Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 945turbo23 - 31.03.2019, 20:50:06
-
Moro!
Mulla ton kutitellun B230FK:n perästä AW71L ei suostu vaihtamaan isommalle, jos antaa vähänkin enempi kaasua (juuri ja juuri ahtojen puolelle ja ylöspäin), vaan jää rykimään rajoitinta vasten.
Sitten, kun hellittää kaasua, niin vaihtaa laiskasti isommalle.
Öljyjen vaihto sekä öljypohjan ja suotimen tiskaus ei auttanut.
Mikä vois olla vikana ja miten vois korjata?
-
Kickdown-vaijeri liian tiukalla?
-
Kickdown-vaijeri liian tiukalla?
Tätä veikkaisin itekki .
-
Vaijerin kuoren pää karkailee omasta. Tulee holkista ulospäin mut ei näy muutaku painaa kuoren takasi holkkii sen 10mm. Pitäny virittää siihe jotain mut on tullu aina muuta.
-
Moro!
Kikkarivaijeri liian löysällä. ;D
Normaaliasennossa liian tiuhaan vaihtaa pienemmälle.
Tällä löysäyksellä on laatikko saatu ajettavaksi ilman ahtoja.
Voisko pakkojen kuluneisuus tehdä tätä?
Ei kuitenkaan luista.
-
Samanlaista ollut havaittavissa.
Kickdownvaijeri löyhällä, pitää polkemalla polkea käyttöön eikä normiajossa käytännössä toimi.
Rajoittimelle nyt harvoin tarvitsee kierrättää, mutta kevyemmälläkin kiihdytyksellä tahtoo pantata suurempaa vaihdetta, jää pyörimään kierroksille vaikkei kuormita ja vauhti on jo tasaantunut. Melkeimpä helpoin pykällyttää vaihteet pienillä kaasunnostoilla.
Samaten tempoo mielellään pykälää pienemmälle, jos tuuli kääntyy vähänkään vastaiseksi. :(
-
Moro!
Kuullut sellaista juttua, että kun pakat ovat kuluneet, niin ei öljy riitä vaihtoservolle.
Levyremppaa tiedossa. :'(
-
Moro!
Nytten on aika avata elämäni ensimmäinen AW71L.
Saakos jostain korjausopasta antaan itsevarmuutta?