Suurin ero on se että Minissä ei ole sisäistä lambdaohjainta toisinkuin Streetissä (ja sitä paremmissa). Muutenhan noissa eroa on vaan anturitulojen ja outputtien määrässä. Minissä ei ole kuin yksi triggeritulo, mutta jos tarkoitus ajaa vinokonetta hukkakipunalla niin tällä ei oikeestaan merkitystä.
Itse ehkä ottaisin ennemmin Streetin vähintään.
-
Riittääkö tuollainen mini vai ostanko streetin. Koittanut katsella mutta mielestäni ei huomattavai eroja noiden välillä ole? Missaanko jotain oleellista ::)
Riippuu täysin siitä mitä meinaat ohjata sillä eli mitä anturointia tarviit? Sähkökaasulla ja suht pienellä lisäanturoinnilla loppuu Racestakin inputit kesken.
-
Miten ootte laittanu maxxecu johot lh 2.4 ecun tilalle että sais bensapumpun pyörimää ku ei näytä mitää elon merkkejä tällä hetkellä vaikka gpo on lh 2.4:n fuel pump relayssa ja maxxecuu laitettu outputiks fuelpump relay
-
Miten ootte laittanu maxxecu johot lh 2.4 ecun tilalle että sais bensapumpun pyörimää ku ei näytä mitää elon merkkejä tällä hetkellä vaikka gpo on lh 2.4:n fuel pump relayssa ja maxxecuu laitettu outputiks fuelpump relay
LH2.4 polttoaine ECU:n liittimeen 20 maadoittava GPO (switch to ground)
Fuel priming välilehdeltä sitten 2-4s tuohon "fuel pump priming time" kohtaan
Output function to control fuel pumps(s). Output active for 3 seconds (as default) after power up, then activates at first crank trigger signal received.
Fuel --> fuel prime, fuel pump priming time, sets the prime time in seconds after ECU startup.
Note: The fuel pump output is immediately disabled when trigger signals is lost (like a engine shutdown or similar).
-
Mulla on Lh 2.4:ssä pinni 20 laitettu gp out 1, mutta siltikään bensapumppu ei primetä, on enabled mTunessa ja laitettu outputtiin Fuel pump relay, mutta mitään ei tapahdu
-
Mulla on Lh 2.4:ssä pinni 20 laitettu gp out 1, mutta siltikään bensapumppu ei primetä, on enabled mTunessa ja laitettu outputtiin Fuel pump relay, mutta mitään ei tapahdu
Ja nastaan 21 menee myös ohjaus? Maxxecusta maadoittava gpo ja asetukseksi main relay, mulla aina päällä, kun virrat boxilla. Tuolle voi sitten rakennella ehtoja user outputin kautta jos haluaa.
Voi toki toteuttaa erillisellä releelläkin, joka vetää kärjen maihin kun saa sytytysvirrat virtalukolta
Jos ei vieläkään toimi, niin laita kuva mtunen output config välilehdeltä
-
Nii eli "Always on" lh pinnin 21. output configiks maxxecussa. En löytäny sieltä "Main relay" vaihtoehtoo
-
Nii eli "Always on" lh pinnin 21. output configiks maxxecussa. En löytäny sieltä "Main relay" vaihtoehtoo
joo always on, kun on sytytysvirrat päällä. Ei siellä tainnu olla suoraan main realy optiota, vaan piti tehdä user outputin kautta.
Vaikka user output 1 nimeät mainrelayksi. sit output configista valitset haluamasi gpo:n kohalle user output 1
(https://i.ibb.co/7JtDBMS/mainrelay.jpg) (https://ibb.co/7JtDBMS)
-
Kiitos paljon saatii auto käyntii maxxeculla nii päästäänki säätämää :)
-
millasia kylmäkäynnistysasetuksia ootte käyttäny b230:lla ku ei taho näillä -35 pakkasilla lähtee käyntii vaa kastelee tulpat
-
Oikea järjestys moottorinohjaimen kylmärikastuksen säätöön on:
-ensin kaikki suutin- ja polttoainepuolen asetukset kuntoon
-sitten sähköisen kaasuläpän tai lisäilmaventtiilin asetukset kuntoon
-nyt moottori käynnistyy ja voi säätää VE-kartan kuntoon.
-sitten säädetään tyhjäkäynti ja tyhjäkäyntiennakko kuntoon
Vasta tämän jälkeen voi koskea kylmä- ja käynnistysrikastuksiin.
Jos ryyppyä säädetään ennenkuin ve on kunnossa niin tilanne on just tuo että tulpat kastuu.
Kylmärikastukset eivät päde eri tunen kesken koska toisella voi olla lambdakorjainta -25% ja toisella +25%.
Maxxecun oletusrikastuksilla toimii ihan ok, kunhan säätö on tehty yllä olevassa järjestyksessä.
-
MaxxEcu Sport ja B5244S4 koneen alkuperäiset Bosch puolat
Connection
Pin 1 = ECU Ignition signal,
Pin 2 = ECU Gnd,
Pin 3 = Engine Gnd ,
Pin 4 = +12V
Minnehän tuo 2 pinni pitäisi kytkeä, kun eihän tuossa ole erillistä ECU:n maadoitusta? Alkuperäisistä sähkökaavioista tuota 2 pinniä kun kaivelin niin se oli "missfire signal" ja vaikka se nyt kiva tieto olisikin niin sille ei riittäisi inputteja enää...
-
Itse en ainakaan ole sitä mihinkään kytkenyt.
-
kysytääs täältä nyt vielä,onko kukaan kytkenyt 3 napaista tyhjäkäynti moottoria maxxecuun,meneekö samalla tavalla ku megaan eli boxilta out lähtö ja sit virta ja maahaan vastus välissä?
-
MaxxEcu Sport ja B5244S4 koneen alkuperäiset Bosch puolat
Connection
Pin 1 = ECU Ignition signal,
Pin 2 = ECU Gnd,
Pin 3 = Engine Gnd ,
Pin 4 = +12V
Minnehän tuo 2 pinni pitäisi kytkeä, kun eihän tuossa ole erillistä ECU:n maadoitusta? Alkuperäisistä sähkökaavioista tuota 2 pinniä kun kaivelin niin se oli "missfire signal" ja vaikka se nyt kiva tieto olisikin niin sille ei riittäisi inputteja enää...
Ei mitenkään. se ei ole mihinkään kytketty volvossa vakionakaan.
-
Kyllä siitä vakiona johto lähtee, mutta mennään ilman tässä setupissa, kiitoksia!
-
Kyllä siitä vakiona johto lähtee, mutta mennään ilman tässä setupissa, kiitoksia!
Ei ole tuo S4 moottoriversio tuttu mutta ainakaan tähän asti vastaantulleissa tinakoneissa sitä ei ole kytketty
-
Mistäs se tietää että on missfire jos se ei oo kytketty?
Lukijalla esim kun katsoo ja kertoo vaikka missfire cylinder 3.
Vai katsooks se vaan vaikka puolien, suutinten toimintaa.
Ihan vaan kun oon utelias oppiin uutta.
-
kysytääs täältä nyt vielä,onko kukaan kytkenyt 3 napaista tyhjäkäynti moottoria maxxecuun,meneekö samalla tavalla ku megaan eli boxilta out lähtö ja sit virta ja maahaan vastus välissä?
Joo, tuo versio mikä on bmw motronicissa niin +12 keskelle ja reunoihin idle out ja toiseen reunaan idle out inverted.
-
Kyllä siitä vakiona johto lähtee, mutta mennään ilman tässä setupissa, kiitoksia!
Nii joo tuo on jotain s40 sekoiluja. niissä jos on joku omanlainen puola niin sitten varmaan sen ohjeen mukaan. ite en o ikinä edes nähny tota moottoria
-
Nii joo tuo on jotain s40 sekoiluja. niissä jos on joku omanlainen puola niin sitten varmaan sen ohjeen mukaan. ite en o ikinä edes nähny tota moottoria
Kyseessä on siis tämä malli: https://www.finjector.com/fin/sytytyspuola_paateasteella_bosch_compact_liitin_bosch_0221604010-p-84782-42
Samainen löytyy myös turbomalleista, eli B5244T5 koneista alkujaan. Ilmeisesti myös B5254T3.
Ja itsekkin siis tuumasin, että mitään pakkoa sitä tuskin on mihinkään kytkeä. Ja kun eihän MaxxEcu:n Sportissa ole mitään ECU-maadotusta edes erikseen?
Toki nyt törmäsin tähän: https://www.finjector.com/fin/sytytyspuola_paateasteella_bosch_0221604008-p-3107-42
Tuo varmaankin se malli mitä useammin sitten käytetty? Näyttäisi olevan vanhempien moottoreiden orggis.
-
Vanhempi toimii uudemmassa mutta ei mahdu muovin alle enkä oo varma onko kiinnitys liian ylhäällä.
Pituusero niissä ainakin oli. Takuuseen en mee miten päin noi pituudet oli on niin paljon aikaa kun niitä ihmettelin. :P
Enkä nyt löydä mittakuvia.
-
s60r ja v70r on ollu noita harmaita puolia ainakin. enpä ole ikinä kiinnittäny huomioo oliko niissä 4 johtoo käytössä.
-
Tossa pohdin kun on MKS:n öljynpaine ja polttoainepaineen anturit, miten saan paikkaansa pitävät lukemat niistä Maxxeculle? Luettelosta ei kyseisiä antureita löydy, eikä netistä löydy minkäänlaisia ohjearvoja antureille.
Lukemia antaa kyllä, mutta ei tietoa pitääkö paikkaansa.
-
Tossa pohdin kun on MKS:n öljynpaine ja polttoainepaineen anturit, miten saan paikkaansa pitävät lukemat niistä Maxxeculle? Luettelosta ei kyseisiä antureita löydy, eikä netistä löydy minkäänlaisia ohjearvoja antureille.
Lukemia antaa kyllä, mutta ei tietoa pitääkö paikkaansa.
löytyy. esim siitä lapusta mikä tulee antureiden mukana tai finjectorin sivuilta.. 10bar anturi output: 0.5 @ 0 Bar- 4.5 V @ 10 Bar
-
löytyy. esim siitä lapusta mikä tulee antureiden mukana tai finjectorin sivuilta.. 10bar anturi output: 0.5 @ 0 Bar- 4.5 V @ 10 Bar
Ahaa oon sitten aivan silmät ristissä noita katellut kun en oo löytäny tietoja. Täytyy siis vielä katsella ja laittaa läppäriä kiinni :D
-
Tätä toppiccia uskaltaa varmaan hyödyntää kysymyksiin MaxxEcu:n PDM20:stä, kun vaatii toimiakseen MaxxEcun ECU:nkin...?
Tällä hetkellä on nimittäin sellainen murhe, että kun on yhtäaikaa kytkettynä CAN-väylässä MaxxEcu Sport, PDM20 sekä päävirtakytkin (Ecumaster Battery Isolator), katoaa yhteys PDM:ään ja päävirtakytkinkin valittaa väylävirhettä. Jos päävirtakytkin on ohitettu, väylä toimii ECU:n ja PDM:än välillä ongelmitta. Tarvitseekohan tuonne väylään laittaa lisää vastusta ja minkähän verran, vai mistäköhän homma kiikastaa?
-
Onko sun väylä pötkö vai tähti?
-
Onko sun väylä pötkö vai tähti?
"Päälinja" josta haarautuu laitteet, ei niin että laitteesta jatkuisi seuraavaan laitteeseen jne. En ole varma kumpaan termiin menee :D
Se jäi mainitsematta, että myös CAN-näppis kytkettynä ja sekin toimii kunhan päävirtakytkin ei ole mukana. Samaan väylään vielä tulossa ohjaustehostin, mutta sitä en ole vielä yrittänyt herättää.
-
Kaikissa laitteissa pitää olla sama nopeus. Jos sivuhaara on pidempi 20-30 cm niin sitten siihen päätevastus. Joko oikea tai valikosta päälle.
Onko sulla jotain väylä haistelijaa?
-
Volvo V50 CanBus tehostin pumppu?
-
Kaikissa laitteissa pitää olla sama nopeus. Jos sivuhaara on pidempi 20-30 cm niin sitten siihen päätevastus. Joko oikea tai valikosta päälle.
Onko sulla jotain väylä haistelijaa?
Joo tää nopeusongelma saattaa olla yksi, kun siihen päävirtakytkimeen en ole päässy sisään eikä missään kerrota mikä siihen on oletuksena asetettu... Tilailin vastuksia, täytyy sitä varmaa ensimmäisenä koittaa.
Ei oo mitään erillistä haistelijaa, Mtunen kautta koittanu tutkailla kun ECU sen väylän sinne luo. Ecumasterin omalla softalla koittanut päästä päävirtakytkimeen sisälle.
Volvo V50 CanBus tehostin pumppu?
Joo S40/V50 tehostinpumppu, ihan suoraan tämä mistä MaxxEcu:n sivuilla oli hyvät ohjeet: https://www.maxxecu.com/webhelp/can_peripheral_control_volvo_powersteering.html . En oo vielä tosiaan sitä asettanut päälle PDM:stä (isot virrat ohjeen mukaisesti täysin erillään PDM:stä).
-
Itse käytän Peak CanBus lukijaa, ainakin Sporttiauton verkkokaupasta löytyy.
Kai mtunellakin pääsee kiinni mutta täytyy vain haarukoida nopeutta että oikea löytyy.
-
Vastukset auttoivat vähän, nyt voi olla edes kiinni ja pysyy yhteys PDM:ssäkin olemassa. Päävirtakytkimestäkin hetkellisesti katosi virhettä ilmaiseva merkkivalo.
Mutta ei sinne päävirtakytkimeen sisään tunnu pääsevän. Vähän vaikuttaa siltä, että Ecumasterin oma softa vaatii kirjainmellisesti jonkin ilmoitetusta kolmesta vaihtoehdosta toimiakseen, täytynee uhrata ja ostaa semmoinen.
Muutenkin jäin nyt pohtimaan, että onko mulla varsinaisesti mitään hyötyä siitä että on tuossa samassa väylässä ECU:n ja PDM:n kanssa, kun tappokäsky ei ole tulossa CAN-väylää pitkin...
-
Niin miten sen pääkytkimen saa päälle kun Maxx on virraton?
Missä päin vaikutat?
-
Niin miten sen pääkytkimen saa päälle kun Maxx on virraton?
Missä päin vaikutat?
Päävirtakytkin on heti akun (ja sulakkeen) jälkeen, saa suoraan sieltä tarvittavat virtansa. Sitä ohjataan katkaisijoilla jotka katkovat maadotusta. Väylä on tuossa päävirtakytkimessä vain toissijaisena viestin välityksenä, tai että sinne haluaa välittää viestin suorittaa virtojen katkaisu. Varsinainen tappokäskykin kun menee omaa johtoa pitkin PDM:ään. Siksi periaatteessa voisin tehdä niin, että tuo olisi täysin erillään. Joka tapauksessa tarvitsee tehdä tuo D-sub liitin siihen, jotta sitten pääsisi päävirtakytkimen asetuksia muuttamaan.
Turun kupeessa Liedossa ollaan.
-
Missä sijaitsee vedenlämpö tila anturi? B230 moottorissa.
-
Se joka on moottorinohjaukselle on kolmos imukanavan alapuolella lohkossa.
-
Se joka on moottorinohjaukselle on kolmos imukanavan alapuolella lohkossa.
Mulla ne lämpöanturit on kyllä olleet tähän asti kannessa. ???
-
Mulla ne lämpöanturit on kyllä olleet tähän asti kannessa. ???
Joo sori, kannessa tietysti. Aina roiskuu kun rapataan. *taavih-> :facepalm:
Joissakin malleissa on lohkossakin lämpötunnistin lämmityslaitteelle, ei puhalla sisälle ennen kuin moottorin lämpö saavuttaa tietyn rajan.
En kyllä muista missä mallissa, ehkä joku 230A koneinen. Jossain mulla tuollainen oli.
-
Entäs kun olette otanneet öljynpaineen maxxeculle oletteko löytänyt suoraan oikean anturin vanhan tilalle vai miten olette toteuttaneet? Ja tämähän sijaitsee suodattimen vieressä ellen ihan väärässä taas ole :)
-
No esimerkiksi Finjectorin paineanturi ja sitten Maxxissa sille skaalaustaulukko. Jos An_in kanavia on tarpeeksi vapaana
-
Saanko kampiakseli tiedon vakio ykk anturilla ja sen paikalta maxxeculle vai pitääkö toteuttaa miten? Ja kun minulla on maxxecun sulakeboxi ja siinä ovat nämä starter switch ja ign switch. Silloin kyselin mihin nämä tulee ja sanottiin että puolan plussasta ovat ottaaneet ign johdolle paikan niin se olisi nyt siellä kiinni. Entäs tämä starter switch tätä ei vissii tarvia ollenkaan vakio virtalukolla kun on tulossa. Ja olisi tulossa hukkakipinällä niin onko noin yksinkertainen että yksi liitin maxxeculta hukkakipinään ja siitä puolanjohdot paikalleen. Ja toimiiko vakio jäähärinlämpötila anturi maxxeculle jos vetelen johdot vain ja lyön anturiin. Kiitos vastauksista ensinmäistä kertaa tekemässä johtosarjaa jne niin kaikki apu otetaan vastaan!
-
Oma YKK anturi käy hukkakipinälle.
Lämpötila-anturiksi Bosch sininen. esim Finjector.
Ei tartte starter switchiä
Hukkakipinäpuolalle +12 ja kaksi IGN lähtöä maxxilita. Ja tulikohan maa.
Puolaksi vaikka Volkkarin pääteasteellinen.
-
Ihan tyhmänä kysyn voiko ajaa volvon omilla puolilla? siis näilllä RN vitosten erillis puolilla?
-
Oma YKK anturi käy hukkakipinälle.
Lämpötila-anturiksi Bosch sininen. esim Finjector.
Ei tartte starter switchiä
Hukkakipinäpuolalle +12 ja kaksi IGN lähtöä maxxilita. Ja tulikohan maa.
Puolaksi vaikka Volkkarin pääteasteellinen.
anturit aikalailla olis johdoteltu. Mulla on tämä maxxecun releboksi. Mitenkäs tämän bensapumpun johdotus nyt maxxecun kautta sitten? Vakiopumput on mutta ajattelin turbo volvon korkeapainepumpun ottaa kun vaparin. tällä hetkellä niissä vissiin eroa?
-
Ihan tyhmänä kysyn voiko ajaa volvon omilla puolilla? siis näilllä RN vitosten erillis puolilla?
Tämä lienee vinokonetopicci. COP ja 8V kansi on kai aika huono kombo?
-
Ihan on mun mielestä maxxecu asiaa tuo otsikko.
COP ja 8V kyllä kuulostais eksoottiselta.
-
Tein sillei ilkeesti ja yhdistin samaksi aiheeksi koska minusta maxxecu sais olla oma paketti koska se on silti sama kaikille moottoreille
-
Ihan tyhmänä kysyn voiko ajaa volvon omilla puolilla? siis näilllä RN vitosten erillis puolilla?
Tinakonetta voi ajaa ihan huoletta noilla tinakoneen omilla puolilla, piisaa kyllä todella pitkälle
-
Volvo 940 -93. Mihin mittariston johtoon tuo maxxecun kiekkamittari pitikään kytkeä. Muistaakseni oli ihan plug and play? Kuhan nyt värin tietäisi mihin lyön kiinni? Kiitos!
-
Tinakonetta voi ajaa ihan huoletta noilla tinakoneen omilla puolilla, piisaa kyllä todella pitkälle
Minkälaisia latausaikoja ootte käyttäny noilla etuvetoisten puolilla?
-
Poistelin mun tarinan kun vika ei liittynytkään loppupelissä ecuun
-
Volvo 940 -93. Mihin mittariston johtoon tuo maxxecun kiekkamittari pitikään kytkeä. Muistaakseni oli ihan plug and play? Kuhan nyt värin tietäisi mihin lyön kiinni? Kiitos!
Tais olla yseissäkin vielä punavalkonen johto
Minkälaisia latausaikoja ootte käyttäny noilla etuvetoisten puolilla?
Tarviipas kattoa ku avaan läppärin taas, en ulkoa muista. Hatusta heittäisin jotain 2.5 - 4ms väliin
-
Moi, sain bensapumput päälle maxxecun kanssa mutta huutaa kokoaika kun virrat lyö päälle. Saiko maxxecun kautta nyt jotenkin että ne pyörisi jonkun aikaa ja sitten tietty käynnissä ollessa olisi päällä?
-
Mihin outputtiin olet kytkenyt bensapumpun releen herätteen?
-
Mihin outputtiin olet kytkenyt bensapumpun releen herätteen?
Gp out 1.
-
Kun tänään kurvasin pihaan ja sammutin ton keksinnön ,niin jäi toinen polttoaine pumppu mikä on vielä ahtopaine ohjauksen takana päälle vaikka moottorista virrat pois.Vaihdoin heräte piuhan eculta releelle mikä paksissa akun vieressä ,koska sen irroitus pumpun pysäytti.Johto vaan oli ehjä.Voiko ecu temppuilla noin.Paksin releessä vika ei ole ,vaan sai maadoituksen heräte johdosta. Vika poistui taas niinku itsestään.
-
Kuulostaa siltä että pumpun sähköt ei katkea kun moottorin sammuttaa. Kun ecun virta katkeaa niin pumppujen syötönkin tulisi katketa.
-
Mistäs pitää lähteä etsimään vikaa kun MaxxEcu ei tunnista RPM:ää mutta kuitenkin lukee triggeriä? Eli osaa laskea että hampaita menee, mutta RPM näyttää koko ajan 0.
B5244S4 ja MaxxEcu Sport. Logit on tallessa.
-
Mistäs pitää lähteä etsimään vikaa kun MaxxEcu ei tunnista RPM:ää mutta kuitenkin lukee triggeriä? Eli osaa laskea että hampaita menee, mutta RPM näyttää koko ajan 0.
B5244S4 ja MaxxEcu Sport. Logit on tallessa.
Nokan anturi/asetukset?
-
Nokan anturi/asetukset?
Lukee myöskin ihan ongelmitta ja siihen osaa armingin tehdä. Tässä suhteessa tein raa'an oletuksen että B5244S ja B5244S4 jakaisi saman nokan patternin...
Mutta ei kai se nyt vaikuta siihen ettei kampiakselilta saa RPM tietoa muodostettua?
-
Onhan ne kampiakselin triggerin asetukset oikein? Eli hampaiden määrät, mahdolliset puuttuvat hampaat ym ym. Vaikka pulssit tulisikin eculle niin eihän se osaa siitä kierrostietoa muodostaa jos sille ei kerrota miten niitä pulsseja pitäisi tulkita.
-
Onhan ne kampiakselin triggerin asetukset oikein? Eli hampaiden määrät, mahdolliset puuttuvat hampaat ym ym. Vaikka pulssit tulisikin eculle niin eihän se osaa siitä kierrostietoa muodostaa jos sille ei kerrota miten niitä pulsseja pitäisi tulkita.
60 ja 2 puuttuvaa, 84 astetta ennen TDC. Tälläiset Volvon materiaaleista kaivoin.
-
Triggerianturissa piuhat oikein päin? Onko sulla Falling vai Rising edge? Jos näistäkään ei oo apua niin kokeile muuttaa se trigger arming voltage automatic trackingistä manual tableksi ja laske raja-arvoa starttikerroksilla vaikka 0.30 volttiin
-
Onko sulla Falling vai Rising edge? Jos näistäkään ei oo apua niin kokeile muuttaa se trigger arming voltage automatic trackingistä manual tableksi ja laske raja-arvoa starttikerroksilla vaikka 0.30 volttiin
Falling edge, taisin kerran koittaa myös rising edgeä.
Koitin myös tuota voltagen alennusta nimenomaan 0.3, eikä vaikutusta. 0.8 - -0.8V väliä menee starttaus kierroksilla.
Triggerianturissa piuhat oikein päin?
Noh tämähän on aina vaihtoehto. Pystyykö sitä päättelemään jostain mitä tuo nyt piirtää vai vaan testata? Ajattelin joka tapauksessa käyttää irti ja putsata anturiakin.
-
Mistäs pitää lähteä etsimään vikaa kun MaxxEcu ei tunnista RPM:ää mutta kuitenkin lukee triggeriä? Eli osaa laskea että hampaita menee, mutta RPM näyttää koko ajan 0.
B5244S4 ja MaxxEcu Sport. Logit on tallessa.
Laitas logi johonkin luettavaksi
-
Laitas logi johonkin luettavaksi
(https://arosolutions.1g.fi/kuvat/Volvo%20S40%202.4i/2024/15.08.2024/IMG_20240813_174957716.jpg?img=smaller)
Liitetiedostoa ei taida viestihin saada, joten paketoituna tästä (https://arosolutions.1g.fi/kuvat/x-files/logit.zip) sekä nokan että kampiakselin logit.
-
kuva
Nokka liipaisee sekä rising että falling edge. Maxxecun jossain viimeisimmissä firmispäivityksessä meni 5cyl volvon nokkatriggeri sekaisin ja käyttäytyy juuri noin.
Laita mailia maxxecun tuotetukeen niin saat sieltä korjatun firmiksen. Tai sitten lataat manuaalisesti sinne vanhemman firmiksen.
-
Nokka liipaisee sekä rising että falling edge. Maxxecun jossain viimeisimmissä firmispäivityksessä meni 5cyl volvon nokkatriggeri sekaisin ja käyttäytyy juuri noin.
Laita mailia maxxecun tuotetukeen niin saat sieltä korjatun firmiksen. Tai sitten lataat manuaalisesti sinne vanhemman firmiksen.
Tän päivityslogin (https://www.maxxecu.com/webhelp/software_releases.html) mukaan juurikin 1.150 versiossa ois korjattu "Fix for the following CAM patterns: VOLVOT5, VOLVOT5ALT, VOLVO_B5244S, RENAULT_K4M, 2GR, 2GR_ALT."
Vai onko tuo korjausversio nyt se missä on pielessä? :D
-
Pikkusen edistystä:
Nokan edge oli väärin, piti olla rising -> nyt hörähtää jo olevinaan käymään mutta sammuu myös aivan heti. RPM tietoakin saadaan ja triggerien logit muuttuivat vihreäksi.
Silti tämä "oscilloscope" näyttää aika väärältä :idiot2: ? Tiuhentunut on se "hörähdys".
(https://arosolutions.1g.fi/kuvat/Volvo%20S40%202.4i/2024/20.08.2024/trigger_oscilloscope.png?img=smaller)
Eli vieläkään kampiakselilla ei ole armingia ja nokka laukkoo mennen tullen... Laitan nyt MaxxEculle kyssärin onko mulla oikeat firmwaret.
-
MaxxEculta saatu vastausta ja niiden perusteella päädyin katsomaan polttoaine asetuksia. Injection angle pielessä ja nyt lähti käymään.
Mitään kommenttia ei noihin outoihin oscilloscope näkymiin ei tullut, että kai ne sitten oli ok...
-
Palataampa aiheen pariin taasen. Noh nythän se käy, mutta tyhjäkäynti pyörii koko ajan 2000-3000 tietämillä. Kaasuläppä väittää olevansa 0,9% auki. Lambda 0.7-0.8 tietämillä, jos säädän autotunella VE taulukkoa (=vähentää bensaa), kierrokset kasvaa. Nyt ei omaan järkeen mahdu, että mistä ihmeestä saa ilmaa vai onko joku muu säätö niin pielessä? Vai vielä vaan tiputtaa raa'asti kaasuläpän tavoitetta tyhjäkäynnillä? Imuvuotojen mahdollisuus tarkistettu.
Innokkaimmille täydellinen LOG (https://arosolutions.1g.fi/kuvat/x-files/log_2024-08-27_180925.MaxxECU-Zip-log)
-
Palataampa aiheen pariin taasen. Noh nythän se käy, mutta tyhjäkäynti pyörii koko ajan 2000-3000 tietämillä. Kaasuläppä väittää olevansa 0,9% auki. Lambda 0.7-0.8 tietämillä, jos säädän autotunella VE taulukkoa (=vähentää bensaa), kierrokset kasvaa. Nyt ei omaan järkeen mahdu, että mistä ihmeestä saa ilmaa vai onko joku muu säätö niin pielessä? Vai vielä vaan tiputtaa raa'asti kaasuläpän tavoitetta tyhjäkäynnillä? Imuvuotojen mahdollisuus tarkistettu.
Innokkaimmille täydellinen LOG (https://arosolutions.1g.fi/kuvat/x-files/log_2024-08-27_180925.MaxxECU-Zip-log)
Kaasuläpän kalibrointi?
-
Kaasuläpän kalibrointi?
On tehty ja ainakin polkimesta toimii halutusti.
-
Palataampa aiheen pariin taasen. Noh nythän se käy, mutta tyhjäkäynti pyörii koko ajan 2000-3000 tietämillä. Kaasuläppä väittää olevansa 0,9% auki. Lambda 0.7-0.8 tietämillä, jos säädän autotunella VE taulukkoa (=vähentää bensaa), kierrokset kasvaa. Nyt ei omaan järkeen mahdu, että mistä ihmeestä saa ilmaa vai onko joku muu säätö niin pielessä? Vai vielä vaan tiputtaa raa'asti kaasuläpän tavoitetta tyhjäkäynnillä? Imuvuotojen mahdollisuus tarkistettu.
Innokkaimmille täydellinen LOG (https://arosolutions.1g.fi/kuvat/x-files/log_2024-08-27_180925.MaxxECU-Zip-log)
No kokeile vaikka lyödä käsi kaasuläpän eteen. Jos ei sammu, niin jostain vuotaa. Huohottimen takaisku, jarrutehostin, yms
Ootko kokeillu idle control min throttle asetusta ihan nollassa?
Ihan oikein näyttää säätävän kartalta kaasuläppää, kun 50asteisena noin 16% duty säätää läppää 0,4% ylös 0,5% minimistä
-
Kyllä se kaasuläpästä virhe löytyi, eli kalibroinnin olin kyllä tehnyt mutta sulkuasennon kalibroinut väärin... Oli todellisuudessa ~6,5% auki kun luulin sen olevan 0... Nyt saatu käymään aikalailla kahta tonnia tyhjäkäyntiä, joka riittää tässä kohtaa. Siirretään tässä kohtaa oikeasti asiasta ymmärtävän säädettäväksi.
-
Olisko porukalla heittää kuvia maxxecun tyhjäkäynti asetuksista. Itellä vinokone ja omalla tk moottorilla niin tyhjäkäynti seilaa enkä meinaa saada millään pelaamaan.
-
Min 50 % max 90%
P 4
I 0,4
D 0,1
Closed loop
Tyhjäkäynti tukitulla letkulla 750 rpm. Target lämpöisenä 850 rpm
Onko TPS kunnossa?