Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Avh - 07.04.2019, 18:49:01
-
Morot! Täällä yx uusi volvon omistaja. Ei uuden mutta ensimmäinen Volvon kuitenkin. Vm. 2010 ajeltu jo 332 tkm.
Auto huollettu tosi säännöllisesti merkkiliikkeessä josta aikoinaan myös uutena ostettu. 1 omistaja. Auto ei uutta juuri päältä/sisältä häpeä :)!
Muutenkin tuntuu napakalta vaikken koskaan eläissäni ole ostanut/ ees ajatellu ostaa!! noin paljon ajettua autoa!! Aikasempi oli Volvo-liikkeestä 2011 uutena ostamani Duster ja nyt oli tarkoitus vaihtaa se uuteen..samanlaiseen..mutta :idiot2:
Joku mielenhäiriö iski kun tuo sattu silmään vaihtoautorivissä ulkona..ja menin istumaan..pistin padan tulille..ja :o..niin vain kävi!!!
Nyt ainoaan asiaan joka autossa "vaivaa" mieltä...muuten tuntuu todella hyvältä peliltä!! 6 vaihde laatikossa..sama automaatilla taikka manuaalilla..70 kmh ylöspäin alkaa kuulua sellainen vinkuna ???
Vaihteiston öljyt on vaihdettu säännöllisesti 60 tkm välein aina..laatikko toimii loistavasti..kuuluuko tuo nyt "tyyppivikoihin" tässä moottori-laatikko-systeemissä vai onko syytä jo alkaa..murehtia ääntä?
Ainahan ne uyden ostokin äänet jää korvaan mutta tuossa nyt ei todellakaan mitään muita ylimääräisiä ääniä kyllä kuulu vaikka on ton verran jo tietä takana!!
Paremmin näitä Volvoja tuntevilta kaipailisin nyt "keltanokkana" neuvoja asiaan? Tietty jos tuo on ennakkovaroitus tulevasta laatikonvaihdosta..pitää purkaa kauppa/ vaihtaa uudempaan..mutta harmittaa sekin tehdä..olen muten todella tyytyväine yksilöön :)!!
Arska
-
No jos volvolla ajetaan lähes miljoona kilsaa niin en tiedä itse en pidä 300.000km ajettua volvoa paljon ajettuna.
Käy vertaamassa johonkin toiseen volvoon sitä ääntä niin tiedät onko ominaisuus, veikkaan että on... Omani on eri laatikolla joten vaikee sanoo. Mutta onhan toi nyt hienoo kun jättää dusterin kauppaan ja lähtee autolla. Onnea.
-
Tervetuloa Volvoilijaksi. Onko auto AWD? Jos on niin onko peräöljyjä vaihdettu? Entäpä kulmavaihde? Haldex?
Tässä ketju joka kannattaa lukaista:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=83333.15
-
AWD on. Pitänee huomenna käydä liikkeessä ja kokeilla siitä rivistä yhtä xv70:stä joka ainakin viikolla vielä oli siinä? Sama D5 ja automaatti näkyi olevan. Muutenhan tuo xc :llä ajaminen oli todella järkytys 8 Dussella ajetun vuoden jälkeen :o..ei sitä voi sanoin kuvailla! Duster on todella hyvä auto ja hinta/laatu kyllä kohdillaan! Mutta .. automaattilootaa ei saa nelikkoon :-\? Ja onhan nää..ihan eri sarjan autoja..on se NIIN hyvä vaan ajaa tuo ..Volvo."euroopan nopein traktori"
-
Tervetuloa Volvoilijaksi. Onko auto AWD? Jos on niin onko peräöljyjä vaihdettu? Entäpä kulmavaihde? Haldex?
Tässä ketju joka kannattaa lukaista:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=83333.15
Lukaisin mutten oikein saanu selvää vastausta?
Varmaankin peräöljyt on vaihdettu ku on kaikki vuosihuollot tehty?
Mikäpä on kulmavaihde...ja Haldex ei sano mulle niin yhtään mitään?
-
Lukaisin mutten oikein saanu selvää vastausta?
Varmaankin peräöljyt on vaihdettu ku on kaikki vuosihuollot tehty?
Mikäpä on kulmavaihde...ja Haldex ei sano mulle niin yhtään mitään?
Ei kuulu tavallisiin huoltoihin noiden öljyt. Mutta koska laatikon öljyjä on vaihdeltu niin omistaja selvästikin on ollut fiksu ja ehkä on vaihdattanut muutkin voimalinjan öljyt.
Kardaanille otetaan voima kulmavaihteesta. Moottori ja vaihteisto hyrrää poikittain siellä auton keulalla mutta kardaani on pitkittäin niin pitää tehdä 90 asteen kääntö ja se tehdään sillä kulmavaihteella. Toisessa päässä kardaania on sitten se Haldex lamellikytkin joka annostelee voimaa perälle tilanteen ja tarpeen mukaan. Taitaa olla että valtaosan ajasta tuo lamellikytkin on auki eli kardaani pyörii mutta yhteys perälle poikki (eli auto etuvetoinen). Sit kun etuset luistaa ni iskee silmänräpäyksessä kytkintä kiinni ja voimaa perälle. About näin :)
-
Voimansiirron öljyt ei kuulu huolto-ohjelmaan. Onko varma että laatikko öljyt vaihdett 60 välein?
Ujellus kuuluu 1. vaihteella ja/tai 6. vaihteella kun mm. öljykanavat tukkeutuu. Ääni melkein häviää laatikko pesulla ja lisäineilla.
-
Voimansiirron öljyt ei kuulu huolto-ohjelmaan. Onko varma että laatikko öljyt vaihdett 60 välein?
Ujellus kuuluu 1. vaihteella ja/tai 6. vaihteella kun mm. öljykanavat tukkeutuu. Ääni melkein häviää laatikko pesulla ja lisäineilla.
Eikös nämä 1 vaihteella pidä aina ääntä. Ainaki meillä pitänyt.
-
Eikös nämä 1 vaihteella pidä aina ääntä. Ainaki meillä pitänyt.
V70 2006 piti mutta tämä XC60 2014 ei pidä. Sama laatikko mutta onhan se päivittyny tuossa välillä
-
Itellä xc60 d5 265tkm ajettu vm11, ja sama ulina kuuluu 6 vaihteella 1400-1900 eli n. 75-85km/h vauhdissa. Kuulemma ventttiileistä ääni tulee, ei riko mitään mutta ääni on ärsyttävä. Kokeilen kevään mittaan taas laatikon öljyjen vaihtoa ja sit rvs lisäainetta.
-
Minulla V70 D5 vm.2010 n.170000 km kohdalla alkoi pitää kuvailemaasi ääntä. Volvolla ei ollut muuta keinoa kun laatikon vaihto. Korjautin laatikon, sinne vaihdettiin yksi planeettapyörä ja ääni hävisi. Nyt autolla ajettu 221000 km ja on kunnossa.
-
Minulla V70 D5 vm.2010 n.170000 km kohdalla alkoi pitää kuvailemaasi ääntä. Volvolla ei ollut muuta keinoa kun laatikon vaihto. Korjautin laatikon, sinne vaihdettiin yksi planeettapyörä ja ääni hävisi. Nyt autolla ajettu 221000 km ja on kunnossa.
Kiitoksia kaiikille vastauksista. Kävin äsken koeajamassa sen -10 xc70 :sen. Kuuluu siinäkin sama "jollotus" mutta ei niin vahvasti ku tossa "omassa". Ja onhan tolla ajettu satatonnia enemmän? Myyjän kns juteltiin ja kun loppukuusta vaihtavat vielä samaan hintaan uudet raidetangonpäät tuohon, huollossa tutkivat asiaa?
Dusterissa tollaseen ei ees ois huomannu kiinnittää huomiota :D..
Tässä vanhassa Volvossahan kun voi jutellakkin vaimollekkin huutamatta ja radiokin kuuluu vaikkei oo täysillä!
Näillä mennään..ja totutaan jos ei muuta asialle voida...