Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: opono - 11.04.2019, 14:37:03
-
Moottorin vikavalo alkoi palamaan ja kävin lukemassa koodit. Diagnoosi oli polttoaineen paineanturi, joka ilmeisesti on rikki. Auto on alle 3v vanha, onkohan tämä ihan normaalia? Vai voiko vika olla jossain muualla ja anturi ilmoittaa siitä? 270e oli töineen tuon vaihto, eikä yhtään huvittaisi näin uuteen autoon tällaisia vaihdella... 65000km ajettu.
-
Itsellä meni myös sama osa vaihtoon VEA- koneisesta. Taitaa olla melkein tyyppivika näissä, ainakin ulkomaan foorumeilta löytyi juttua samasta asiasta.
Autolla voi kyllä ajaa mutta hyvähän se on saada kuntoon. Taitaa yleensä pettää jonkin reippaamman kiihdytyksen aikana.
-
V60 -11 2.0T bensa moottorin vikavalo palaa ja antaa vikakoodia yleisellä lukijalla P0258 Injection Pump Fuel Metering Control "B" Low.
Koitin työpäivän jälkeen laittaa webastoa päälle niin ilmoitti että polttoainepaine matala, ei onnistu.
Onko näillä tekemistä keskenään?
Vaihtoehtoja vialle:
- Onko tässäkin tuo paineanturi olemassa?
- Vai onko korkeapainepumpussa vikaa
- tai kenties bensapumpussa?
Käynti on normaalia, ei siis huomaa vielä ajossa mitään.
-
Hei. Ketju on vähän vanha, mutta ongelma täsmälleen sama. Mahtoiko tähän löytyä lopullista ratkaisua?