Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 850-96 - 12.03.2019, 20:10:23
-
Hei!
Kasipätkään on tullu viime aikoina sellanen ongelma että aina käynnistettäessä joutuu sahata todella kauan ja sitten vielä kaiken lisäksi kone käy erittäin pienillä kierroksilla juuri ja juuri että se käy ja sitten vasta kierrokset nousee normaaliin tyhjäkäyntilukemiin. Kun on saanu koneen käymään niin ei siinä ole minkäänlaista käyntiongelmaa muuten. Ainoastaan käynnistettäessä oireilua.
Akun vaihdoin tuossa muutama viikkoa sitten kun silloin jo joutui sahaamaan ennen kuin käynnistyi, akunvaihdon jälkeen tuli tämä heikko käynnistyvyys ja matalat kierrokset mukaan kuvaan lisäksi.
Jakohihna ja pumpunhihna äskettäin vaihdettu.
Onko kellään ollu samanlaisia ongelmia vastaavan automallin/ moottorin kanssa?
Mitä tässä voisi epäillä, voisiko olla vain jokin pieni virhe ajoituksen säädössä?
Kysykää tarkentavia kysymyksiä jos ette saa selvää tästä taikka jos tarvitte joitakin lisätietoja
-
Ei ole itsellä ollut samanlaista ongelmaa.
Mutta, onko pumpun hihnan vaihdon jälkeen ajoitus tarkastettu testerillä ja tarvittaessa säädetty?
Muita vika mahdollisuuksia:
- vetää ilmaa polttoainejärjestelmään
- suutin/jotkut suuttimista vuotaa
- hehkut ja/tai hehkun rele
- startti väsynyt
- pumppu viallinen
-
Tarkentaakseni vähän niin käynnistyminen ei muuttunut pumpunhihnan vaihdon jälkeen vaan kun vaihdoin akun pari päivää hihnanvaihdon jälkeen niin silloin vasta alkoi takkuamaan
Ajotus on laitettu mittakellolla kohdalleen vaihdon yhteydessä
Hehkut vaihdettu noin vuosi sitten
Missä hehkun rele sijaitsee?
Skickat från min NEM-L21 via Tapatalk
-
Glow plug Relay ainakin sijaitsee kun konepellin aukaiset ja sen muovisen sulakeboksin niin heti siinä vasemmalla ne kaks isompaa relettä... ylempi niistä.
-
Monesti ongelma esiintyy vaikka auto on ollu töpselissäkin että onko se sittenkin jossakin muussa paikassa vika kun hehkutuksessa?
Pitää tuossa katella vähäsen tuota hehkun relettä, pitääkö se hankkia marmoritiskiltä kun ei löytynyt pikaisella haulla motonetistä tai autodocista?
Paikallinen korjaamo lupasi kyllä kattoa vikakoodit jos ei muuten tuu tolkkua tuohon hommaan
-
Mulla oli -96 A6 Audissa sama vika. Huonosti starttas ja päästi savut, kävi matalaa tyhjäkäyntiä. Antoi vikakoodin moottorin lämpöanturista ja pumpun ajoitus oli myöhäisellä.
Kyseinen antura löytyy ylävesiletkun lähdöstä, jos on sama kone. Fixus liikkeestä 17€