Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Jasu80 - 08.04.2019, 18:00:58
-
Tämä siis tulee esiin tietyillä nopeuksilla tasakaasulla sekä rullauksessa sen usein myös huomaa. Onko näissä jokin tietty paikka mikä tätä aiheuttaa, vai pitääkö käydä kaikki läpi? Oire pysyi samanlaisena Rican ohjelmalla. Sen tiedän että tulpat on tähän vaihdettu, mutta mallista ei tietoa, sekä Denson massamittari vaihdettu.
Bensapumppu ja sihti, onko kuinka pitkäikäisiä pumppuja näissä ja onko helposti vaihdettavissa? Sihti?
Suuttimet olisi tarkoitus uusia jossain vaiheessa, mutta tässä konkurssissa ei nyt siihen vielä ole varaa.
Imuvuotoon en tahdo uskoa, mutta onhan se mahdollista. Varsinkin huohotuspuolella.
Kuinka tarkka tämä on oikeista tulpista ja sähköantureista? Toimiiko tarvikkeilla, vai pitääkö olla alkuperäistä?
-
onko vikakoodeja ?? itse vaihdoin orggis tulpat ,oli kuitenkin reilusti alle satasen,
omaan moottoriin vaihdoin suuttimien sihdit + tiivisteet , suuttimet pestiin ultraäänipesurissa, en huomannut muutosta,
omalla autolla on ajettu 240000 orggis pumpulla, aika työläs tuo on vaihtaa, ,,pakoputki+ kardaani+ lämpösuojat + koko tankki pöydälle.
ehkä tarkistaisin alkuun polttoaine paineen.
-
Ei mitään tuohon viittaavia koodeja.
Ootko tosissasi, että tankki pitää irroittaa pumpun vaihtaakseen? Melko erikoista, mutta mitäpä minä Volvoista tiedän.
Näkeekös tuosta livedatana b-paineen?
-
Näkeekös tuosta livedatana b-paineen?
Vidalla pitäisi ainakin nähdä sekä omassa ainakin incardoc ohjelma androidissa näyttää polttoaineen paineen OBD-portin kautta BT-pulikalla
-
Ei varmaan juuri syy, mutta yhtenä vinkkinä tarkistaisin tämän alipaineputkiston varsinkin liitoskohdat saattaa olla hyvinkin murtuneet. Aiheuttaa ainakin kohonnutta tyhjäkäyntiä ja lievää tehottumuutta.
https://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/2007/S80/Vacuum-hose/1151066/31201943.html. Itsellä ainakin oli murtunut kunnolla kahdelta tai kolmesta kohtaa eli veti ilmaa välistä niin tuli uusittua.
Ajettu reilu 150tkm.
Orkkis tulpille myös suositus.
-
Ei varmaan juuri syy, mutta yhtenä vinkkinä tarkistaisin tämän alipaineputkiston varsinkin liitoskohdat saattaa olla hyvinkin murtuneet. Aiheuttaa ainakin kohonnutta tyhjäkäyntiä ja lievää tehottumuutta.
https://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/2007/S80/Vacuum-hose/1151066/31201943.html. Itsellä ainakin oli murtunut kunnolla kahdelta tai kolmesta kohtaa eli veti ilmaa välistä niin tuli uusittua.
Ajettu reilu 150tkm.
Orkkis tulpille myös suositus.
Tulikin tästä mieleen, pitääkö tämä letkuhässäkkä sulla hirveetä suhinaa? Aivan niinkuin vuotaisi, mutta vuotoja ei löydy.
-
Kyllä tuon suhinan huomasi selvästi moottori tilan puolelta kuunneltuna. Jarrutuntuma oli kylläkin todella huono. Johtui kylläkin myös lopulta myös vuotavasta jarrutehostimesta joka tuli uusittua kokonaisuudessaan. Suhisi helkatisti sisätilaan sekä palautti todella hitaasti ja herjasi vielä sisäistäpaineanturin vikaa. Itselllä oli selvät murtuma kohdat liitosten kohdalla. Rintapellin puoleinen liitos murtunut n.1cm pikaliittimen juuresta ja oli todella vaikea havaita. Taisi maksaa n.160€ koko alipainehässäkkä volvolla ja tilauksessa meni n.1kk.
-
Kyllä tuon suhinan huomasi selvästi moottori tilan puolelta kuunneltuna. Jarrutuntuma oli kylläkin todella huono. Johtui kylläkin myös lopulta myös vuotavasta jarrutehostimesta joka tuli uusittua kokonaisuudessaan. Suhisi helkatisti sisätilaan sekä palautti todella hitaasti ja herjasi vielä sisäistäpaineanturin vikaa. Itselllä oli selvät murtuma kohdat liitosten kohdalla. Rintapellin puoleinen liitos murtunut n.1cm pikaliittimen juuresta ja oli todella vaikea havaita. Taisi maksaa n.160€ koko alipainehässäkkä volvolla ja tilauksessa meni n.1kk.
Okei. Korvan kun laittaa siihen muoviputkeen kiinni, tuntuu että sisällä olisi hirveä virtaus (siis suhinasta päätellen). Vuotoja en tosiaan löytänyt mistään, mutta pitää vielä tarkistaa uudelleen se sisäpuoli. Mulla ei tosiaan sihise sisälle ja jarrutuntuma hyvä.