Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: lolvo_ - 02.03.2019, 22:00:41
-
240 vuoden -88, konepelti istuu keulasta nätisti mutta tulipeltiin nähden ei sinne päinkään. Jää tasaisesti noin 2cm rako.
Tuntuisi kuin saranat olisi liian ”korkeat” joiden takia konepelti ei laskeudu tarpeeksi alas, vai onko konepeltejä erilaisia? :idiot2:
-
Saranoita saa säädettyä :)
-
Sielä on saranas pultti minkä löysäämällä saa säädettyä takareunan korkeuden jos sarana ei oo taittunu ja säädöstä varat loppu.
-
Tänää säädin konepeltiä, vara loppui kesken ja jäi silti raottaa. Nyt on rakoa enään noin 1cm kun alunperin oli 3cm. Pirralla pitää saranoiden reikiä muuttaa että saa konepellin lokareiden tasolle :)
Mutta seuraava murheenaihe. Ohjaustehostin temppuilee siten että vasemmalle käännettäessä tehostus normaali, mutta oikealle selkeästi VÄLILLÄ enemmän tai vähemmän raskaampi. Sekä tuntuu jos suoralla tiellä päästäis ratin niin ohjaus samantien vetelee vasemmalle. Tehostajan pumppu parhaat päivänsä nähnyt, Hammastanko vai selviääkö öljyjen vaihdolla :idiot2:
-
Jos sarana on jäykkä niin se saattaa vääntää konepellin rungon mutkalle ja jää siksi irvistämään tai sitten saranat on vääntyneet samasta syystä. Kerran kyselin samasta aiheesta niin käyttäjä 240 valaisi asiasta :D
-
Itsellä 240 sama vika konepellin suhteen, koitin vähän säätää ja tuloksena oli että pelti ei auennut ollenkaan niin päätin että katotaan ajan kanssa myöhemmin. :D
-
Saranan tangot vääntyilee kun tapit menee jumiin. Irrotus putsaus voitelu ja lekaa.