Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Hiltsu - 06.10.2011, 12:47:59
-
V70 -97 oikeassa etunurkassa paukkaa? Paukahdus on satunaista, ja yleensä kuuluu kun pyörät on käännettynä. Esim. Äsken parkista pakitettaessa pamahti ja risteyksessä vaihteen vaihdon jälkeen pamahti.
Kuulostaisi jotenkin jousen ääneltä... Kurkkasin pellin alle, ja kokeilin iskarin päässä olevia "lautasia" oikean puoleinen vaikuttaisi olevan löysällä, sillä se "lautanen" joka on ilmassa, niin pyörii sormin.
Kiristänkö pulttia, vai kuuluuko olla noin? Vai olisko vika jossain muualla?
Kiitos :)
-
no jos kiristyy niin kiristä..
-
Mullakin oli/vähän samanlaista mut en tiedä miksi.
Satunnaisesti sitä tuli ja loppui kun vaihdoin raidetangonpäät. :o
-
V70 -97 oikeassa etunurkassa paukkaa? Paukahdus on satunaista, ja yleensä kuuluu kun pyörät on käännettynä. Esim. Äsken parkista pakitettaessa pamahti ja risteyksessä vaihteen vaihdon jälkeen pamahti.
Kuulostaisi jotenkin jousen ääneltä... Kurkkasin pellin alle, ja kokeilin iskarin päässä olevia "lautasia" oikean puoleinen vaikuttaisi olevan löysällä, sillä se "lautanen" joka on ilmassa, niin pyörii sormin.
Kiristänkö pulttia, vai kuuluuko olla noin? Vai olisko vika jossain muualla?
Kiitos :)
Paljonkos on kilometrejä mittarissa?>jos ajaa ympyrää ratti lähes ääriasennossa ja paukutus /naputus kuuluu arvaisin vetarin niveltä.>tuo iskarin pään lautanen ei ainakaan minun kasipätkässä pyöri sormin? kannattaa tutkia otaksun> esim.jousi on paikallaan,ehjä,vetarin kumit, jne.. ja ne raidetangon päätkin topakasti heilutella joka suuntaan.
-
Pitää huomenna tutkiskella.Ekaks ainakin löysät mutterit kiristellä :idiot2:
Mites tuon raijetangon välyksen voi todeta?
Ai niin ja auton mittarissa kohta 400tkm
Autosta meni keväällä ulompi vetari, jolloin pauke oli paljon pahempaa kunnes vedot loppu.
Kuinkas suuri väli siinä iskarinpään lautasessa tulee olla? Kun ne tuntuu leijuvan noin ½cm korkeudella...
Ja millaiset raijetangon päät menee tollaseen -97 tdi V70 volleen? Motonetilta kattelin jotta parinkympin osia olisi, mikä lie laatu sitten. Niin ja vaihdetaanko vain väljä, vai laitetaanko kerralla sisemmät sekä ulommat vaihtoon molemmin puolin?
Kysympähän tähän samaan että saako kyseiseen kärryyn mistä säädettäviä koiranluita? Suunnitelmissa ois pudottaa keulaa 60mm joten varmaan olisi ihan tarpeelliset?
Kiitos vinkeistä ;)
-
Kurkkasin pellin alle, ja kokeilin iskarin päässä olevia "lautasia" oikean puoleinen vaikuttaisi olevan löysällä, sillä se "lautanen" joka on ilmassa, niin pyörii sormin.
Se "lautanen" on varmaan rikki. Vaihda uusi tilalle.
-
Kysympähän tähän samaan että saako kyseiseen kärryyn mistä säädettäviä koiranluita? Suunnitelmissa ois pudottaa keulaa 60mm joten varmaan olisi ihan tarpeelliset?
Kiitos vinkeistä ;)
[/quote] Ei ole vielä koskaan vastaan tullut "säädettäviä koiranluita " ::)
Ja - 60mm huh huh 8)
-
Ihan niinku jonkun projektissa olis ollu... Kyllä sillä vielä pääsee, samalla päivittää muutakin.
-
Pitää huomenna tutkiskella.Ekaks ainakin löysät mutterit kiristellä :idiot2:
Mites tuon raijetangon välyksen voi todeta?
Kuinkas suuri väli siinä iskarinpään lautasessa tulee olla? Kun ne tuntuu leijuvan noin ½cm korkeudella...
Nosta keula ilmaan ja käännä pyöriä (ei ratista vaan pyörästä) jos tuntuu olevan klappia niin sit otat raidetangonpäästä kiinni ja kokeilet uudestaan, tunnet sen onko siinä pallonivelessä vai tangon sisemässä se väljyys.
Lautaset leijuvat mullakin samoissa luokissa ja paukkuu ajaessa. :buck2:
-
Kävin äsken kiristämässä, ja reilun kieroksen pyörähti. Mietin vaan että oliko vika siinä löysyydessä, kun ei kolissu 50km matkalla.
-
no kyllähän se kolisee jos väljyyttä on..toivottavasti oli noin edullinen korjaus :)
-
Toivotaan että oli vika siinä löysyydessä. Ajettu nyt noin 130km tajamaa, hiekka ja piki tietä ei ongelmaa. Mutta seuraillaan tilannetta.
-
Ei ole vielä koskaan vastaan tullut "säädettäviä koiranluita " ::)
Kyllähän noita on, suuremmilla pudotuksilla yleensä välttämättömät, mutta ei välttämättä suoraan kyseiseen malliin löydy. Tutki jos jossain mallissa päät, sekä niiden pultit on samankaltaiset, ja pituus on lähellä, niin siitä sitten.
Esim. tuolla malleja jos ei kyseiset vempeleet ole aiemmin tullut vastaan http://www.tuningstudio.fi/portal/tuoteryhmat?productcategory=1405
-
Tullut selattua tuolta, kiitos silti. Onkos 850:iin saanu jostain? Pitää koluta noita projekteja, jos sattus silmään.
-
Yhden asiakkaan autoon laitoin säädettävät koiranluut, oli tilannut ne muistaakseni steffanssonilta Ruotsista.
Itsellä jos olis tarvetta niin joko lyhentäisin orkkistankoja tai tekisin uudet itse uniballeista ( esim. http://www.jatek.fi/auto-osat/product/1479 ) ja kierretangosta.
-
Kuinkas paljon V70 -97 koiranluu eroaa V70 -01--> koiranluista? Kovasti ois saman mallisia...
-
Vissiinkin 850:n ja V70:n koiranluut on samallaisia? Näkkyypi K-sportilta löytyvän... http://www.ksportfinland.com/product_info.php?cPath=915&products_id=9156
Minkähän mittanen pitäs tilata? Paljos vakio luun mitta on? Siitä vissiin sitten 60mm pois?
-
ota huomioon että jos sitä autoa tiputtaa niin se vajaajan ja iskarin varren välinen matka mun käsittääkseni pitenee...
-
Onko noin? Itse en ole ikinä katsellu alustan rakennetta silleensä, niin ei tietoa.
-
ota huomioon että jos sitä autoa tiputtaa niin se vajaajan ja iskarin varren välinen matka mun käsittääkseni pitenee...
näinhän se on, ota vaikka keula ylös ja tunkkaa alatukivarresta niin huomaat kun vakaajatangonpää nousee.
Maalaisjärjellä ajatellen:
ja niin paljon kuin madaltaa, saman verran pitää lisätä koiranluihin pituutta.
Joko muuten pauke on loppunut?