Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: MpaPartanen - 04.04.2019, 14:47:29
-
Volvo V70 -01 vuosimallia alkaa nykimään auton lämmittyä lämpimällä ilmalla. Tulee viesti ” Hidasta tai vaihda suuremmalle”, moottorin häiriövaloa alkaa Vilkkumaan ja syttyy lopulta kokonaan. Auto käynnistyy hyvin. Talvella pakkasilla nykimistä ei tapahdu laisinkaan. Vikakoodeina tulee sytyshäiriöitä useilla eri sylintereillä ja laiha seos. Tulpat, puolat ja ilma-anturi vaihdettu ja mahdollisia ilmavuotoja yritetty kartoittaa. Auto käynyt myös Volvolla huollossa. Eivät osaa sanoa mistä johtuu. tuntumana olisi, että kun moottori saavuttaa termostaatin aukenemislämpötilan, nykiminen alkaa. Mikähän vastusarvo tulee termostaatin anturilta ecu-yksikköön? koskapa ilmeisesti silloin säädetään polttoainesuhdetta. Hyvä talviautoksi, mutta kesällä ei tee mitään. Onkohan kukaan koskaan törmännyt vastaavaan ongelmaan ?
-
Luulis nyt volvoltakin asentaja löytyvän joka osaa lukea live dataa ??
-
XEi vain löytynyt Volvolta osaajaa vaikka kuinka lukivat live-dataa. Pään pyöritystä ja arvailua johdotusviasta. Mutta miten ihmeessä johdotusvika tulee esiin vain lämpimällä ilmalla ei talvipakkasilla :-x
-
Jos ei koodeja löydy niin ei muutta kuin tutkimaan josko löytyis ihan mekaanista vikaa, ilmavuotoa jne. Tai sitten vie sen korjaamolle 8 )
-
hi
kyllähän nämä kärryt kesälläkin toimivat :-)
,,,mahdollisia vikakohteita
- Ilmamassamittarin anturi on niin likainen ettei anna oikeaa dataa,sen voi puhdistaa
esim jarrucliineriä suihkuttamalla molemmin puolin,mutta siihen ei saa koskea millään vaan antaa sen kuivua ja homma ok.
- imusarjan alipainetunnistimen letku vuotaa
- ilmansuodattimen lämmönsäätöläppä jumissa,masina saa liian kuumaa ilmaa,alipaineella toimiva systeemi joten mahdollinen alipainevuoto estää säätö läppien oikean toiminnan
Tsemppiä