Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Antza - 06.10.2011, 08:25:39
-
On hankittu 6.10.2010. ja hyvässä kuosissa päällisinpuolin. Kone B230FT jolla just vähän yli 400.000 km ajettu. Vapavirtauskartiolla pihisee. Ei syö öljyä ollenkaan. Käy & Kukkuu :hello:
Varustettu mm: Ilmastointi, kaukosäätöinen keskuslukko, hälyt ovissa/ikkunoissa/luukuissa, cruise (ei toimi), puolinahkasisustus, sähköikkunat, airbag, abs, jalopuulistat, Classic kynnyslistat, ulkolämpömittari, sumarit, koukku, Apexín vapaavirtasuodatin, tummennetut lasit, 3" putki yhdellä purkilla jne.
Ostettaessa oli paljonkin parannettavaa ja korjattavaa. Muun muassa:
- Ovien sisäpuolen muovikahvoja oli rikki
- Kankaiset koristeet muovikahvojen takana rikki
- A-tolpan sisäsomiste rei’illä (on ollut lälläri tms. sellainen)
- Kuljettajan penkissä reikä ja penkit (puolinahka) likaiset
- Etupuskurin alta puuttui hinauskoukun kotelon suojalevy
- Valojen pesurit huitoi minne sattui
- Kuljettajan takana turvavyön lukko rikki
- Takaluukun pohjalevyn kahva palasina
- Takavalot oli pilattu (punaiset osiot) jollain lakalla
- Takavalojen sisäsuojat rikki
- Kone hävitti jäähdytysnestettä 4 ltr per 1000 km
- Radio/CD-soitin tippui paikaltaan kaasuttaessa pikkaisen paremmin
Nyt 6.10.2011 eli 1 vuotispäivään mennessä on suoritettu mm:
- Ovien sisäpuolen muovikahvoja on uusittu ja kangaskoristeet vaihdettu puujäljitelmiin
- A-tolpan sisäpuoli ja etuvetokoukun lärpäke on uusittu
- Kuljettajan penkki on paikkautettu ompelimossa
- Lasinpesurin sulat poistettu ja odottelee niiden moottoreiden poistoa (ehjät ja
tulevat heti myyntiin) & mustia reijittömiä peitelevyjä ajovalojen alle
- Turvavyön lukko on uusittu
- Takaluukun kahva ja lamppujen suojat on uusittu
- Takavalot on uusittu
- Taakse on vaihdettu vahvistetut kierrejouset
- Takalasin yläpuolelle asennettiin Volvon orkkis tuuliohjain
- Takalasin pyyhkijän läpimenoakseli irrotettu ja rasvattu (taas toimii) sekä
pyyhkijän päälle hankittiin lasikuitukotelo antamaan laadukkaampaa kuvaa
perässä päristelijöille
- Kannentiiviste on vaihdettu ja tarvittavat nippelit & nappelit sekä virranjakajan
kansi romppeineen uusittu
- Äänentoistoon tuli uusi multimediasoitin 7” screenillä
- Bensapumppu on laitettu uusiksi (tarvikeosa Bosch)
- Aluvanteet on hankittu kesäkumeille, jotka vielä vaihtuvat matalampiprofiilisempiin
kunhan ovat riittävästi kuluneet
- Ns. kolmas penkkirivi poistettu ja laitettu myyntiin (on hyvässä kuosissa)
- Sisätilan puhallin on uusittu kokonaan (mallia tarvike)
- Peruutusvalojen vaihdelaatikon anturi ja siitä lähtevä johtosarja sisään on vaihdettu
- Ja ajettu noin 20.000 km Suomessa ja Euroopassa
18.11.2011 Takajousien lyhennys ja Bilstein B8 iskareiden hankinta & asennus B8:t tilattu
03.01.2012 Ne saapuivat
14.01.2012 Ne asennettiin
25.02.2012 Tuli kiertokangelle tarve katsella kevään tuloa livenä... ei kun pajalle.
07.03.2012 Ajettiin pajalta ulos elinsiirto suoritettuna. 198.000 km ajettu B230FT nokalla.
Ensin sisään ajo koneelle ja taas mennään. Elämä on ;)
20.06.2012 Konepelti hiottu, kunnon pohjat ja orkkis maali pinnalla - on hieno!
26.09.2012 Katista perään uutta Futurezin JT 3" putkea yhdellä purkilla - mukavat murinat ;)
05.10.2012 Molemmat etujarrukilvet nyt vaihdettu uusiin eli ei enää kolise nuppukivitiellä 8)
Nyt 06.10.2012 - 2 vuotispäivä meillä :hello:
12.02.2013 Eteen ja taakse Falken 205 / 55 R16 kesäkumit & aluvanteet DeVino 8x16"
Jotka alle ekaa kertaa 20.4.2013 Kuvaa: http://aijaa.com/5wkpUH
24.08.2013 Taakse Vallilan Takomon käsin taotut kierrejouset. Nyt pysyy...! http://aijaa.com/0dbURY
28.08.2013 Taakse jarruosaa: jarrulevyt, jarrupalat, käsijarruvaijeri ja kenkäsarja - kyllä stoppaa 8)
23.09.2013 Uusi laturi 100 A. Volvo hyytyi Unkarissa M6-motarille. Nyt skulaa....
Nyt 06.10.2013 - 3 vuotispäivä meillä :hello:
07.10.2013 Eteen ne puuttuvat D24 kierrejouset asennettuna ja kuvaa: http://aijaa.com/RxtuY5
Jatkossa odottelee mm. seuraavia toimenpiteitä:
- Taka- & etuovien kaiuttimien vaihto parempiin
Kuva löytyy mm. tästä linkistä: http://aijaa.com/007159376307
Tästä löytisi toinen kuva, käyhän se näinkin; http://www.minunauto.com/auto/26082
Antza
-
Kuvalinkki lisättynä leipätekstin alareunaan, pääsee tutustumaan paremmin *W->
Ja voinhan sen laittaa tähänkin: http://www.minunauto.com/auto/26082 ;)
-Antza-
-
Vaikuttaako tuo vapaavirtausuodatin kulutuksen pienenemiseen mitenkään merkittävästi? Tuo oma -90 B230FT vetää henkeä niin hankalasta paikasta ja monen mutkan kautta että voisi sillä luulla jonkunlaista säästöä syntyvän kun pistäisi vapaavirtaavan ja esim maskin taakse :o
-
Ei mitenkään merkittävästi mutta "pihisee" pirun nätisti ;)
Keskimäärisesti kulutus 9-10 l / 100 km alle ja ylle, riippuu fiiliksestä.
Antza
-
Vaikuttaako tuo vapaavirtausuodatin kulutuksen pienenemiseen mitenkään merkittävästi? Tuo oma -90 B230FT vetää henkeä niin hankalasta paikasta ja monen mutkan kautta että voisi sillä luulla jonkunlaista säästöä syntyvän kun pistäisi vapaavirtaavan ja esim maskin taakse :o
Lokarin puolelta tuuban kautta, ei mun mielestä kovin paha? Boksin sisältä löytyvät vaahtomuovit ja hässäkät voi heittää pois. Orkkissuodattimella pärjää ihan hyvin, teet lisäreikiä siihen pohjaan/kylkeen ja siitä vaikka letkun eteen. Vuoden keskikulutus reilu 9l/100km.
Komea (ja "oikean" värinen) pakastin Antzalla ;)
Mutta eikös noi 195/55-15 kumit jää armottoman pieniksi? Jo 185/65-15 näyttää pieneltä. Madalletussa ei ehkä näytä yhtä pahalta...
-
Komea (ja "oikean" värinen) pakastin Antzalla ;)
Mutta eikös noi 195/55-15 kumit jää armottoman pieniksi? Jo 185/65-15 näyttää pieneltä. Madalletussa ei ehkä näytä yhtä pahalta...
Kiitoksia, "musta tuntuu" kanssa ;)
Nuo kumit jää nähtäväksi kokeilun kautta kun on olemassa hyvä aluvanteet, vaikkakin 15".
Minusta myös madallus edesauttaa asiaa aikanaan.
-Antza-
-
Päivitystä:
Bilstein B8:t tilattu 2 kpl taakse. Nyt odotellaan postia ;)
- Antza -
-
Taisi olla joulukiireitä tms.....
Tilasin nämä 18.11.11. ja saapuivat 3.1.2012.
No, onneksi ei ole akuuttia kiirettä!
Nyt kuiten aletaan katsoa asennuspaikkaa ja kaveria ;)
Antza
-
Bilstein B8 asennettu paikalleen tänään iltapäivällä.
Vanhan Monroet meni suoraan roskikseen.
Samalla kuormajousista 1 kierros pois.
Keskiöstä kaaren reunaan ennen n. 34 cm, nyt n. 32 cm.
Joudun kiinnittänään jousen alapäästään U-pultilla kuppiin.
Ensivaikutelma jämäkkä ja toimiva.
Sitten seuraavaksi putkihommia; katista taaksepäin kaikki uusiksi!
Antza :3/4 jättää sen:
-
Tässä muuten tuo pikkukuva isompana ;)
http://www.aijaa.com/v.php?i=003669376306.jpg
Vanhoilla Monroe iskareilla.....
Laitetaan uutta kuvaa nykyisestä kun tulee hyvä aurinkoinen keli!
Antza
-
Kuvia odotellessa ::)
-
Kuvia odotellessa ::)
Sama ollut mielessä, mutta tota moskaa nyt joka paikka täynnä....
Odotellaan vielä ;)
Antza
-
Moi kaikki 945 omistajat,
Allaolevan linkin kautta pääsee sivulle, jossa kootaan 945:a omaan miittiin toukokuun alkuun!
Tulkaapa mukaan jos vain mahdollista ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16018.0
Tehdään mukava happening :hello:
Antza
-
25.2.12 aamulla olimme lähdössä Tikkurilaan markkinoille. Ajoin P-paikaltamme pikkuteitä
eteenpäin noin 300m kun räksähti ja öljyvalo syttyi. Kone seis ja vapaalla tiensinuun tutkimaan.
Taakse lumeen jäi öljyvana - siispä tiedossa mukavaa...
Kävin katsomassa öljyvanan alkua ja sieltä löytyi mustia rautapalasia - okkei.....
Sunnuntai iltana hinasimme Volvon paikalliseen korjaamoon ja maanantaina antamaan lisää
infoa. Jo puoleltapäivin sain tietoa vahingoista - kiertokanki tullut tutkimaan kevään tuloa...
Ei kun uutta myllyä etsimään, joka löytyi nopeasti ja lähdimme appiukon Volvolla katsomaan.
Samanlainen mylly samalta vuodeltakin kuin ex. löytyi ja tuntui asialliselta - ajettuna vain
198.000 km. Peräkonttiin kone ja takaisin Vantaalle.
Eilen sain soiton, että savut otettu ja homma tuntuisi olevan puikoissa. Kylläpä tieto rauhoitti.
Tänään, 7. maaliskuuta Volvo tuli kotiin ja tuntuu jämäkältä paketilta. Nyt kuunnellaan ääniä
ja seurataan nesteitä eli tehdään sisäänajo uudelle myllylle.
Ex.mylly tuotiin talliin, jossa alan purkaa sitä ja myymään kaikki toimntakelpoinen ulos.
Löytyy mm. viime syksynä tarkastettu kansi, imu- ja pakosarjat, turbo, vauhtipyörä,
vesipumppu, termostaatin kotelo, jakopääkotelo, hihnapyörät, ja sisältä vielä jotain,
joka selviää kun avaan sen. Seurataan siis myydään osastoa tuonnempana ;o)
Tälläistä tälläkertaa. Onneksi ei käynyt pahemmin ja uutta löytyi noinkin noipeasti.
Olen nimittäin lähdössä 16.3. Keski-Eurooppaan BlackBeautyllä ja tuon tullesani pääsiäiseksi
punaista hyvää ja maistuvaa....
Pari kuvaa ex.B230FT:stä http://aijaa.com/002099724288 ja http://aijaa.com/009019724289
- Antza -
.
-
Hyi miten on rumasti mennyt.. Onko mitään hajua mikä oli syynä, alapään laakeri antautunut tai jotain?
-
Hyi miten on rumasti mennyt.. Onko mitään hajua mikä oli syynä, alapään laakeri antautunut tai jotain?
Kiertokangesta tullut kierokanki, tämä nyt vaan valistuneena arvauksena. :P
-
Hyi miten on rumasti mennyt.. Onko mitään hajua mikä oli syynä, alapään laakeri antautunut tai jotain?
Eipä vielä, mutta tutkitaan kun pääsee aukaisemaan alakertaa ;)
-
Tuli tosta rei'ästä mieleen tutun 360 2.0 pelto volvo johon laitettiin turbo ja jotain muuta viritystä.. lähti kans lohkosta pala pois ja tais viedä starttimoottorin mukanansa :D
-
Uusi kone toimii ja perjantaiaamuna 16.3. lähtö Unkariin noutamaan mm. hyvää punkkua!
Kuinka ollakkaan, tänään syylärin ylävesiletkun kiinnitysmuovi poikki :-[
Uutta kehiin ja nopeesti. Löytyi yksi käyttämätön syyläri tähänhätään ja ei kun paikalle laittamaan.
Nyt auto pihassa pakattuna ja aamulla 5:30 lähtö kaverin kautta satamaan ja laivaan.
Huomenna 1.000 km eli ohi Varsovan ja lauantaina toinen melkein samanlainen pätkä ja
illalla tiluksilla sauna päälle ja kylmää olutta kyytipojaksi.
Kahden viikon kuluttua sama takaisin - toivotaan ilman kommelluksia ;)
Palaillaan,
Antza
-
Kaikki toimi yo. matkalla kuin ohjekirjasta olisi luettu!
Nyt 13.5. kokoonkutsuttu paljon 945:a Sääksmäen Silloille klo 11:00 ja siitä klo 12:00
lähtö paraatiajona Vehoniemen Automuseoon nauttimaan Äitienpäivää!!
Tervetuloa mukaan kaikki ilmoittautuneet 945:set :hello:
Antza -H-
-
Moi pitkästä aikaa ;)
Kokoonnuttiin Äitienpäivänä ja sankka osanottohan siellä oli....
16.5 lähdin taasen Unkariin tietty Black Beautylla ja matka toimi BB:n suhteen erinomaisesti.
Reissulla BB on saanut uudet takakumit, uuden konepeltimaalauksen oikasuineen - väri sama.
Jarrut läpikävin puhdistamalla sekä öljyt ja filtterin vaihdoin matkan aikana.
31.7. kotiuduttu härmään ja täällä vaihdoin kaikki jarrupalat. Nyt ei kiteise kuin puolinahkapenkit
ja vänkäri. Niitä ei vaihdeta.
3" pakoputki katista taaksepäin odottaa kaupassa ja se laitetaan paikalleen seuraavalla Unkarin
reissulla syyskuussa.
Näillä taas eteenpäin.
-
Moi,
Futurez JT 3" putki yhdellä pöntöllä laitettu alle. Hyvät hyrinät ;)
Taas edettiin,
Antza
-
Ja kaiken hyvän lisäks saat viellä tohon orkkis koteloo pipercrossin/k&n pestävän vapaavirtaussuodattimen räpeltämättä mitään kehnoja kartiosuodattimia sinne:)
-
Ja kaiken hyvän lisäks saat viellä tohon orkkis koteloo pipercrossin/k&n pestävän vapaavirtaussuodattimen räpeltämättä mitään kehnoja kartiosuodattimia sinne:)
Joo, mulla on APEXin vapaavirtaussuodatin siellä pihisemässä 8)
ja sitäkin hoidetaan näin: http://www.knfilters.fi/KN_Filter_Clean_FI.htm
-
Onhan noiden pestävien filttereiden kanssa kiva pelata mut vakio suodattimen kanssa pärjää hyvin reilusti yli 350hv. Esim. M3:sessa (3.2) on suodatin melkein puolet pienempi mitä toi Volvon. Toki vaihtoväli on vähän lyhyempi. K&N oli omassakin joskus mutta vaihtui kun imuputkesta löytyi hienoa hiekkapölyä ja jossain testissä myös mainittiin että hyvin hengittää mutta suodattaminen kehnoa. Kompuran siipi ei pidemmän päälle tykkää hyvää vaikka se muu pöly jäisikin sinne öljyiseen cooleriin.
-
Onhan noiden pestävien filttereiden kanssa kiva pelata mut vakio suodattimen kanssa pärjää hyvin reilusti yli 350hv. Esim. M3:sessa (3.2) on suodatin melkein puolet pienempi mitä toi Volvon. Toki vaihtoväli on vähän lyhyempi. K&N oli omassakin joskus mutta vaihtui kun imuputkesta löytyi hienoa hiekkapölyä ja jossain testissä myös mainittiin että hyvin hengittää mutta suodattaminen kehnoa. Kompuran siipi ei pidemmän päälle tykkää hyvää vaikka se muu pöly jäisikin sinne öljyiseen cooleriin.
Mulla on kartio omassa ja se vaihtuu pois tämän syksyn aikana. Saa nähdä mitä putkista löytyy kun rupee purkamaan.
-
Nyt ne 16" vanteet ja kumit alla ekaa kertaa!
Aika makeet ;)
Kuvaaa; http://aijaa.com/5wkpUH
- Antza -
-
Onko nuo nyt ne Devinot? Ei pahat, kiva erilaisuus kun kanttivolvossa on jotain muutakin kuin niitä orggiksia (vaikka ne ovatkin hienoja).
-
Juurikin DeVinot. Minusta myös aikas ok, kiitos, eikä ole tullut vastaan vielä toisia.
Toki saa tulla & hyvä jos tulee.
-
24.8. päivitettiin taakse Vallilan Takomon käsintekemät kierrejouset.
Nyt kestää painoa eikä tipu alas. Kuormajousilla ei pysynyt :pomo:
Eteen B6:set ja D24 kierteet tilattu ;)
-
Nyt olen kokonaan unohtanut päivittää tätä.
Pitääpä tehdä päivitys parin vuoden asioista - huh, mites tässä näin on käynyt :o
BlackBeauty on hallissa ja kulkee kivasti edelleen 8)
Antza