Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: lirtsi - 02.04.2019, 18:59:30
-
Heippa.
Auto siis -99 v70 2.4 bensa. Etupää tuntuu siis epävakaalta.. Olen käyttäny nyt korjaamolla 3:sti ja vikaa ei muka oo.. Ni löytysköhän täältä apua et mitä lähden tutkimaan..
Etupää siis tärisee ajossa. Tärinä isoliikkeistä (ihan kuin ajaisi kuoppaisella tiellä) eikä tunnu kokoajan. Etuosasta kuuluu myös järjetön mörinä ja samaan aikaan ihan kuin sirkka sirittäis jossain.
Hihna just vaihdettu, imuvuoto jossain jonka vuoks ei anna kaikkia tehoja ulos.. Muuten jarrut, iskarit ym vaihdettu ajallaan.
Niin.. Apua :-\
-
Onko renkaiden tasapainotus tarkastettu? Tuliko vika heti jos olet vaihtanut kesärenkaat? Lämpeneekö etujarrut ajaessa?
-
Vaikuttaako ääneen/tärinään se, että ajaako suoraan vai kääntyykö? Entä se onko veto päällä vai ei?
-
Onko jompi kumpi etuvanne / jarrulevy kuuma tuon jälkeen? Aikamoisen tärinän sai aikaiseksi opetuspolkimen vuoksi laahaamaan jäänyt jarru. Jäähdyttyä toimi taas suht'normaalisti. Löysä alapallonivel sai kanssa renkaan vippaamaan vauhdissa. Mutta tuo on nyt eka asia, että vaikuttaako kytkimen pohjaan painaminen ääneen/tärinään?
Edit: jarrut olikin jo mainittu eli +1 niille :D
-
Onko renkaiden tasapainotus tarkastettu? Tuliko vika heti jos olet vaihtanut kesärenkaat? Lämpeneekö etujarrut ajaessa?
Kyllä on :) Vanteet katsottu suoriksi. Renkaat yhden kesän ajetut. Jarrut lämpenee vähän ei huomattavasti mutta haisevat.. Levyt on kierot tai näin oletan kun jarruttaessa tärisee..
-
Vaikuttaako ääneen/tärinään se, että ajaako suoraan vai kääntyykö? Entä se onko veto päällä vai ei?
Ei vaikuta. Kääntäessä ei kuulu ylimääräisiä kolinoita kuten esim silloin jos koiranluut tms menny.. Mmmm ääni kuuluu enimmäkseen normaalissa kaupunkiajossa, sen aikana voimakkuus vaihdellen.
Auto on automaatti.
Pahin mörinä kuuluu kierrosten laskiessa ja tyhjäkäynnille siirryttäessä samoin kiihdyttämään lähtiessä. Tuo vastannee kysymyksern .."vedot päällä tai ei.."? :)
-
Onko jompi kumpi etuvanne / jarrulevy kuuma tuon jälkeen? Aikamoisen tärinän sai aikaiseksi opetuspolkimen vuoksi laahaamaan jäänyt jarru. Jäähdyttyä toimi taas suht'normaalisti. Löysä alapallonivel sai kanssa renkaan vippaamaan vauhdissa. Mutta tuo on nyt eka asia, että vaikuttaako kytkimen pohjaan painaminen ääneen/tärinään?
Edit: jarrut olikin jo mainittu eli +1 niille :D
Jarrukysymys siis selvä. Auto on automaatti.. :)
-
Eikös automaateissakin ole kaksoismassa-vauhtipyörä? Manuaalilla saa aikamoisen ryskeen kuluneella liikkeelle lähtiessä liian pienillä kierroksilla (330tkm ja kaksi opetuslupaopetusta takana). Onko ääni ja tärinä varmasti yhteydessä toisiinsa? Ne levyt nyt ainakin kannattaisi vaihtaa joka tapauksessa, niin olisi yksi vikapaikka vähemmän. Esim. tuo jäähtymisen auttaminen vikaan istuisi minusta kyllä jarrupuolelle hyvin.
Edit: Tuli varmaan selväksi, etti ole automaatista kokemusta/tietoa. Ajatus lähti siitä, että täällä joku kysyi joskus automaatin ostoon tarkistusvinkkejä ja siinä joku mainitsi tuon vauhtipyörän täristämisen.
-
Eikös automaateissakin ole kaksoismassa-vauhtipyörä? Manuaalilla saa aikamoisen ryskeen kuluneella liikkeelle lähtiessä liian pienillä kierroksilla
Ei kait..? :P Pelkkä vetolevy...
-
oisko voisko ulompi vetari olla kuiva???
-
Automaatin kaksoismassapyörä, ei perkele ELK
-
Kiitos kaikille auttaneille.. :)