Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Aapeli - 06.10.2011, 19:24:14
-
Notta semmosta aloin pähkäilemään että mites onnistuu (jos onnistuu) B200 lohkosta tehdä 94mm Kuplan männillä n.2250 kuutioisen?
-
Kestääkö B200 lohko moista porausta?
-
Kestääkö B200 lohko moista porausta?
Juurikin tämä oli päälimmäisenä mielessä.
-
Ennen kuin kukaan ehdottaa B230 lohkon hankkimista niin tiedoksi että muutamissa luokissa säännöt rajoittavat vierasmoottorin kuutiotilavuuden tuohon 2250
-
Ennen kuin kukaan ehdottaa B230 lohkon hankkimista niin tiedoksi että muutamissa luokissa säännöt rajoittavat vierasmoottorin kuutiotilavuuden tuohon 2250
Itse meinasin jo kirjoittaa että B230 lohkoa vaan, mutta arvelinkin että varmaan jotain tällaista on takana.
Toki nämä tiedot voisi aloittaja kirjoittaa heti ekaan postaukseen, niin ei turhaan tuhlata ruutia juttuihin, jotka eivät kuitenkaan käy. :)
-
Akseli vaan epäkeskoksi , ja pitempää kankea , sekä matalampaa mäntää :buck2:
Vai onko iskua rajoitettu ?
-
nii iskua saa todennäköisesti kyllä lyhentää... näin ainakin joskus oli jokkiksessa :hello:
-
No eikös tavoite ollut kyllin selkeästi ilmoitettu? :)
Nooh... Niinhän se on että pitäs jäädä kuutiotilavuus alle tuon 2250.
Tuollaisen saa kyllä B21:stä 94mm kuplan männillä. Puristuskorkeuksissa vaan niin suuri ero että ois vaihdettava pidemmät veivit (mitkähän kävis parhaiten?) tai ottamalla lohkosta noin 7mm pois.
B200:ssa ois tuo puristuskorkeus niin paljon lähempänä kuplan mäntien purituskorkeutta. Mutta niin se on varmaan unohdettava moisen kanssa hulluttelu...
-
Kaverille lahjotin moparin 318 veekasin kanget b19 koneeseen, kun teki kuplan männillä vastaavan. Meni suht pienillä muutoksilla.. olisko yläpäähän tullu joku mazdan tai vastaavan hela ja alapää meni pesän suurentamisella? En tarkkaan muista.
-
Kyl se pari jokkis kisaa kestää sit voi sylinteri venahtaa tai romahtaa, sen verran ohkaseks menee.