Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ajakke - 09.03.2019, 14:47:23
-
Elikkäs autona, Volvo v70 2.4 AWD -07 6-vaihteinen manuaali. Joskus muinoin tuli kerran tauluun lukemaan bromsassistance serv.erfordas, sen kommemmin siitä välittämättä ajelin menemään ja se hävisi kun auton käynnisti uudestaan. Mutta nyt oire on uusiutunut ja ei lähe pois sitte millään. Ongelmat ovat seuraavanlaiset kun koodi tulee, neliveto lakkaa toimimasta, vakionopeudensäädin ei toimi, kierrokset on normaalia korkeammat ja kaiken kukkuraksi, vaihteen kun vaihtaa niin huomaa sen nykäsyn tms. todella hyvin. Nyt kaipaisin tietoa onko muilla ollut vastaavaa ja millä korjaantunut. Hyviä ideoita saa myös antaa mitä lähtiä kahtoon ja sulkemaan pois sellaiset paikat mitkä eivät vikaa aiheuta.
-
Vikakoodit lukuun.
-
Kuten jo yllä todettiinkin, vikakoodit pitää saada luettua ja postaile koodit tänne niin lähdetään arvailemaan.
"Jarrujärjestelmä vaatii huollon" on tuo käännös.
Harrastajia löytyy Kokkolasta ja Ylivieskasta joilta varmasti löytyisi lukijaa lainaksi, ei tarvitse liikkeeseen mennä maksamaan itseään kipeäksi.
-
(https://i.ibb.co/YdDVfj1/1-B4-C2028-2739-47-F1-B2-C9-6814953-A498-C.jpg) (https://ibb.co/YdDVfj1)
Tuommoset koodit sain halppis testerillä luettua. Oisko tuolla jarrupolkimen vikakoodilla osuutta asiaan, antaako se jotain käskyjä neliveolle yms? Ja oisko Oulun alueelta ketää tiedossa kellä ois parempaa testeriä?
-
Simosta löytyy VIDA on vaan 100 km matkaa
-
Jarrupolkimellehan on kaksikin anturia.
Toinen on siellä itse polkimen juuressa ja sen tehtävänä on lähinnä sytyttää jarruvalo.
Tuo "position sensor" on sitten jarrutehostimessa kiinni oleva ulkoneva möykky, joka antaa tiedon eri yksiköille siitä, kuinka kovaa jarrua painetaan.
-
No voisko tuo position sensor sitte antaa tietua eteenpäin neliveon suuntaan?
-
No voisko tuo position sensor sitte antaa tietua eteenpäin neliveon suuntaan?
Ainakin DSTC:lle antaa.
-
Tarkistappa että jarruvalot pelaa ihan oikein.
Itsellä samoja vikoja kun jarruvalo-katkaisija (polkimen yhteydessä) meni väärin paikoilleen sisäkenno remontissa.
Sille on oma säätöviritys kun se asennetaan takaisin. Käsin vedetään anturi uloinpaan asentoon, sitten asennetaan ja aletaan painamaan kasaan kunnes jarruvalot sammuvat. Näin se muistaakseni meni.
Ecm-6663 viittaa hehkureleeseen.
-
Noniin eli takaisin asiaan. Jarruvalot pelasi myös vian ollessa ja ilman. Huomasin että kun paino jarrua vähän että ei kumminkaan jarruvalot syttyny, niin ei vikaa välttämättä tullu. Tiiä sitten onko vika anturissa vai missä. Pitää ainakin tutkia ajan kanssa se anturi ja kahtua miten se säädetään uudestaan.
-
Pitää ainakin tutkia ajan kanssa se anturi ja kahtua miten se säädetään uudestaan.
Se jarrupolkimen juuressa oleva anturi ja sen säätäminen on aika simppeli juttu. Hankalin homma on vääntäytyä sinne kuskin jalkatilaan! :D
-
Se jarrupolkimen juuressa oleva anturi ja sen säätäminen on aika simppeli juttu. Hankalin homma on vääntäytyä sinne kuskin jalkatilaan! :D
Kehtaako rouvan työntää sinne ja huuella ohojeet ulukopuoleta :D