Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Volvosnake - 26.03.2019, 16:50:12
-
Kysellääs täältä!
Itellä on nyt muutaman kerran aamulla käynnistäessä tullut viesti "ajonvakautus pois käytöstä" xc90 2005 vm, (kelit vaihdellut plussasta yöpakkasille, ollut lohko kiinni useamman tunnin, tullut n.2 viikoin välein
sitten kun sammutan auton ja starttaan uudestaan, niin vika viesti katoaa.
Onkohan kenelläkään hajua, mistä voisi tuo johtua, johtuuko ngelma siitä, että lämpötilat vaihtelee plussata miinukselle via mistä johtuu. Sinänsä harvoin ilmestynyt vika, ja hävinnyt aina saman tien, kun sammuttanut auton jastartannut uudestaan, ja ehkä n. 300 käynnistyksestä 2 kertaa tullut tuo viesti, mollemmilla kerroilla heti aamulla pakkasyön jälkeen (vaikka ollutkin lohkossa kiinni 3 tuntia)
Mistä tuo voisi johtua?
-
Vikakoodinluvulla pääsee alkuun niin tarvitsee arvailla vähemmän.
-
Vikakoodinluvulla pääsee alkuun niin tarvitsee arvailla vähemmän.
Ok! Mistä ne luetaan ja millä? Minkä hintaista lystiä tuo koodien lukeminen on? Kun hälyytys häviää, niin jääkö jonnekin kuitenkin muistijälki häiriöstä? Ja jos on vika koodeja, niin meneekö auto katsastuksesta läpi?
Näin hienot tekniset laitteet on itelle ihan uutta, ajellut aina tosi vanhoilla perus autoilla tähän mennessä, niin uus juttu mulle nää vikakoodit. Kiitokset viestistä!
-
Volvolla saavat parhaiten vikakoodit ulos. toki monimerkkikorjaamoillakin on koodinlukijat mutta välttämättä ajonvakautuksen koodit ei siellä näy.
Volvolal taisi olla koodin luku jotain 70€
-
Volvolla saavat parhaiten vikakoodit ulos. toki monimerkkikorjaamoillakin on koodinlukijat mutta välttämättä ajonvakautuksen koodit ei siellä näy.
Volvolal taisi olla koodin luku jotain 70€
Eli vaikka ei olisi mitään vikakoodia päällä, niin sieltä saa silti dataa pihalle?
-
.....koita ottaa akku irti hetkeksi, en takaa, mutta halpa yritys. :(
-
Jos auto Turun alueella niin laita yv.
-
Veikkaus: akku kyykkää startatessa ja poikii vikakoodeja
-
.....koita ottaa akku irti hetkeksi, en takaa, mutta halpa yritys. :(
Mites vikaoodin lukulaite? Onko fiksu investointi, ja onko jotain hyvää mallia suositella kyseiseen Volvoon?
Niin, siis koodi häviää kun sammuttaa ja starttaa uudelleen. Ja tosiaan se on nyt 2 kertaa pakkasyön jäljiltä käynnistäessä tullut tässä parin kuukauden aikana. Eikö sen pitäisi jäädä päälle jos pysyvä vika?
No jos iilmestymisväli tihenee, niin pitänee käydä luetuttamassa sitten viimeistään ennen syssyä. Ja jääkö nuo vikakoodit muistiin, jos tuon ilmoituksen kuittaa luetuksi read napista viiksen päästä?
Sori jos kyselen tyhmiä, mutta itelle suht uus maailma :)
Ja en valitetavati ole Turun suunnilla, täällä idemmässä vaikutan
-
Ajonvakautuksen viasta jää aina vikakoodi muistiin, vaikka kuittaa viiksestä..
Omassa käytössä löytyy tälläinen lukija:
https://www.elekma.com/icarsoft_i906_volvo_vikakoodinlukija
-
Ajonvakautuksen viasta jää aina vikakoodi muistiin, vaikka kuittaa viiksestä..
Omassa käytössä löytyy tälläinen lukija:
https://www.elekma.com/icarsoft_i906_volvo_vikakoodinlukija
ok, kiitos tiedosta!
tuoha värkkihän on siihen nähden melko edullinen, jos autoliikkeessä maksaa koodien luku 70€ / laaki
Tosin, ymmärtääkö niistä koodeista sitten itse yhtän mitään, vai onko täällä "vertaistuki-ryhmässä" kuinka hyvä tietopankki?
E: motonetin motomaatissa vikakoodin luku 10€, onko kokemuksia, ymmärtääkö volvoja kuinka hyvin?
-
Täältä saa apua ja kehtaan väittää että kaikki koodit kyllä aukeaa kun ne tänne laittaa. juu oma lukija on hyvä olla näiden uudempien kanssa, korjaamojen hintahaitari taitaa olla 20-100€ välillä... ovat haistanut helpon rahan tässä.
Motomaatti lukenee normi obd2 koodit ainakin eculta mutta ei ehken mene muihin yksiköihin. siksi olisi hyvä olla aina se volvolle tarkoitettu malli
-
Ajonvakautuksen viasta jää aina vikakoodi muistiin, vaikka kuittaa viiksestä..
Omassa käytössä löytyy tälläinen lukija:
https://www.elekma.com/icarsoft_i906_volvo_vikakoodinlukija
Tätä tuotetta voin lämpimästi suositella, ollut itsellä reilun vuoden käytössä ja on maksanut itsensä takaisin jo monta kertaa.
Ja mitä tuohon diagnosointiin tulee niin tänne kun antaa vikakoodin niin apua saa kyllä todella hyvin vian selvittämiseksi.
-
Tätä tuotetta voin lämpimästi suositella, ollut itsellä reilun vuoden käytössä ja on maksanut itsensä takaisin jo monta kertaa.
Ja mitä tuohon diagnosointiin tulee niin tänne kun antaa vikakoodin niin apua saa kyllä todella hyvin vian selvittämiseksi.
Ok! Laitetaan tilaukseen! Toimiiko siis tuon 2005 xc90 kanssa, mutta myös uusien vuosimallien kanssa myös?
Ties jos tässä vaikka seuraavakin auto olisi volvo, kun tämä nykyinen on tarkoitus joskus vaihtaa. On ensimmäinen volvoni, ja ihan paras kosla tää xc90! tosi hyvä maantiellä, ja mahtuu penkit kaadettuna nukkumaan taakse ongelmitta.
-
Ok! Laitetaan tilaukseen! Toimiiko siis tuon 2005 xc90 kanssa, mutta myös uusien vuosimallien kanssa myös?
Volvot 1997 eteenpäin ja listalla myös XC90..
Tuon lukijan mukana tulee jonkinlainen kirjanen, mistä selviää jotain koodeja.
Mutta khyyl täällä foorumilla autetaan missä vaan pystytään..
-
Veikkaus: ratin asentoanturi ;)
-
Ajonvakautuksen viasta jää aina vikakoodi muistiin, vaikka kuittaa viiksestä..
Omassa käytössä löytyy tälläinen lukija:
https://www.elekma.com/icarsoft_i906_volvo_vikakoodinlukija
Onko tämä helppokäyttöinen ja saako koodit kaikki kätevästi pihalle? Ja onko jossain tulkintaa koodeista?
Tietysti ebayssa näyttää olevan kanssa laitteita vaikka millä mitalla, tekeekö niillä mitään?
-
Veikkaus: ratin asentoanturi ;)
Tuleeko tää vaikka on ratti ihan suorassa käynnistäessä auton?
-
Tupupan tätä akku-ideaa. Jos vikoja tulee vain käynnistyksessä, akun jännite saattaa käydä niin alhaalla, että osa purkeista käynnistyy uudestaan ja väylien ylösajo kestää sen verran, että ecu ehtii tulkita vikoja. Kun saat koodinlukijan, ongelman tunnistaa mm. siitä, että herjaa useampaa väyläongelmaa silloin kun diagnostiikka herjaa esim. sitä ajonestoa. Minulla kävi tämä S40 kanssa, Volvo akku vasta sisäänajettu tänä talvena, vuosimallia 2005 ;)
-
Tupupan tätä akku-ideaa. Jos vikoja tulee vain käynnistyksessä, akun jännite saattaa käydä niin alhaalla, että osa purkeista käynnistyy uudestaan ja väylien ylösajo kestää sen verran, että ecu ehtii tulkita vikoja. Kun saat koodinlukijan, ongelman tunnistaa mm. siitä, että herjaa useampaa väyläongelmaa silloin kun diagnostiikka herjaa esim. sitä ajonestoa. Minulla kävi tämä S40 kanssa, Volvo akku vasta sisäänajettu tänä talvena, vuosimallia 2005 ;)
Jees, pitää testata. Molemmilla kerroilla vika tullut myös silloin, kun ollut lohkossa (tai mikä säteilylämppärinäissä ikinä onkaan) yli 3h kiinni. Mut juu, hommailen sen lukijan seuraavaksi
-
Mites, kumpin näistä on toimivampi värkki, jos pitää silmällä nimenomaan tätä 2005 vuoden xc90, vikakopoodein tunnistusta ja nollausta silmällä pitäen
https://www.elekma.com/volvo-vikakoodinlukija-t75
vai
https://www.elekma.com/icarsoft_i906_volvo_vikakoodinlukija
Ja poikkeevatko ominaisuuksiltaan jotenkin oleellisesti toisistaan?
opnko käyttäjä kokemuksia jakaa?
-
2005 vuoden xc90, vikakopoodein tunnistusta ja nollausta silmällä pitäen
https://www.elekma.com/icarsoft_i906_volvo_vikakoodinlukija
Tällä näkee myös live-dataa jos on tarvetta joskus tutkia jotain tarkemmin..