Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jen - 19.02.2019, 22:17:46
-
tommonen auto vuosikertaa -87 b230e koneella, vin yv1744842h0114039 vanha tankkivaruste on peltinen ja vissiin samanlaista ei enää saa,onko tämän korvaavan osan numero 3507494? vaikka lukeekin et ois malleihin 88-92,tässä tulee ainakin putket suoraan ja vanhassa kääntyi,samoin johto on erillaisella pistokkeella ja tässä tulee 4 johtoa ja vanhassa 3 ja maajohto tuli keskeltä sarjaa runkoon?
tässä nykyinen varuste
https://img.aijaa.com/b/00405/14670384.jpg
tämmöstä katsoin tilalle
https://i.ebayimg.com/images/g/Cr4AAOSwQZdcLUKv/s-l300.jpg
-
Juuri toteutin vastaavaa frankensteinia, -86 760 tankkilaitteeseen sovitin 95 960 tankkilaitteen kannen ja 250lph walbron painepumpun, sopivasti osia sekoittelemalla noista sai tehtyä ihan täysin toimivan ja istuvan paketin. Tankkianturi pelaa eripäin, eli se tarttee evakuoida vanhasta, ja tosiaan pieniä johdotusteknisiä muutoksia kuuluu myös matkaan. Kaikkiaan kuitenkin täysin tehtävissä kun vanhaa voi käyttää mallina. Huomaa myös kulmaerot osissa, tuo muovikantisen härdelli lähtee irti siitä kannesta, ja peltikantisen rakennelma oli ainakin mulle osuneissa versioissa melko helposti kiinnitettävissä ihan vaan klemmarilla tuohon muovikanteen ja sillä sipuli. Jopa letkut tankkilaitteessa kävi ristiin, jonkun noista tankin sisäisistä putkista joutui taivuttelemaan uuteen muotoon jota letku ylsi pumpulta kanteen... Ulkopuolelle tosiaan tarttee letkut uusia, nuo lähdöt on eri kohdissa ja eri suuntiin. Täyttöputki on paikollaan ja se käy suorilta.
-
Juuri toteutin vastaavaa frankensteinia, -86 760 tankkilaitteeseen sovitin 95 960 tankkilaitteen kannen ja 250lph walbron painepumpun, sopivasti osia sekoittelemalla noista sai tehtyä ihan täysin toimivan ja istuvan paketin. Tankkianturi pelaa eripäin, eli se tarttee evakuoida vanhasta, ja tosiaan pieniä johdotusteknisiä muutoksia kuuluu myös matkaan. Kaikkiaan kuitenkin täysin tehtävissä kun vanhaa voi käyttää mallina. Huomaa myös kulmaerot osissa, tuo muovikantisen härdelli lähtee irti siitä kannesta, ja peltikantisen rakennelma oli ainakin mulle osuneissa versioissa melko helposti kiinnitettävissä ihan vaan klemmarilla tuohon muovikanteen ja sillä sipuli. Jopa letkut tankkilaitteessa kävi ristiin, jonkun noista tankin sisäisistä putkista joutui taivuttelemaan uuteen muotoon jota letku ylsi pumpulta kanteen... Ulkopuolelle tosiaan tarttee letkut uusia, nuo lähdöt on eri kohdissa ja eri suuntiin. Täyttöputki on paikollaan ja se käy suorilta.
yes okei ja kiitos,täytyy tutustua juttuun ku saa siihen nyt toisen tankkilaitteen.
-
Tuolla muutama kuva ja sana omasta vaihtotyöstä, on 765:n, mutta samat ne on (vastauksesta 193 eteenpäin).
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25022.180 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25022.180)
-
Tuolla muutama kuva ja sana omasta vaihtotyöstä, on 765:n, mutta samat ne on (vastauksesta 193 eteenpäin).
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25022.180 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25022.180)
kiitos,tässä rojektissa kävi niin että piti esipumppu vaihtaa kun oli mykkä ja pääpumppu huutaa kun sika vaikka onkin uusi,mutta tämä varuste niin mätä et roskis kamaa,jenkeistä tuli jo yksi hienokuntoinen peltinen vanhanmallinen missä vielä pistokekkin ja putket samat mutta silti vääränlainen,siinä kohokin ulkopuolinen pingispallo stidin päässä samallalailla kun 200 sarjassakin,en tie mihin malliin on vaikka niin vannottivat että vuoteen 87 käy!
-
Juuri toteutin vastaavaa frankensteinia, -86 760 tankkilaitteeseen sovitin 95 960 tankkilaitteen kannen ja 250lph walbron painepumpun, sopivasti osia sekoittelemalla noista sai tehtyä ihan täysin toimivan ja istuvan paketin. Tankkianturi pelaa eripäin, eli se tarttee evakuoida vanhasta, ja tosiaan pieniä johdotusteknisiä muutoksia kuuluu myös matkaan. Kaikkiaan kuitenkin täysin tehtävissä kun vanhaa voi käyttää mallina. Huomaa myös kulmaerot osissa, tuo muovikantisen härdelli lähtee irti siitä kannesta, ja peltikantisen rakennelma oli ainakin mulle osuneissa versioissa melko helposti kiinnitettävissä ihan vaan klemmarilla tuohon muovikanteen ja sillä sipuli.
Miten anturipaketti on kiinnitetty peltikantiseen? Itellä ois kans tarkotus vaihtaa pelkkä kansi muoviseen ja uusi siirtopumppu.
-
Miten anturipaketti on kiinnitetty peltikantiseen? Itellä ois kans tarkotus vaihtaa pelkkä kansi muoviseen ja uusi siirtopumppu.
Pelkkä kannen vaihto vaatii hieman askartelua. Helpompi vaihtaa koko paketti.
(https://lankku.kuvat.fi/kuvat/745%20-87%20Turbo/Laitot%202020/tankkipaketit.jpg?img=medium)
-
Pelkkä kannen vaihto vaatii hieman askartelua. Helpompi vaihtaa koko paketti.
(https://lankku.kuvat.fi/kuvat/745%20-87%20Turbo/Laitot%202020/tankkipaketit.jpg?img=medium)
Varmasti näin, mutta mittari näyttää perunoita. Ellei sitten anturiputki käy kohtuudella uudempaan asetelmaan.
No, siinähän tuon näkee, jos ehtis viikonloppuna päästelemään vanhan irti.
-
Sepä oli ihan niksnaks-homma. Ylimääräiset kilkkeet elimenluovuttajasta irti ja vanha asetelma klemmarilla kiinni kuten aiemminkin. Anturin piuhat kolvasin kanteen ja pumpulle vedin 2,5 mm2 johdot, piisaapahan vaikka seuraavaankin elämään.
(https://i.ibb.co/7YGJkyb/20211123-131029.jpg) (https://ibb.co/7YGJkyb)
(https://i.ibb.co/XVBjwcp/20211123-131502.jpg) (https://ibb.co/XVBjwcp)
Anturin mittasin ja totesin, että vastus kasvaa pariinsataan ohmiin, jonka jälkeen katkeaa kokonaan, lienee osasyy miksi mittari toimii pääasiassa ensimmäisen puolikkaan alueella. Eipä haittaa noin päin. Oisko vastuslankojen yläpäässä hapettumaa tai muuta scheißea.
(https://i.ibb.co/nCx2TY5/20211123-094754.jpg) (https://ibb.co/nCx2TY5)
Vanha kansi. Lähtevä liitin repesi lopullisesti, kun sain laitettua bensalinjaan jatkoletkun ja aloin tarjoilla pumpulle suoraa virtaa tyhjentääkseni tankin. ::) Siinäpä sitten tovi liruteltiin ~50 litraa jollain 7 mm lappopillillä pönistereihin.
Suurin savotta saada tankki irti ja lattialle, kun kaikki on niin märäntynyttä, ettei aukea eikä irtoa ehjänä, muttei tarpeeksi haperoa, että hajoaisi käsiinkään. Ajele siinä sitten bensahuuruissa pirralla klemmareita poikki... :P