Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: hulkkmi - 12.04.2019, 10:03:03

Otsikko: Mikkihiirikyssäreitä V70mk2 -02 2.4T liittyen
Kirjoitti: hulkkmi - 12.04.2019, 10:03:03
Moi vaan kaikille, eka Volvo pihassa ja nyt oisin myymässä tuota bensarosmoa työmatkan pitenemisen takia ja eilen kävikin yks kaverikaksikko tuota kahtomassa. Mukana niillä oli Autocomin testeri, kun halusi tarkastaa vikakoodit yms. Eihän siinä mitään, tuli vain sellainen huomio, kun livedataa katseltiin että sytytysennakot "seilaa" radikaalisti kaasutellessa ja meinas tuo testerin omistaja, ettei nuin iso seilaus olisi aivan normaalia ja ei hänen BMWssä seilaa tuolla tavalla. Vedot kuitenkin tuntuisi olevan tallessa ja auto käynnistyy oikein jne. Onko tuossa jotakin mahdolisesti vialla, vai yritettiinkö tässä koijata apinaa :D Eka Volvo tosiaan pihassa, eikä oo tullut nuitten testerien/livedatan seurannan kanssa pelattua, niin ei ole itsellä haisua ollenkaan asiasta.   :-\



Sitten ainoat vikakoodit mitkä löytyi, oli tällaiset ilmastointiin liittyvät:

- 001B / alempi katkaisin, puuttuva tunniste, jatkuva
- 001C / alempi katkaisin, virheellinen tunniste, jatkuva

Osaako joku sanoa nuista jotakin? Nuo kyllä kuittaantuivat pois, mutta en tiedä sitten tuleeko takaisin. Voisiko liittyä mitenkään siihen, kun radiota vaihtaessa käytim autoa virroissa niin, ettei lämmönsäätöpaneeli ollut paikoillaan - tämä ainakin sytytti airbagin koodin ja se nollattiin tuossa lähipajalla samalle viikkoa, mutta silloin ei katsottu koodeja laajemmin.


Kiitos ja anteeksi. Saa siirtää oikeammalle alueelle, jos on jossakin joku mikkihiirikysymyksien ketju  :D
Otsikko: Vs: Mikkihiirikyssäreitä V70mk2 -02 2.4T liittyen
Kirjoitti: Taavi.H - 12.04.2019, 10:38:39
Nuo ilmastoinnin koodit johtuvat erittäin suurella todennäköisyydellä tuosta mistä itsekin arvelit. :)

Joku moottorienohjauksista paremmin tietävä vastannee varmaan tohon sytkän seilailuun tarkemmin, mutta yleisenä huomiona voisi todeta, ettei välttämättä bemarin ja volvon sytkät toimi samalla tavalla. Koneet ovat erilaisia.
Otsikko: Vs: Mikkihiirikyssäreitä V70mk2 -02 2.4T liittyen
Kirjoitti: Mika.T - 12.04.2019, 11:29:36
No tottakai ne ennakot heiluu paikallaan kaasutellessa eestaas.

Jos ne ajossa menisi liian aikaiselle niin sen kuulee kyllä kiihdyttäessä kuskinpaikallekkin terävänä "kilinänä"
Ja kuten yllä jo mainittu, koneet ovat erilaisia, joten erilaiset ovat myös sytytyskartat.
Otsikko: Vs: Mikkihiirikyssäreitä V70mk2 -02 2.4T liittyen
Kirjoitti: hulkkmi - 12.04.2019, 14:31:24
Asteissa taisi pyöriä kaikkea 0-180 asteen väliltä, niin se on ihan normaalia? :D Tuli vaan itelle hölmö olo kun koneelta seurailtiin dataa.
Otsikko: Vs: Mikkihiirikyssäreitä V70mk2 -02 2.4T liittyen
Kirjoitti: jak900 - 12.04.2019, 15:16:39
Pyydä seuraavalla kerralla ottamaan Vida mukaan   ;D
Otsikko: Vs: Mikkihiirikyssäreitä V70mk2 -02 2.4T liittyen
Kirjoitti: Taavi.H - 12.04.2019, 16:05:57
Asteissa taisi pyöriä kaikkea 0-180 asteen väliltä, niin se on ihan normaalia? :D Tuli vaan itelle hölmö olo kun koneelta seurailtiin dataa.

Jos se oikeasti heittelisi noin, niin huomaisit sen käynnistä aika selvästi.

Näin ihan amatöörin näkemyksellä, vaikken tosiaan mikään moottorinohjauksen asiantuntija olekaan.

Epäilen nyt mittausvirhettä.