Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ressu75 - 05.10.2011, 21:06:47
-
En tiedä, onko tätä jo kysytty täällä miljoona kertaa, mutta kysyn nyt kuitenkin... ::)
Elikäs Volle suhahtelee kiihdyttäessä, välillä kovempaa ja välillä hiljempaa, välillä ei lainkaan... Tehot on jossain penkin alla, kiihdyttäessä "hyytyy" ja dieselin kulutuskin olisi kasvanut (?). Mistä alan etsiä vikaa?? ???
Lisätty otsikkoon kuvaus viasta T: Miksu
-
Eipä muuta kun vikakoodin lukuun. Kannattaa kattella myös näkyykö ahtoputkissa tai jossakin jotain rikkoa tai muuta? Niillä pääsee jo alkuun
-
Okei... Kiitos :)
-
turbo siellä vaan ääntelee (uskoisin)... ja sinulle on tullut psykologinen vaikutelma siitä, että tehot on kateissa ja syö enemmän kakkua...? muuttuva siipisen turbon "ominaisuuksiin" kuuluu pieni suhina... (oma pitää miltei yhtäpaljon meteliä kuin Bensa-by-pass venttiili turbo :D ) ...vai onko jotain missä sen huomaa selvästi? ohittaessa? mut btw... savuttaako? imeekö ahtoletkuja kurttuun? klemmareita letkuissa löydällä? Itselle on tullu tuo D5 ahtopuoli täysin tutuks kun omassani ei ole kuin 2osaa alkuperäistä... ...kaikki muu on rakennettu uudestaa... :)
-
Ei ole kyllä aiemmin tämä dieseli suhistellut, eikä vienyt löpöäkään yhtä paljon kuin nyt :2funny:
Mutta pitänee viedä vikalukuun ja tutkiskella ne putket... Olisikin eri asia, jos olisi toooooooosi tehokas bensaturbo, sen kai kuuluukin suhistella :D
-
Ei ole kyllä aiemmin tämä dieseli suhistellut, eikä vienyt löpöäkään yhtä paljon kuin nyt :2funny:
Mutta pitänee viedä vikalukuun ja tutkiskella ne putket... Olisikin eri asia, jos olisi toooooooosi tehokas bensaturbo, sen kai kuuluukin suhistella :D
Joo, tosiaan tarkastele nuo kaikki letkut ensin, voi jossain olla vuotoa,,,sellaisessakin paikassa jota ei ihan heti huomaa.
Tuo suhina tosiaankin viittaa pitkälti johonkin letkuvuotoon, turbo ei sinänsä juurikaan ääntä pidä jos on kunnossa.
-
Joo, tosiaan tarkastele nuo kaikki letkut ensin, voi jossain olla vuotoa,,,sellaisessakin paikassa jota ei ihan heti huomaa.
Tuo suhina tosiaankin viittaa pitkälti johonkin letkuvuotoon, turbo ei sinänsä juurikaan ääntä pidä jos on kunnossa.
teutori... minun painella/ahtimella pitää... :pomo: Moni nimittää omaani T5.seks vaikka onkin diiseli... ;) Mutta yleisimmät letkut mitkä hajoo on EGR.lle tuleja n.35cm pitkä... ja tarkista myös klemmareiden viereiset kohdat... herkkiä murtumaan huonolla tuurilla...
-
Mahtaako se ahdin vinkua pieniläkin kierroksilla? Tuli mieleen tuosta aloitusviestistä kun mainittiin että kulutuskin on kasvanut.
Vika siis voi olla sellainen että yksi tai useampi injektori vuotaa dieseliä sylinteriin koko ajan. Tällöin polttoaine syttyy paineesta jo paljon ennen kuin mäntä on ylhäällä jarruttaen moottoria. Tästä seuraa nakutusta, turhaa kuormaa moottorille ja usein myös lisääntynyt ahtimen suhina. Tuollaisessa vikatilanteessa ahtimelle siis tulee vuotavan injektorin takia pakokaasua normaalia enemmän ja riittää ahtimen käyttämiseen ja "suhahteluja" kuuluu pienillä kierroksilla kaasutellessa.
-
Mahtaako se ahdin vinkua pieniläkin kierroksilla? Tuli mieleen tuosta aloitusviestistä kun mainittiin että kulutuskin on kasvanut.
Vika siis voi olla sellainen että yksi tai useampi injektori vuotaa dieseliä sylinteriin koko ajan. Tällöin polttoaine syttyy paineesta jo paljon ennen kuin mäntä on ylhäällä jarruttaen moottoria. Tästä seuraa nakutusta, turhaa kuormaa moottorille ja usein myös lisääntynyt ahtimen suhina. Tuollaisessa vikatilanteessa ahtimelle siis tulee vuotavan injektorin takia pakokaasua normaalia enemmän ja riittää ahtimen käyttämiseen ja "suhahteluja" kuuluu pienillä kierroksilla kaasutellessa.
Se suhistelu on ihan satunnaista, esimerkiksi eilen ajellessani en sitä huomannut lainkaan ??? Ja sitä suhahtelua ei ole pienillä kierroksilla, vain isommilla kierroksilla. Voihan olla että kuvittelen kulutuksen kasvaneen, kun sitä löpöä ei enää saa niin paljoa samalla rahalla, kuin joskus muinoin... Nimittäin ajelin 50 e:n dieseleillä 5 päivää... :arkkupakastin:
-
Suhahtelulle muuten löytyi syy.... Turbon letku oli rikki :-\
-
Suhahtelulle muuten löytyi syy.... Turbon letku oli rikki :-\
Isän autosta repes se ahtimen imuletku siitä ahtimen vierestä, suhisi kanssa kunnolla...
Oli muuten ihan pirun arvokas letkunpätkä sinisellä...
-
Auts, siitä meilläki on revennyt... Ei hyvä, ku muutenki on nyt tuo Volle rahareikänä... :'(
-
Suhahtelulle muuten löytyi syy.... Turbon letku oli rikki :-\
Hyvä että vika löytyi, vaikka ei siitä ilman rahaa selviä :-\
-
Itellä D5 suhisi hulluna kun kiihdytti kolmosella kiekot +2000 ja hölläs kaasun kokonaan. Purin ja puhdistelin ahtoputkiston imusarjalta ( n.2 sormen mentävä aukko oli enää, kiitos egr ) ja ääni katosi melkein kokonaan :)
-
teutori... minun painella/ahtimella pitää... :pomo: Moni nimittää omaani T5.seks vaikka onkin diiseli... ;) Mutta yleisimmät letkut mitkä hajoo on EGR.lle tuleja n.35cm pitkä... ja tarkista myös klemmareiden viereiset kohdat... herkkiä murtumaan huonolla tuurilla...
Juu juu ;)
-
Hyvä että vika löytyi, vaikka ei siitä ilman rahaa selviä :-\
Juu, ei selviä ilman rahaa... Miten voi Volvon osat ollakin niin kalliita...? Onko niissä joku "Volvo-lisä" ???
-
Itellä D5 suhisi hulluna kun kiihdytti kolmosella kiekot +2000 ja hölläs kaasun kokonaan. Purin ja puhdistelin ahtoputkiston imusarjalta ( n.2 sormen mentävä aukko oli enää, kiitos egr ) ja ääni katosi melkein kokonaan :)
Putki on ostettava uusi ja vois sitä imusarjaaki puhdistella, nyt kun sattuneesta syystä on koko Vollen etupää levitettynä... :-\
-
Miten voi Volvon osat ollakin niin kalliita...? Onko niissä joku "Volvo-lisä" ???
Näin olen ymmärtänyt 8) muihin kun saa noita varaosiakin inhimilliseen hintaan.
-
Moi, jakopään tarkastuksen takia pyrittelin kampiakselista moottoria, Kuulua rierrätyksien aikana suhinaa, mistähän moinen ääni tulis, suuttimesta, imukopan kannesta, se ollut jokin aika irti, ja liimattu, olisko muita ehdotuksia. Turbo uusi, letkuista en tiedä, mutta eihän pyörittämällä varmaan turbossa paineita?
-
Otin vuorotellen suuttimet pois, 1,2,3, ainavain suhinaa. mutta neljäs, niin suhina loppu. Tuli mieleen venttiilien vika, mitäs muut epäilee, mittariss n.601tkm, enkä usko, että remonttia tehty.
-
Juu, ei selviä ilman rahaa... Miten voi Volvon osat ollakin niin kalliita...? Onko niissä joku "Volvo-lisä" ???
Voi voi kun tietäisit. Itselläni volvossa on kromijäljitelmälliset peilinkuoret, yhden peilinkuoren hinta on 207€ :) Olisin oikealle puolelle tarvinnut uuden kuoren, kun siitä on kiinnitysklipsit katkenneet, pysyy paikallaan, mutta autopesuun mennessä joutuu irroittamaan ettei harja vie.
Kattelin ruotsista saa sitten parillisen määrän Hova.comista 81€ hinnalla, että sieltä luultavasti tilaan kun tärkeimmät laitot on autossa tehty.
-
Juu, ei selviä ilman rahaa... Miten voi Volvon osat ollakin niin kalliita...? Onko niissä joku "Volvo-lisä" ???
Subaru, ilmastoinnin paineanturi, 320€. Bmw, ABS-anturi 180€.. En pidä volvon osia mitenkään mahdottoman kalliina...